Formaty w kampaniach reklamowych Facebook Ads

Formaty w kampaniach reklamowych Facebook Ads

Dziesiątki, setki, jeśli nie tysiące kreacji reklamowych torpedują Cię każdego dnia w Internecie. Strony internetowe, aplikacje i profile społecznościowe są dziś przesiąknięte postami sponsorowanymi, które w bardziej lub mniej udolny sposób namawiają Cię do kliknięcia, skomentowania oraz skorzystania z jedynej w swoim rodzaju oferty. Z punktu widzenia reklamodawcy (ale też odbiorcy reklamy) chcę wspólnie z Tobą zastanowić się, co należy zrobić, aby przykuć uwagę użytkownika i zachęcić go do interakcji z reklamą. Co działa? Co sprawdza się najlepiej? Sprawdźmy.

Poznaj pełną gamę możliwości promocji na Facebooku, Instagramie i Messengerze

Nie ma jednej, złotej zasady, dzięki której reklama wygeneruje setki wejść na stronę i tysięcy komentarzy pod postem. Efektywna kreacja to często skomplikowana kompozycja wielu elementów, które muszą ze sobą współgrać. Atrakcyjny tekst, przyciągająca wzrok grafika, profesjonalnie przygotowany materiał video – to dopiero początek. Mnogość opcji promowania marki w Internecie, w tym na platformach społecznościowych Facebook, Instagram i Messenger, przyprawiają o zawrót głowy.

reklama w mediach społecznościowych

Właściwy dobór formatu reklamowego

Na początku drogi warto odpowiedzieć sobie na pytanie: w jaki sposób najlepiej przedstawić historię firmy, opowiedzieć o produkcie lub usłudze? Do wyboru jest kilka wariantów. Możesz użyć filmu, pojedynczej grafiki, karuzeli zdjęć lub połączenia tych elementów. Wszystko zależy od tego, jaki jest Twój cel reklamowy i co chcesz osiągnąć kampanią w mediach społecznościowych. Facebook oferuje format reklamowy odpowiedni dla każdego typu narracji.

Format 1 - zdjęcie

Jeśli chcesz w prosty, zrozumiały sposób pokazać swoim odbiorcom kim jesteś i czym zajmuje się Twoja firma – ten format będzie dla Ciebie idealny. Zamieść na zdjęciu najbardziej charakterystyczne elementy, które pozwolą na zwiększenie rozpoznawalności marki, dodaj ciekawy opis i voilà. Dodatkowo pamiętaj o odpowiednio skonstruowanym wezwaniu do działania (przycisk CTA). Miej też na uwadze, aby grafiki czy ilustracje, które wykorzystujesz w reklamie były wysokiej jakości i nie zawierały zbyt dużej ilości tekstu na obrazie.

skuteczna reklama w Internecie

Format 2 - film

To, że video w ostatnich latach zyskuje na popularności w mediach społecznościowych (i globalnie w Internecie), to jak nie powiedzieć nic. Materiał video, w oczach użytkowników przeglądających sieć, jest dużo atrakcyjniejszy i bardziej angażujący od, chociażby materiału graficznego. Z większą chęcią oraz uwagą śledzimy treści audiowizualne. Specjaliści online marketingu są zgodni – video ma znacznie większy współczynnik konwersji niż inne rodzaje treści.

Format 3 - karuzela

Doskonały format reklamowy dla sklepów internetowych, ale nie tylko. Umożliwia zaprezentowanie w jednej reklamie nawet dziesięciu obrazów lub filmów – każdy z oddzielnym linkiem. Świetnie sprawdza się przy “story” marki.

Podsumowując – odpowiednio wybrany, opracowany i zoptymalizowany format reklamy pomoże Ci osiągnąć założone cele biznesowe, ale pamiętaj – nie w każdej działalności sprawdzą się te same rozwiązania. Każdy biznes jest inny i wymaga indywidualnego, systemowego podejścia. Niezależnie jednak, czy Twoim priorytetem jest zwiększenie rozpoznawalność marki, ruchu na stronie czy sprzedaż – podstawową rzeczą, o jakiej należy pamiętać, jest prosty, jasny i zrozumiały przekaz – tekstowy oraz wizualny.

PS. Jeśli samodzielnie realizujesz kampanie reklamowe – testuj. Jeśli jednak zależy Ci na czasie i chcesz postawić na wiedzę oraz doświadczenie specjalistów, którzy zjedli zęby na kampaniach na Facebooku – zapraszamy do formularza kontaktowego.

Udostępnij na:
Facebook
Twitter
LinkedIn