Jak w pełni wykorzystać potencjał Facebooka w biznesie?

Jak w pełni wykorzystać potencjał Facebooka w biznesie?

Prowadzisz biznes i zastanawiasz się, jak skutecznie działać na Facebooku, wykorzystując potencjał, jaki platforma oferuje firmom? Podpowiadamy – w pierwszej kolejności zacznij od podstaw!

Przede wszystkim warto dobrze uzupełnić swój profil, ponieważ często właśnie aspekt wizualny decyduje o tym czy odbiorca, który odwiedzi fanpage Twojej firmy, zostanie z Tobą na dłużej. Zadbaj o krótki opis działalności, zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle, które przekażą potencjalnym obserwującym, czym tak właściwie się zajmujesz oraz jednocześnie – zachęcą do zostawienia „like”.

Profil na FB.

W kolejnym etapie szczegółowo uzupełnij dane kontaktowe, czyli adres siedziby, numer telefonu, adres mailowy lub konto WhatsApp, a następnie dodaj przekierowanie do strony internetowej i Twoich pozostałych profili (np. Twitter, Instagram, LinkedIn), aby dać nowym klientom możliwość bezpośredniego kontaktu.

Dane kontaktowe

Wyślij wiadomość, Wyświetl sklep, a może Zarezerwuj?

Pora na dodanie przycisku CTA, czyli call to action, co po polsku oznacza nic innego jak wezwanie do działania. Proponowane przez Facebooka opcje są zróżnicowane, dzięki czemu możesz wybrać tę, która najbardziej odpowiada potrzebom Twojego biznesu i pozwoli na szybkie przekierowanie użytkownika do wybranego przez Ciebie miejsca umożliwiającego sprawne podjęcie działania. Pozostając jeszcze w temacie przycisków – możesz również dodać odnośnik do Facebooka na swojej stronie internetowej, aby zwiększyć ruch na profilu i zyskać nowych obserwujących.

Przycisk CTA.

Po uzupełnieniu wszystkich istotnych informacji i oprawy estetycznej profilu możemy przejść do części właściwej, czyli tworzenia postów z angażującymi treściami. Nie od dziś wiadomo, że wzrok użytkownika w pierwszej kolejności przyciągają grafiki, dlatego też dopilnuj, aby publikowane zdjęcia były dobrej jakości, a kolory, fonty oraz formaty spójne z Twoją marką i ujednolicone.

Techniczne parametry grafik publikowanych na Facebooku

A co jest równie istotnym elementem tworzenia grafik? Ich wymiary – należy pamiętać, że różnią się one w zależności od funkcji i lokalizacji. Specjaliści Facebooka wyszczególniają następujące formaty:

  • zdjęcie w tle strony 851 x 315 pikseli, dla pliku wideo jest to 820 x 462 pikseli,
  • zdjęcie wydarzenia 1200 x 628 pikseli,
  • zdjęcie w tle grupy 1640 x 856 pikseli,
  • pionowa grafika we wpisie 640 x 960 pikseli,
  • pozioma grafika we wpisie 1200 x 900 pikseli,
  • relacja 1080 x 1920 pikseli,
  • zdjęcie profilowe 600 x 600 pikseli.

Wymiary grafik na FB.

Wiesz już, jakich rozmiarów grafiki stosować, ale… co dalej?

Wyeksponuj swój produkt! Nie zawsze musi być na pierwszym planie czy stanowić główny element wpisu, ale Twoi potencjalni klienci skądś muszą się o nim dowiedzieć i Facebook to dobre miejsce na ciekawą prezentację. Przedstaw udaną realizację, zdjęcie przesłane przez klienta, a jeśli takowe posiadasz – wykorzystaj zdjęcia z sesji produktowej.

Niech Twoje posty będą angażujące. Pamiętaj o aktualnych wydarzeniach oraz świętach, zadawaj pytania użytkownikom, aby czuli się potrzebni. Traktowanie odbiorców jako wyłącznie klientów to przeszłość! Aktualnie stawiamy na komunikację dwukierunkową, która pozwala zatroszczyć się o obserwujących, dostarczając interesujące treści w formie porad, wskazówek, pytań o opinię czy zabaw. No i oczywiście – zachęcaj do działania.

Warto zaznaczyć, że w działaniach na Facebooku liczy się nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość. Przedstawiając niedopracowane treści z błędami ortograficznymi, literówkami, bez interpunkcji czy bez grafiki możesz zaszkodzić swoim zasięgom. Wybierz to, co może przynieść korzyści zarówno Tobie, jak i użytkownikowi.

Co więcej – planuj publikacje. Sprawdź optymalne godziny, w których Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni i ustaw porę publikacji tak, aby się z nimi pokrywała. Wtedy wpisy z pewnością trafią do szerszego grona. Jeżeli jednak czujesz, że social media to nie Twoja bajka i nie bardzo wiesz, jak się za to zabrać, a jednocześnie zależy Ci na starannie przemyślanej komunikacji marki w mediach społecznościowych przy zastosowaniu bieżących trendów w praktyce – skorzystaj ze wsparcia specjalistów z Internet Plus!

Udostępnij na: