,

Facebook Ads – kilka słów o grupach niestandardowych odbiorców

Facebook Ads – kilka słów o grupach niestandardowych odbiorców

A co jeśli Ci powiem, że możesz docierać do swoich potencjalnych klientów jeszcze precyzyjniej i skuteczniej? Pomogą Ci w tym grupy niestandardowych odbiorców, które możesz utworzyć lub zaimportować w Menedżerze Reklamy. To kolejny argument za tym, aby przy promocji wpisów na Facebooku używać właśnie tego narzędzia (jeśli nie chcesz przepalać swojego budżetu, zapomnij o przycisku "Promuj post"!).

Czym właściwie są grupy niestandardowych odbiorców?

Grupa niestandardowych odbiorców możemy w prosty i szybki sposób utworzyć m.in. na podstawie danych zbieranych przez Pixel Facebooka, który przed startem kampanii rekomendujemy zainstalować na stronie internetowej. Dzięki temu przy użyciu kilku sztuczek Twój najnowszy post reklamowy będzie jeszcze skuteczniejszy. No dobrze. Ale jak?

Dzięki utworzonym grupom niestandardowych odbiorców dotrzesz m.in. do:

  • osób, które wyświetliły Twoją stronę internetową,
  • odwiedziły konkretną podstroną w witrynie,
  • wyświetliły produkt,
  • dodały produkt do koszyka,
  • wykonały dowolną aktywność we wcześniejszych wpisach (kliknęły link, przycisk CTA itp.).

Możesz również zapisać listę kontaktów (numery telefonu, adresy email), które Facebook skoreluje z kontami utworzonymi w serwisie i tylko tym osobom pokaże Twoją reklamę. Jak to wygląda w praktyce?

Przesyłasz, kopiujesz i wklejasz lub importujesz bazę danych (nr telefonu, adres e-mail), a Facebook wykorzystuje zaszyfrowane dane z tej listy, aby dopasować osoby z niej do użytkowników z Facebooka. Voila. Gotowe.

Zaskoczony? To jeszcze nie wszystko!

Facebook umożliwia również tworzenie grupy niestandardowych odbiorców opartych na:

  • fanach Twojej strony (możesz kierować reklamę wyłącznie do osób, które np. lubią Twój profil),
  • użytkownikach, którzy wyświetlili lub wykonali dowolną czynność na Twoim fanpage'u (odwiedzili profil, kliknęli zdjęcie, rozwinęli wpis),
  • osobach, które odwiedziły stronę wydarzenia, wezmą w nim udział lub są nim zainteresowane.

Przykład. Wyobraź sobie, że chcesz przygotować reklamę tylko dla fanów, którzy lubią Twój profil. To może być cokolwiek: chcesz ich poinformować o rabacie na zakupy w sklepie, pokazać w pierwszej kolejności nowy produkt, wyświetlić voucher, zachęcić do pobrania darmowego ebooka itp. Chcesz im po prostu podziękować, że są z Tobą. Dzięki grupom niestandardowych odbiorców możesz zaprezentować reklamę, która wyświetli się wyłącznie osobom, które polajkowały Twój fanpage. Proste? Proste! Fani na pewno poczują się docenieni. 🙂

Chcesz wiedzieć więcej na temat grup niestandardowych odbiorców? Zapraszam Cię do śledzenia cyklu #WskazówkiTwojegoSpecjalisty 🙂 Ten temat z pewnością pojawi się jeszcze nie raz.

Udostępnij na: