­čô░ Internet News #48

­čô░ Internet News #48

Polski rynek influencer marketingu ÔÇô wyniki raportu

Platforma Reach a Blogger po raz kolejny podda┼éa badaniu rynek influencerski w Polsce. Z przedstawionego raportu wysuwaj─ů si─Ö interesuj─ůce wnioski, kt├│re pos┼éu┼╝─ů zar├│wno reklamodawcom, jak i tw├│rcom. Zgodnie z udzielonymi odpowiedziami:

  • obecnie do promocji najch─Ötniej wybiera si─Ö Instagram, ale w por├│wnaniu do zesz┼éego roku TikTok zyska┼é a┼╝ 20%, co sprawi┼éo, ┼╝e wraz z Facebookiem jest drug─ů najpopularniejsz─ů platform─ů,
  • w 76,3% marki preferuj─ů do wsp├│┼épracy tw├│rc├│w o ┼Ťrednich zasi─Ögach (do 10 tys. obserwator├│w),
  • reklamy w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych maj─ů zwykle na celu wzmocnienie rozpoznawalno┼Ťci firmy lub produktu oraz zwi─Ökszenie sprzeda┼╝y,
  • konieczno┼Ť─ç oznaczania wsp├│┼éprac przede wszystkim pos┼éu┼╝y konsumentom, przy czym a┼╝ 49,5% respondent├│w wskazuje, ┼╝e strac─ů na niej tw├│rcy.

Wi─Öcej na temat wynik├│w badania przeczytasz na stronie Reach a Blogger.

Ewa R─Ökas ÔÇô Copywriter

YouTube zapowiada zaostrzon─ů polityk─Ö wobec tre┼Ťci podwa┼╝aj─ůcych naukow─ů wiedz─Ö o zdrowiu i medycynie

YouTube cyklicznie aktualizuje swoj─ů polityk─Ö publikacji tre┼Ťci. Ostatnio szczeg├│ln─ů uwag─Ö serwisu zwr├│ci┼éy filmy zawieraj─ůce dezinformacj─Ö medyczn─ů. Dlatego te┼╝ wkr├│tce wszelkie nagrania, kt├│rych autorzy pr├│buj─ů podwa┼╝a─ç skuteczno┼Ť─ç terapii onkologicznych i np. zach─Öcaj─ů do przyjmowania witaminy C zamiast radioterapii, b─Öd─ů bezwzgl─Ödnie kasowane. Znikn─ů─ç te┼╝ maj─ů tre┼Ťci antyszczepionkowe oraz promuj─ůce tzw. medycyn─Ö alternatywn─ů.

W nowej polityce serwisu tre┼Ťci medyczne maj─ů dzieli─ç si─Ö na trzy grupy ÔÇô profilaktyczne, lecznicze i zaprzeczaj─ůce. Nagrania, kt├│re zostan─ů uznane za nale┼╝─ůce do ostatniej z nich, b─Öd─ů usuwane. Weryfikacja oraz przydzielenie konkretnego filmu do jednej z kategorii odbywa─ç ma si─Ö na podstawie wytycznych ┼Üwiatowej Organizacji Zdrowia (WHO), a w razie potrzeby tak┼╝e informacji od lokalnych w┼éadz.

Julia ┼üupi┼äska ÔÇô Copywriter

Google testuje now─ů form─Ö wy┼Ťwietlania rozszerzenia po┼é─ůcze┼ä

Na pocz─ůtku sierpnia zaobserwowana zosta┼éa nowa forma wy┼Ťwietlania rozszerze┼ä po┼é─ůcze┼ä ÔÇô u┼╝ytkownicy korzystaj─ůcy z urz─ůdze┼ä desktopowych po klikni─Öciu w przycisk maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç skopiowania numeru telefonu lub zeskanowania kodu QR, by uzyska─ç po┼é─ůczenie z numerem.

Dodatkowa jednostka reklamowa w wynikach wyszukiwania

W dotychczasowych wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnego wyra┼╝enia kluczowego mogli┼Ťmy zobaczy─ç maksymalnie cztery jednostki reklamowe po kolei. W ostatnim czasie mia┼éy jednak miejsce wyszukiwania, w kt├│rych u┼╝ytkownikom wy┼Ťwietla┼éo si─Ö pi─Ö─ç reklam, czyli o jedn─ů wi─Öcej ni┼╝ do tej pory. Sytuacja zosta┼éa uwieczniona na poni┼╝szym zrzucie.

Reklamy GA - zrzut ekranu.

Wycofanie podobnych odbiorc├│w z Google Ads

Z dniem 01.08 ze wszystkich grup reklam oraz kampanii usuni─Öte zostan─ů listy podobnych odbiorc├│w. Je┼╝eli w kt├│rejkolwiek ze swoich kampanii wci─ů┼╝ korzystasz z danej listy ÔÇô sprawd┼║ ustawienia i odpowiednio je dostosuj.

Kampanie Google

Patrycja Kolwat ÔÇô Specjalista ds. Google Ads

Facebook wprowadza nowe wymagania wobec administrator├│w grup

Facebook og┼éosi┼é wprowadzenie nowych zasad dla os├│b zarz─ůdzaj─ůcych grupami na tej platformie. Administratorzy zostali zaskoczeni powiadomieniem, kt├│re wymusza na nich wi─Öksz─ů aktywno┼Ť─ç. Je┼Ťli w przeci─ůgu sze┼Ťciu dni od otrzymania informacji nie dostosuj─ů si─Ö do nowych wymaga┼ä, Facebook zastrzega sobie prawo samodzielnego nadania tej roli innemu cz┼éonkowi danej grupy. Rozwi─ůzanie to naturalnie wzbudzi┼éo poruszenie ÔÇô administratorzy obawiaj─ů si─Ö utraty kontroli nad grupami w sytuacjach, gdy przez jaki┼Ť czas nie b─Öd─ů mogli zajmowa─ç si─Ö ich moderowaniem.

Anna Mantej - Specjalista ds. Social Media

Kampania "W Podlaskiem je┼╝d┼╝─Ö z kaskiem"

Nie od dzi┼Ť wiemy, jak wa┼╝ne jest bezpiecze┼ästwo na drodze, zw┼éaszcza dla rowerzyst├│w. Dlatego kampania "W Podlaskiem je┼╝d┼╝─Ö z kaskiem", stworzona przez kreatywn─ů agencj─Ö White Bits, od razu przyci─ůgn─Ö┼éa uwag─Ö medi├│w i u┼╝ytkownik├│w sieci. Znakomite grafiki i przemy┼Ťlane przekazy zdobywaj─ů serca internaut├│w.

To, co wyr├│┼╝nia kampani─Ö na tle innych, to innowacyjne podej┼Ťcie do tworzenia grafik. Zamiast tradycyjnych metod, White Bits postawi┼éo na sztuczn─ů inteligencj─Ö. Dzi─Öki AI, grafiki maj─ů nie tylko wyj─ůtkowy charakter, ale r├│wnie┼╝ doskonale oddaj─ů ducha kampanii ÔÇô nowoczesno┼Ť─ç po┼é─ůczon─ů z trosk─ů o bezpiecze┼ästwo. U┼╝ytkownicy doceniaj─ů zar├│wno wa┼╝no┼Ť─ç przekazu, jak i estetyk─Ö grafik. Posty w ramach kampanii s─ů masowo udost─Öpniane, a komentarze pe┼éne s─ů s┼é├│w uznania dla tw├│rc├│w.

Nie ma w─ůtpliwo┼Ťci, ┼╝e "W Podlaskiem je┼╝d┼╝─Ö z kaskiem" to kampania, kt├│ra nie tylko podnosi ┼Ťwiadomo┼Ť─ç bezpiecznej jazdy na rowerze, ale r├│wnie┼╝ pokazuje, jak nowoczesne technologie mog─ů by─ç efektywnie wykorzystywane w dziedzinie marketingu. Kampania White Bits to dow├│d na to, ┼╝e po┼é─ůczenie kreatywno┼Ťci z nowoczesnymi technologiami to przepis na sukces. Oby wi─Öcej takich inicjatyw w przysz┼éo┼Ťci!

Izabela Konieczna - Specjalista ds. Social Media

Udost─Öpnij na: