馃摪 Internet News #48

馃摪 Internet News #48

Polski rynek influencer marketingu 鈥 wyniki raportu

Platforma Reach a Blogger po raz kolejny podda艂a badaniu rynek influencerski w Polsce. Z przedstawionego raportu wysuwaj膮 si臋 interesuj膮ce wnioski, kt贸re pos艂u偶膮 zar贸wno reklamodawcom, jak i tw贸rcom. Zgodnie z udzielonymi odpowiedziami:

  • obecnie do promocji najch臋tniej wybiera si臋 Instagram, ale w por贸wnaniu do zesz艂ego roku TikTok zyska艂 a偶 20%, co sprawi艂o, 偶e wraz z Facebookiem jest drug膮 najpopularniejsz膮 platform膮,
  • w 76,3% marki preferuj膮 do wsp贸艂pracy tw贸rc贸w o 艣rednich zasi臋gach (do 10 tys. obserwator贸w),
  • reklamy w mediach spo艂eczno艣ciowych maj膮 zwykle na celu wzmocnienie rozpoznawalno艣ci firmy lub produktu oraz zwi臋kszenie sprzeda偶y,
  • konieczno艣膰 oznaczania wsp贸艂prac przede wszystkim pos艂u偶y konsumentom, przy czym a偶 49,5% respondent贸w wskazuje, 偶e strac膮 na niej tw贸rcy.

Wi臋cej na temat wynik贸w badania przeczytasz na stronie Reach a Blogger.

Ewa R臋kas 鈥 Copywriter

YouTube zapowiada zaostrzon膮 polityk臋 wobec tre艣ci podwa偶aj膮cych naukow膮 wiedz臋 o zdrowiu i medycynie

YouTube cyklicznie aktualizuje swoj膮 polityk臋 publikacji tre艣ci. Ostatnio szczeg贸ln膮 uwag臋 serwisu zwr贸ci艂y filmy zawieraj膮ce dezinformacj臋 medyczn膮. Dlatego te偶 wkr贸tce wszelkie nagrania, kt贸rych autorzy pr贸buj膮 podwa偶a膰 skuteczno艣膰 terapii onkologicznych i np. zach臋caj膮 do przyjmowania witaminy C zamiast radioterapii, b臋d膮 bezwzgl臋dnie kasowane. Znikn膮膰 te偶 maj膮 tre艣ci antyszczepionkowe oraz promuj膮ce tzw. medycyn臋 alternatywn膮.

W nowej polityce serwisu tre艣ci medyczne maj膮 dzieli膰 si臋 na trzy grupy 鈥 profilaktyczne, lecznicze i zaprzeczaj膮ce. Nagrania, kt贸re zostan膮 uznane za nale偶膮ce do ostatniej z nich, b臋d膮 usuwane. Weryfikacja oraz przydzielenie konkretnego filmu do jednej z kategorii odbywa膰 ma si臋 na podstawie wytycznych 艢wiatowej Organizacji Zdrowia (WHO), a w razie potrzeby tak偶e informacji od lokalnych w艂adz.

Julia 艁upi艅ska 鈥 Copywriter

Google testuje now膮 form臋 wy艣wietlania rozszerzenia po艂膮cze艅

Na pocz膮tku sierpnia zaobserwowana zosta艂a nowa forma wy艣wietlania rozszerze艅 po艂膮cze艅 鈥 u偶ytkownicy korzystaj膮cy z urz膮dze艅 desktopowych po klikni臋ciu w przycisk maj膮 mo偶liwo艣膰 skopiowania numeru telefonu lub zeskanowania kodu QR, by uzyska膰 po艂膮czenie z numerem.

Dodatkowa jednostka reklamowa w wynikach wyszukiwania

W dotychczasowych wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnego wyra偶enia kluczowego mogli艣my zobaczy膰 maksymalnie cztery jednostki reklamowe po kolei. W ostatnim czasie mia艂y jednak miejsce wyszukiwania, w kt贸rych u偶ytkownikom wy艣wietla艂o si臋 pi臋膰 reklam, czyli o jedn膮 wi臋cej ni偶 do tej pory. Sytuacja zosta艂a uwieczniona na poni偶szym zrzucie.

Reklamy GA - zrzut ekranu.

Wycofanie podobnych odbiorc贸w z Google Ads

Z dniem 01.08 ze wszystkich grup reklam oraz kampanii usuni臋te zostan膮 listy podobnych odbiorc贸w. Je偶eli w kt贸rejkolwiek ze swoich kampanii wci膮偶 korzystasz z danej listy 鈥 sprawd藕 ustawienia i odpowiednio je dostosuj.

Kampanie Google

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Facebook wprowadza nowe wymagania wobec administrator贸w grup

Facebook og艂osi艂 wprowadzenie nowych zasad dla os贸b zarz膮dzaj膮cych grupami na tej platformie. Administratorzy zostali zaskoczeni powiadomieniem, kt贸re wymusza na nich wi臋ksz膮 aktywno艣膰. Je艣li w przeci膮gu sze艣ciu dni od otrzymania informacji nie dostosuj膮 si臋 do nowych wymaga艅, Facebook zastrzega sobie prawo samodzielnego nadania tej roli innemu cz艂onkowi danej grupy. Rozwi膮zanie to naturalnie wzbudzi艂o poruszenie 鈥 administratorzy obawiaj膮 si臋 utraty kontroli nad grupami w sytuacjach, gdy przez jaki艣 czas nie b臋d膮 mogli zajmowa膰 si臋 ich moderowaniem.

Anna Mantej - Specjalista ds. Social Media

Kampania "W Podlaskiem je偶d偶臋 z kaskiem"

Nie od dzi艣 wiemy, jak wa偶ne jest bezpiecze艅stwo na drodze, zw艂aszcza dla rowerzyst贸w. Dlatego kampania "W Podlaskiem je偶d偶臋 z kaskiem", stworzona przez kreatywn膮 agencj臋 White Bits, od razu przyci膮gn臋艂a uwag臋 medi贸w i u偶ytkownik贸w sieci. Znakomite grafiki i przemy艣lane przekazy zdobywaj膮 serca internaut贸w.

To, co wyr贸偶nia kampani臋 na tle innych, to innowacyjne podej艣cie do tworzenia grafik. Zamiast tradycyjnych metod, White Bits postawi艂o na sztuczn膮 inteligencj臋. Dzi臋ki AI, grafiki maj膮 nie tylko wyj膮tkowy charakter, ale r贸wnie偶 doskonale oddaj膮 ducha kampanii 鈥 nowoczesno艣膰 po艂膮czon膮 z trosk膮 o bezpiecze艅stwo. U偶ytkownicy doceniaj膮 zar贸wno wa偶no艣膰 przekazu, jak i estetyk臋 grafik. Posty w ramach kampanii s膮 masowo udost臋pniane, a komentarze pe艂ne s膮 s艂贸w uznania dla tw贸rc贸w.

Nie ma w膮tpliwo艣ci, 偶e "W Podlaskiem je偶d偶臋 z kaskiem" to kampania, kt贸ra nie tylko podnosi 艣wiadomo艣膰 bezpiecznej jazdy na rowerze, ale r贸wnie偶 pokazuje, jak nowoczesne technologie mog膮 by膰 efektywnie wykorzystywane w dziedzinie marketingu. Kampania White Bits to dow贸d na to, 偶e po艂膮czenie kreatywno艣ci z nowoczesnymi technologiami to przepis na sukces. Oby wi臋cej takich inicjatyw w przysz艂o艣ci!

Izabela Konieczna - Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: