Umowa podpisana… i co dalej? Pierwszy etap współpracy z agencją interaktywną w zakresie Facebook Ads

Umowa podpisana… i co dalej? Pierwszy etap współpracy z agencją interaktywną w zakresie Facebook Ads

Rozpoczęcie współpracy z agencją marketingu internetowego to ważny i odpowiedzialny krok dla Ciebie oraz Twojego przedsiębiorstwa, niezależnie od tego, czy zarządzasz lokalną firmą, efektywnie prosperującą działalnością gospodarczą, czy jesteś właścicielem dużego konsorcjum o ustabilizowanej od lat pozycji na rynku. Decyzja o zainwestowaniu ciężko wypracowanego kapitału Twojej firmy, bezcennego czasu, a także energii w działania eksponujące markę w sieci z pewnością powinna być świadoma, przemyślana i biznesowo skalkulowana.

Jak wygląda współpraca z agencją digitalową? Od czego zacząć i na czym należy się skupić na starcie? W kilku krokach przedstawiamy, jak przebiega wstępny etap współpracy z agencją od momentu podpisania umowy do uruchomienia pierwszej kampanii reklamowej, skupiając się na przykładzie działań realizowanych w ramach usługi płatnej reklamy na Facebooku i Instagramie.

Notatki, kartki, przybory biurowe na stoliku.

Współpraca z agencją digitalową – pierwsze kroki

Umowa podpisana… i co dalej? Pierwszym krokiem będzie wypełnienie briefu, czyli podanie informacji na temat Twojej marki, produktów oraz przedmiotu promocji. Otrzymasz od nas formularz projektowy, w którym poprosimy Cię o wyszczególnienie najważniejszych faktów na temat działalności Twojej firmy, m.in. obszaru funkcjonowania przedsiębiorstwa wraz z zasięgiem terytorialnym promocji do uwzględnienia w reklamie, a także priorytetowych usług i produktów w portfolio firmy, które chcesz wyróżnić.

Są to podstawowe, bazowe informacje pomagające nam przede wszystkim jeszcze bliżej poznać Ciebie i Twój biznes, jego mocne strony oraz wyznawane wartości. Dzięki ich pozyskaniu możemy dostrzec różnice i przewagi, które wyróżniają markę na tle licznej konkurencji. Dla specjalisty z kolei są bezcennym źródłem unikalnych danych, a także kluczowych informacji, pomocnych w przygotowaniu premierowej kampanii reklamowej na Facebooku.

Następnie skontaktuje się z Tobą nasz Account Manager, który szczegółowo omówi wszystkie dostępne w pakiecie usługi i odpowie na nurtujące Cię pytania. Otrzymasz również bezpośredni kontakt do specjalistów realizujących dla Ciebie poszczególne moduły usługi – w tym Facebook Ads, jeśli została uwzględniona w kontrakcie między stronami.

Przygotowanie kampanii reklamowej i realizacja

Po wnikliwym zapoznaniu się z informacjami zawartymi w kwestionariuszu projektu (brief), szczegółowym wywiadzie doradcy, weryfikacji i analizie kodów oraz narzędzi wymaganych do mierzenia aktywności, a także wyników kampanii (m.in. zasoby czy zaplecze strony internetowej, profilu Facebook/Instagram, analityki, konta reklamowego) nadchodzi czas na przygotowanie i uruchomienie kampanii.

W ścisłej współpracy z zespołem graficznym i contentowym (zdarza się też, że z aktywnym udziałem samego Klienta) specjalista zaprojektuje warstwę identyfikacji wizualnej kampanii oraz przygotuje treści, które zostaną zaimplementowane w reklamie. Równocześnie zdefiniuje i określi wszystkie parametry kampanii mające zapewnić jej osiągnięcie jak najlepszych rezultatów, w tym między innymi:

  • cel reklamowy i obszar emisji,
  • targetowane grupy odbiorców,
  • platformę reklamową,
  • miejsce wyświetlania,
  • format reklamowy,
  • nagłówek, opis, linkowanie.

Po dokładnym sprawdzeniu wszystkich ustawień kampania będzie mogła zostać uruchomiona.

W czasie trwania promocji opiekun będzie czuwał nad każdym elementem kampanii i dbał, aby osiągała ona planowane aktywności zgodne z wybranym celem reklamowym. Jeśli zajdzie potrzeba, dokonuje on również niezbędnych optymalizacji i zmian mających na celu poprawę skuteczności kampanii.

Miejsce pracy z laptopem, aparatem, szklanką i długopisem.

Co dzieje się po finalizacji kampanii?

Po zakończeniu kampanii zostanie przygotowany szczegółowy raport, który otrzymasz niezwłocznie po finalizacji wszystkich działań. Jest to dobra okazja, aby dowiedzieć się więcej nt. wydajności kampanii, omówić wnioski, wymienić się spostrzeżeniami, poznać zalecenia opiekuna i zaplanować dalsze kroki związane z reklamą na Facebooku oraz Instagramie.

Wartym podkreślenia faktem jest to, że kampania wyświetlana w sieci reklamowej Facebooka i Instagrama stanowi niezwykle wdzięczny, elastyczny rodzaj promocji. W odróżnieniu np. od reklamy outdoorowej praktycznie w każdym momencie możesz dokonać dowolnych zmian w kampanii – zmodyfikować materiał reklamowy, przeredagować treść, rozwinąć lub zawęzić obszar wyświetlania reklamy albo zmienić charakterystykę grupy docelowej.

Prowadząc sklep internetowy, sprzedając produkty czy oferując różnego rodzaju serwis lub usługi, niewątpliwie warto przyjrzeć się tej formie promocji i zastanowić się nad wykorzystaniem kampanii reklamowych Facebook Ads w działaniach marketingowych Twojej firmy.

Twoja decyzja, nasz wspólny cel

Współpraca z agencją interaktywną może być dla Ciebie czymś, co już dobrze znasz, lub całkowicie nową rzeczywistością. W obu przypadkach przepisem na sukces jest obustronne zaufanie, zaangażowanie, a także cierpliwość. Pamiętaj, że mamy wspólny cel, dlatego powierzając nam aktywności marketingowe swojej firmy, możesz liczyć na wieloletnie doświadczenie agencji, sprawdzone standardy obsługi, skuteczne procesy, zawsze aktualną wiedzę opiekunów odznaczających się sporym bagażem merytorycznego wsparcia i profesjonalnego doradztwa, jak również specjalistyczne kwalifikacje fachowców w swojej dziedzinie.

Udostępnij na: