馃摪 Internet News #41

馃摪 Internet News #41

Kampania eSkarbonek promowana przez Mastercard z okazji 31. Fina艂u WO艢P

Wielka Orkiestra 艢wi膮tecznej Pomocy to najbardziej znana w Polsce organizacja wspomagaj膮ca szeroko poj臋t膮 bran偶臋 medyczn膮. Zebrane pieni膮dze co roku s膮 przekazywane na konkretny sprz臋t szpitalny oraz pomoc poszczeg贸lnym oddzia艂om w walce z ci臋偶kimi chorobami. Po raz 11. Mastercard jest partnerem Wielkiej Orkiestry 艢wi膮tecznej Pomocy, dlatego czynnie uczestniczy w promowaniu kwestowania 31. Fina艂u WO艢P, kt贸ry odb臋dzie si臋 w ostatni weekend stycznia.


Mastercard poprzez kampani臋 reklamow膮 promuje eSkarbonki b臋d膮ce 艣wietnym narz臋dziem do zbierania darowizn online. Wirtualn膮 puszk臋 mo偶e za艂o偶y膰 ka偶dy, a udost臋pnianie znajomym link贸w w swoich mediach spo艂eczno艣ciowych to szybki spos贸b na wsparcie 鈥 co podkre艣la partner WO艢P. Spot jest emitowany w g艂贸wnych stacjach TV, a tak偶e na YouTube.

Leczymy kompleksy, czyli seria film贸w w kampanii operatora sieci medycznej Polmed

Brak profilaktyki oraz wykonywania bada艅 okresowych jest w Polsce du偶ym problemem. Troska o w艂asne zdrowie jest bardzo wa偶na, na co zwracaj膮 uwag臋 aktorzy z grupy teatralno-komediowej Ad Hoc, kt贸rzy wzi臋li udzia艂 w kampanii du偶ego operatora sieci medycznej, czyli Polmed. Ca艂y zamys艂 spot贸w reklamowych skupia si臋 na prze艂amaniu tabu zwi膮zanego z negatywnym podej艣ciem pacjent贸w do wizyt w gabinetach lekarskich.


Marka Polmed, tworz膮c kampani臋 Leczymy kompleksy, wzi臋艂a pod uwag臋 kwesti臋 strachu przed diagnoz膮, kompleksy Polak贸w zwi膮zane z wygl膮dem w艂asnego cia艂a, brak zaufania do lekarzy, samodzielne stawianie sobie diagnozy przez internet, a przede wszystkim 鈥 opinie wystawiane przez cz艂onk贸w rodziny. Ca艂y spot b臋dzie dost臋pny w formie kilku odcink贸w wideo od stycznia do czerwca na YouTube, a tak偶e w social mediach marki Polmed.

Z natury dla natury 鈥 nowa kampania marki 呕ywiec Zdr贸j w rocznic臋 zobowi膮za艅 COP24

呕ywiec Zdr贸j 鈥 jako jeden z najpopularniejszych producent贸w wody mineralnej 鈥 generuje ogromne ilo艣ci plastikowych odpad贸w. Szczyt klimatyczny COP24, kt贸ry odby艂 si臋 w Katowicach w 2018 roku, zaowocowa艂 zobowi膮zaniem ze strony producenta. Marka zadeklarowa艂a ch臋膰 zwi臋kszenia ilo艣ci zbieranych do recyklingu opakowa艅 z tworzyw sztucznych, co ma pozytywnie wp艂yn膮膰 na 艣rodowisko.


Konsekwencja w dzia艂aniach marki 呕ywiec Zdr贸j jest godna podziwu 鈥 ju偶 trzeci rok z rz臋du oddaje ona do recyklingu tyle samo plastiku, co w ci膮gu roku wprowadza na rynek. W zwi膮zku z tym producent stworzy艂 艣wietn膮 kampani臋 o nazwie Z natury dla natury, kt贸ra sk艂ada si臋 z 15-sekundowych spot贸w emitowanych w telewizji, materia艂贸w dost臋pnych w internecie (YouTube, VOD), a tak偶e w mediach spo艂eczno艣ciowych. Kampania ma na celu zwr贸cenie uwagi na gospodark臋 obiegu zamkni臋tego, czyli korzystanie z tych samych zasob贸w wielokrotnie.

Katarzyna Zdunek 鈥 Copywriter

Masowe zwolnienia w Google

Google og艂osi艂o, 偶e 6% globalnych pracownik贸w (oko艂o 12 tys. os贸b) 鈥渨e wszystkich dzia艂ach Alphabetu, obszarach produktowych, funkcjach, poziomach i regionach鈥 zostanie zwolnionych. Prezes Sundar Pichai t艂umaczy艂 decyzj臋 firmy zbyt pochopnym zatrudnieniem pracownik贸w, czego wynikiem jest brak mo偶liwo艣ci utrzymania wszystkich zatrudnionych w obecnej 鈥渞zeczywisto艣ci ekonomicznej鈥.

Zaskakuj膮cy jest tak偶e sam spos贸b przeprowadzenia redukcji zatrudnienia 鈥 pracownicy o decyzji firmy dowiedzieli si臋 poprzez wiadomo艣膰 e-mail. Jak wynika z wypowiedzi i komentarzy by艂ych ju偶 pracownik贸w Google, nie otrzymali oni 偶adnego uzasadnienia do co decyzji o ich zwolnieniu. Pojawi艂a si臋 tak偶e informacja, 偶e zwolnienia wydaj膮 si臋 raczej strukturalne, ni偶 oparte na wynikach pracy- pozbawieni pracy zostali pracownicy r贸偶nych stanowisk oraz o r贸偶nym sta偶u pracy, w tym tak偶e 20-letnim.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce 鈥 spos贸b na sprawdzenie wy艣wietlanych nag艂贸wk贸w reklam

Je偶eli na koncie Google Ads prowadzisz dynamiczn膮 kampani臋 w wyszukiwarce (Dynamic Search Ads- DSA) to wiesz, 偶e nag艂贸wki reklam tworzone s膮 automatycznie na podstawie zapyta艅 u偶ytkownik贸w, a tak偶e zawarto艣ci witryny reklamodawcy. Mimo 偶e nie mamy bezpo艣redniego wp艂ywu na tre艣膰 nag艂贸wk贸w w DSA, istnieje mo偶liwo艣膰, aby sprawdzi膰, jakie nag艂贸wki s膮 tworzone przez algorytm Google. Aby to zrobi膰, nale偶y: przej艣膰 do sekcji cele reklam dynamicznych, a nast臋pnie do wyszukiwane has艂a. Po przej艣ciu w sekcj臋 znajdziemy kolumn臋 z nag艂贸wkami reklam, kt贸ra wygl膮da nast臋puj膮co:

Google tabelka

Do powy偶szego widoku doda膰 mo偶emy tak偶e kolumn臋 z docelowym adresem URL, aby sprawdzi膰 do jakiej strony prowadzi艂a reklama z danym nag艂贸wkiem.

Je偶eli tre艣膰 dopasowanych nag艂贸wk贸w oka偶e si臋 niesatysfakcjonuj膮ca konieczne mo偶e okaza膰 si臋 wprowadzenie zmian tytu艂u lub nag艂贸wka na danej podstronie, jednak偶e jest to kwestia, kt贸r膮 warto przemy艣le膰- przy jednoczesnym prowadzeniu dzia艂a艅 z zakresu pozycjonowania mo偶e mie膰 to wp艂yw na widoczno艣膰 danej podstrony w wynikach organicznych.

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Instagramowe rewolucje

W 2023 roku Instagram nie zwalnia tempa 鈥 wprowadzane s膮 kolejne zmiany i funkcje, kt贸re maj膮 u艂atwi膰 u偶ytkownikom korzystanie z aplikacji. Pierwsz膮 z nowo艣ci jest tryb cichy wewn膮trz aplikacji, kt贸ry ma pom贸c w skupieniu si臋 i z艂apaniu balansu mi臋dzy 偶yciem w sieci a rzeczywisto艣ci膮. Jak to dzia艂a? U偶ywaj膮c nowego trybu, automatycznie wstrzymywane s膮 powiadomienia, status aktywno艣ci zmienia si臋, a osoby, kt贸re pr贸buj膮 si臋 z Tob膮 skontaktowa膰, zostan膮 o tym poinformowane.

Dodatkowym atutem jest mo偶liwo艣膰 ustawienia harmonogramu dostosowanego do Twojego planu dnia, a jak tylko tryb cichy zostanie wy艂膮czony, otrzymasz podsumowanie tego, co dzia艂o si臋 pod Twoj膮 nieobecno艣膰.

Kolejne zmiany dotycz膮 zarz膮dzania i kontroli zawarto艣ci 鈥 od teraz mo偶liwe jest ukrywanie wielu tre艣ci jednocze艣nie spo艣r贸d proponowanych w sekcji Eksploruj i oznaczanie tych, kt贸re Ci臋 nie interesuj膮.

Ponadto, tworz膮c w艂asn膮 list臋 s艂贸w, hasztag贸w i emotikon, mo偶esz ukrywa膰 posty zawieraj膮ce w opisie okre艣lone przez Ciebie elementy. Dzi臋ki temu u偶ytkownicy maj膮 mie膰 wi臋kszy wp艂yw na tre艣ci, kt贸re widz膮, korzystaj膮c z aplikacji.

殴r贸d艂a zdj臋膰: Meta

Wiktoria Podpora - Specjalista ds. Social Media

Akademia TikToka

TikTok ruszy艂 z kursami dla marketer贸w! Akademia TikToka to platforma z kursami wprowadzaj膮cymi do przestrzeni TikToka, a tak偶e wiele innych materia艂贸w eksperckich. Kursy wprowadzaj膮ce 鈥濧BC TikToka鈥 omawiaj膮 podstawowe informacje na temat samej platformy, bezpiecze艅stwa spo艂eczno艣ci i jej mo偶liwo艣ci.

Z kolei specjalistyczne kursy modu艂owe s膮 skierowane do ma艂ych firm. Pozwalaj膮 one na opracowanie strategii dzia艂ania, dotarcie do potencjalnych odbiorc贸w i osi膮gni臋cie konkretnych cel贸w biznesowych. Kurs ko艅czy si臋 otrzymaniem cyfrowej odznaki.

Platforma wci膮偶 si臋 rozwija 鈥 kolejne kursy b臋d膮 si臋 na niej pojawia膰 w nast臋pnych miesi膮cach 2023 roku.

Michalina Garbal - Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: