,

Lead Ads - dowiedz się, jak działa reklama kontaktowa na Facebooku

Lead Ads - dowiedz się, jak działa reklama kontaktowa na Facebooku

Lead Ads - dowiedz się, jak działa reklama kontaktowa na Facebooku

Pozyskiwanie kontaktów to ważny element pracy wielu firm, stanowiący podstawę skutecznej komunikacji z potencjalnymi klientami. Każdy zapisany kontakt to bowiem hipotetyczna przyszła transakcja, relacja biznesowa czy długotrwała współpraca. Jak się okazuje, Facebook, jako platforma, na której spędzamy ogromną część naszego czasu online, może stać się skarbnicą potencjalnych klientów.

Z tego artykułu dowiesz się co nieco o reklamach kontaktowych na Facebooku będących skutecznym narzędziem do pozyskiwania leadów. Podpowiem Ci, jak skonfigurować efektywną kampanię leadową, korzystać z poszczególnych możliwości, jakie oferuje menedżer reklam, a także, na co warto zwrócić uwagę podczas tworzenia kampanii oraz jakie nowości zaserwowała nam w ostatnim roku Meta.

Od czego zacząć przygotowanie kampanii kontaktowej?

Przy tego typu kampanii zaczynamy tak, jak przy każdej innej. Ustalamy czas trwania oraz jej budżet (pamiętaj, że kampanie leadowe są droższym celem reklamowym i budżet dzienny powinien wynosić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych).

Konieczne jest również określenie grupy docelowej, do której reklama będzie kierowana. Na początku warto stworzyć tzw. personę, czyli wzór idealnego klienta, ustalając demografię użytkownika (płeć, wiek), poziom wykształcenia, zachowania oraz zainteresowania.

Następnie przychodzi czas na dobór umiejscowień dla reklamy, czyli miejsc, w których będzie się ona wyświetlać. Co ważne, kampanie Facebook Ads mogą być wyświetlane także poza samym Facebookiem – np. na Instagramie czy platformach partnerskich (tzw. Audience Network).

Ostatnim etapem jest przygotowanie kreacji reklamowej. Może to być zarówno pojedynczy obraz, karuzela zdjęć, pokaz slajdów, jak i film. W przypadku reklamy kontaktowej, kliknięcie w reklamę przekieruje odbiorców do utworzonego formularza kontaktowego.

Biurko pracującej osoby - telefon, laptop, słuchawki oraz kawa

Przygotowanie techniczne do rozpoczęcia kampanii

Wszystko gotowe do startu Twojej kampanii? Pamiętaj, że w związku ze specyficznym charakterem kampanii kontaktowej, istnieją pewne wymagania techniczne oraz zalecenia, które należy wziąć pod uwagę przed jej rozpoczęciem. Oto, czego będziesz potrzebować:

  • Link do zasad ochrony prywatności w Twojej firmie. Reklamodawca publikujący reklamy kontaktowe musi zamieścić na stronie lub w aplikacji swojej firmy Zasady ochrony prywatności. Podczas tworzenia reklamy kontaktowej Meta poprosi o podanie do nich linku.
  • Informacje dotyczące dobrze widocznego powiadomienia. Meta wymaga, aby wszyscy reklamodawcy informowali, dlaczego gromadzą informacje kontaktowe oraz w jaki sposób zamierzają je wykorzystać lub udostępnić.
  • Lista informacji, jakie chcesz pozyskać w formularzu. Do dyspozycji masz różne wypełnione wstępnie pytania, ale możesz też utworzyć własne tak, aby zebrać wszelkie potrzebne informacje. Jeśli chcesz umożliwić wybór spośród zestawu określonych odpowiedzi (np. wybór konkretnego modelu samochodu lub produktu, który interesuje użytkownika), musisz wprowadzić każdą możliwą odpowiedź na Twoje pytanie.
  • Informacje, które chcesz zawrzeć w sekcji powitalnej. Sekcja powitalna w formularzu jest opcjonalna, ale pozwala przedstawić więcej informacji na temat produktu lub usług albo poinformować odbiorców, co otrzymają w zamian za przesłanie danych.
  • Tekst i materiał reklamowy. Reklamy kontaktowe objęte są tymi samymi wymaganiami w zakresie tekstu, obrazów lub filmów co reklamy w formie linku na Facebooku.

Trzy typy formularzy błyskawicznych

Meta oferuje nam aktualnie różne rodzaje formularzy do wyboru:

  1. Większy wolumen (domyślny) – ta opcja ułatwia szybkie przesyłanie formularza na urządzeniu mobilnym i służy do pozyskiwania większej liczby kontaktów.
  2. Mocniejszy zamiar – skupia się na pozyskaniu kontaktów z możliwie najmocniejszym zamiarem, zainteresowanych konkretnymi produktami lub usługami, np. rezerwacją jazdy testowej w salonie samochodowym.
  3. Treściwe materiały reklamowe – tworzy bardziej elastyczny i spersonalizowany formularz błyskawiczny, aby skupić się na docelowej grupie odbiorców.

Co ważne, jest to również moment, aby przekonać odbiorców do wypełnienia formularza, do czego mogą przydać się 4 całkowicie nowe sekcje, które pomogą w ciekawy sposób zaprezentować firmę.

Nowe sekcje formularza reklamy kontaktowej na Facebooku

Pytania niestandardowe – nowa funkcja w reklamie kontaktowej

Tworząc formularz błyskawiczny do reklamy kontaktowej, możesz wykorzystać pytania z propozycjami odpowiedzi lub zadać pytania niestandardowe. Pytania niestandardowe pozwalają uzyskać odpowiedzi dotyczące kwestii, które są dla Twojej firmy lub organizacji najważniejsze. Co ważne, w formularzu błyskawicznym możesz dodać łącznie 15 pytań.

Pytania niestandardowe - nowa funkcja formularza reklamy kontaktowej

Jak tworzyć skuteczne formularze?

Chociaż Meta wprowadziła sporo nowych funkcji i możliwość zadawania użytkownikom wielu pytań, warto postawić na prostotę. Im bardziej skomplikujemy nasze formularze, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że zostaną one wypełnione.

Każde pole, które dodajemy, może wpłynąć na decyzję osoby wypełniającej. Z tego powodu zachęcamy do pozostawiania wyłącznie istotnych informacji. Przejrzysty formularz to klucz do sukcesu, dlatego skup się na tym, co naprawdę niezbędne.

Standardowe dane kontaktowe, o które pytamy w formularzu to:

  • Imię i nazwisko
  • Numer telefonu
  • Adres email
  • Miejsce zamieszkania (np. miasto, jeśli jest to istotne dla naszej działalności)
  • Nazwa firmy

Jak pobierać leady z Facebooka?

Kiedy rozpoczniesz pozyskiwanie kontaktów od potencjalnych klientów za pośrednictwem reklamy, pamiętaj, że możesz je pobrać z Biblioteki Formularzy na swoim fanpage’u. Facebook umożliwia pobieranie leadów przez okres do 90 dni od momentu ich przesłania przez użytkowników. Dzięki temu będziesz miał dostęp do cennych informacji o potencjalnych klientach, które mogą pomóc Ci w dalszych działaniach marketingowych.

Pozyskiwanie klientów poprzez Facebook Ads to proces, który wymaga dobrego zrozumienia narzędzia, cierpliwości i elastycznego podejścia. Kluczowe są w tym procesie takie elementy jak precyzyjne określenie celów, tworzenie odpowiedniej grupy docelowej, wybór odpowiedniego formatu reklamy oraz umiejętne przygotowanie formularza. Działania te umożliwiają bowiem przyciąganie nowych zainteresowanych, promocję produktów i usług oraz budowanie trwałych relacji z klientami. Pamiętaj, że skuteczna reklama to indywidualny proces wymagający unikalnego podejścia.

Potrzebujesz pomocy przy stworzeniu skutecznej reklamy kontaktowej? Specjaliści z Internet Plus są do Twojej dyspozycji!

Udostępnij na: