馃摪 Internet News #43

馃摪 Internet News #43

Zmiany w zasadach reklamowych Google Ads dotycz膮cych z艂o艣liwego lub niechcianego oprogramowania

Stosowana dotychczas zasada dotycz膮ca z艂o艣liwego lub niechcianego oprogramowania od 9 maja 2023 r. zostanie rozdzielona na trzy oddzielne segmenty - opis ka偶dego z nich znajduje si臋 poni偶ej.

  • Z艂o艣liwe oprogramowanie 鈥 zakaz dotycz膮cy 艣wiadomej dystrybucji z艂o艣liwego oprogramowania, kt贸re mo偶e prowadzi膰 do szk贸d na urz膮dzeniu lub sieci u偶ytkownika, a tak偶e mo偶e uzyska膰 do nich dost臋p. Naruszenie zasad b臋dzie, od momentu wprowadzenia aktualizacji, uwa偶ane za powa偶ne naruszenie.
  • Zaatakowane witryny 鈥 dotyczy膰 b臋dzie stron ze zmienionym kodem bez wiedzy ich w艂a艣ciciela (lub operatora) w celu odniesienia korzy艣ci przez osob臋 trzeci膮, cz臋sto ze szkod膮 u偶ytkownik贸w danej strony. Naruszenie zasad spowoduje przes艂anie do reklamodawcy stosownego ostrze偶enia - b臋dzie mia艂 on 7 dni na uporanie si臋 z problemem.
  • Niechciane oprogramowanie 鈥 ostrze偶enie zostanie wystosowane w przypadku reklam i miejsc docelowych, kt贸re naruszaj膮 zasady dotycz膮ce niechcianego oprogramowania. Naruszenie zasad nie spowoduje zawieszenia konta bez wcze艣niejszego ostrze偶enia. Informacja zostanie wys艂ana co najmniej 7 dni przed zawieszeniem.

Przed wprowadzeniem zmian w 偶ycie nale偶y upewni膰 si臋 czy reklamy na koncie Google Ads nie naruszaj膮 ww. zasad. Je偶eli tak, konieczne b臋dzie wprowadzenie odpowiednich zmian lub usuni臋cie reklam.

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Nowy wielkanocny gad偶et od Milki dla dzieci z dysfunkcjami wzroku

Ju偶 za kilkana艣cie dni Wielkanoc, kt贸ra wielu, zw艂aszcza najm艂odszym, kojarzy si臋 nieod艂膮cznie z poszukiwaniem ukrytych w r贸偶nych zakamarkach domu lub ogrodu jajek. Zwyczaj ten jest szczeg贸lnie popularny w Niemczech, Francji oraz Szwajcarii. Marka Milka, znana z wyrob贸w czekoladowych zawieraj膮cych alpejskie mleko, wysz艂a naprzeciw potrzebom niewidomych oraz niedowidz膮cych dzieci i stworzy艂a dla nich we wsp贸艂pracy z F茅d茅ration des Aveugles de France specjalnego pikaj膮cego kr贸lika. Urz膮dzenie pozwala odnale藕膰 czekoladowe niespodzianki dzi臋ki komunikacji d藕wi臋kowej. Poni偶ej znajdziecie filmik pokazuj膮cy efekty kampanii.

鈥濺un Your Way鈥 鈥 bieganie bez stereotyp贸w z mark膮 New Balance

Jedyny s艂uszny styl biegania to tw贸j w艂asny g艂osi marka New Balance. Jest to nowe has艂o kampanii wspieranej m.in. przez olimpijczyk贸w takich jak Natalia Kaczmarek, Anna Kie艂basi艅ska czy Trayvon Bromell, kt贸rzy uprawiaj膮 w艂a艣nie ten rodzaj aktywno艣ci. Kampania ma na celu pokazanie, 偶e niezale偶nie od tego, czy ludzie:

  • walcz膮 w maratonie o czas poni偶ej 3 godzin,
  • truchtaj膮 przed prac膮 po 5 km dziennie,
  • biegaj膮 tylko weekendowo ze znajomymi,

tak samo zas艂uguj膮 na miano biegaczy. Tempo oraz dystans s膮 tylko dodatkiem 鈥 licz膮 si臋 ch臋ci oraz mi艂o艣膰 do tego sportu. Akcja wystartowa艂a 15 marca, a promuj膮 j膮 zar贸wno grafiki, jak i historie sportowc贸w oraz ambasador贸w marki.

Joanna Koz艂owska 鈥 Copywriter

TikTok z nowymi limitami dla dzieci i m艂odzie偶y

Zmiany w funkcjonowaniu TikToka

Tw贸rcy aplikacji TikTok wprowadzili rewolucyjn膮 zmian臋, kt贸ra ma pom贸c m艂odym u偶ytkownikom ograniczy膰 czas sp臋dzony na przegl膮daniu filmik贸w.

W jaki spos贸b?
Poprzez domy艣lnie ustawione limity czasowe dla wszystkich u偶ytkownik贸w poni偶ej 18. roku 偶ycia. Ograniczenia zostan膮 automatycznie ustawione na 60 minut dziennie.

Nastolatkowie 鈥 powy偶ej 13. roku 偶ycia 鈥 b臋d膮 mogli omin膮膰 limit, wprowadzaj膮c has艂o, aby kontynuowa膰 ogl膮danie. Jednak po 100 minutach sp臋dzonych w aplikacji u偶ytkownik zostanie poproszony o ustawienie dla siebie dziennego ograniczenia.

Co z grup膮 dzieci poni偶ej 13. roku 偶ycia?
W tym przypadku ograniczenie jest bardziej restrykcyjne i m艂odsi u偶ytkownicy nie b臋d膮 mogli zrezygnowa膰 z limitu.

Kontrola rodzicielska
Aktualizacja aplikacji dotyczy r贸wnie偶 funkcji Family Pairing, kt贸ra pozwala opiekunowi na po艂膮czenie konta TikTok z kontem dziecka i zmian臋 ustawie艅. Kontrola rodzicielska obejmuje sterowanie limitami czasu sp臋dzonego przed ekranem, wyciszanie powiadomie艅 o okre艣lonej porze, a tak偶e filtrowanie wy艣wietlanych tre艣ci.

Wiktoria Podpora - Specjalista ds. Social Media

Czy powr贸t Gadu-Gadu jest mo偶liwy? Firma zarz膮dzaj膮ca polskim komunikatorem planuje zbi贸rk臋 crowdfundingow膮

Sp贸艂ka Fintecom chce przeprowadzi膰 gruntowne zmiany w aplikacji Gadu-Gadu, kt贸ra ma sta膰 si臋 aplikacj膮 spo艂eczno艣ciow膮 z nowymi funkcjami. W zamian za 艣rodki z crowdfundingu firma promuje kampani臋 "Rozpalmy Gadu-Gadu!". Fintech przyzna艂, 偶e nieskuteczny model biznesowy i przestarza艂a technologia uniemo偶liwi艂y rozw贸j komunikatora, ale teraz chce wprowadzi膰 p艂atne konta premium oraz narz臋dzia do szybkich p艂atno艣ci. Aplikacja docelowo ma s艂u偶y膰 jako centrum prostej i bezpiecznej komunikacji.

Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o., wyra偶a wiar臋 w odbudow臋 Gadu-Gadu i jej podstaw. Firma zamierza przepisa膰 oprogramowanie komunikatora, wprowadzaj膮c liczne nowe funkcje, w tym narz臋dzie do szybkich p艂atno艣ci. Wierz膮, 偶e w ten spos贸b zyskaj膮 jeszcze wi臋cej u偶ytkownik贸w i inwestor贸w. Wersja p艂atna GG Premium cieszy si臋 du偶ym zainteresowaniem, korzysta z niej ju偶 18 tys. u偶ytkownik贸w.

Michalina Garbal - Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: