,

Długofalowa strategia zarządzania wizytówką firmy w Mapach Google

Długofalowa strategia zarządzania wizytówką firmy w Mapach Google

Masz już założoną i zweryfikowaną wizytówkę? Musisz wiedzieć, że tak naprawdę jest to dopiero pierwszy krok na drodze do sukcesu w lokalnym SEO. Na samym początku Twoja pinezka może się prawie wcale nie wyświetlać, nawet jeśli bardzo przybliżysz mapę na adresie firmy. Podobnie sytuacja będzie wyglądać u innych użytkowników.

Spokojnie, jest to jednak stan normalny. Widoczność pinezek na mapie (a właściwie etykiet miejsca) jest określana algorytmicznie i u każdej osoby widok w Mapach Google może wyglądać zupełnie inaczej. Zależy to na przykład od wcześniejszej historii wyszukiwania czy lokalizacji użytkownika i z tym nie możemy nic zrobić. Ale jak informuje Google, algorytmy biorą również pod uwagę “dokładność informacji biznesowej i bogactwo treści związanych z firmą”. A to kwestia, która zależy już w całości od nas! Każda osoba mająca dostęp do wizytówki może wykonywać na niej szereg czynności, które zwiększą jej atrakcyjność dla algorytmów! Poniżej przygotowałem dla Was listę zaleceń, które w kilkumiesięcznej perspektywie pozwolą skutecznie poprawić pozycjęzwiększyć widoczność w Mapach Google.

Lepsza pozycja w Mapach Google w kilka miesięcy

1. Dbanie o aktualność podstawowych informacji.

Nazwa, kategoria, adres, obszar prowadzenia działalności, strona internetowa, telefon, godziny otwarcia – te informacje zawsze wyświetlają się na pierwszym planie, kiedy ktoś znajdzie Twoją firmę. Dlatego tak ważne jest, żeby zawsze odzwierciedlały stan faktyczny. W przeciwnym wypadku Klient jest po prostu wprowadzany w błąd, a tego przecież nie chcemy.

2. Zdobycie większej liczby recenzji.

Im więcej pozytywnych opinii zbierze Twoja wizytówka, tym bardziej wydaje się wiarygodna dla potencjalnych Klientów. Oczywiście nie zawsze można liczyć na 5 gwiazdek, ale również negatywna recenzja może pracować na Twoją korzyść. Wystarczy na nią odpowiedzieć, przedstawić sytuację ze swojego punktu widzenia i ewentualnie – jeśli autor opinii ma rację – zaproponować rekompensatę i wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Sprawdzonym sposobem na zdobycie ocen jest po prostu proszenie Klientów, żeby je wystawili. Nie ma się czego obawiać, w końcu prosisz o naprawdę niewiele. Można też przygotować wizytówki lub stand ze specjalnie spreparowanym kodem QR. Taki kod wystarczy zeskanować smartfonem, żeby przejść na stronę pozwalającą wystawić opinię. Warto również zachęcać Klientów do dodawania krótkiego opisu, zdjęć i filmów – takie recenzje są dużo bardziej wiarygodne.

3. Regularne dodawanie zdjęć i filmów.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą – to przysłowie jest prawdziwe również w internecie! Dlatego pamiętaj, żeby cały czas publikować nowe zdjęcia. Każda firma może się czymś nowym pochwalić, wystarczy dobrze poszukać! Zdjęcia na wizytówce warto przypisywać do odpowiednich kategorii. Te, które są dostępne dla większości firm, to: wnętrze, z zewnątrz, żywność i napoje, menu, zespół, tożsamość, produkt, 360°.

4. Publikacja wpisów.

Google coraz bardziej rozwija produkt Google Moja Firma w kierunku serwisu społecznościowego i od pewnego czasu udostępnia możliwość publikowania wpisów na wizytówce. Wystarczy dodać zdjęcie i krótki tekst, żeby poinformować, co nowego się u Ciebie dzieje. Oprócz zwykłych postów można skorzystać ze specjalnych szablonów, które mają więcej opcji, jak na przykład dodanie przycisku CTA. Na chwilę obecną można skorzystać z trzech: dodaj produkt, dodaj wydarzenie, dodaj ofertę.

5. Odpowiadanie na pytania klientów.

Aplikacja Google Moja Firma jest dostępna w wersji na AndroidaiOS dla każdego. Warto ją mieć na telefonie nie tylko dlatego, żeby móc szybko wprowadzać zmiany. Obecnie tylko z poziomu aplikacji można odpowiadać na pytania Klientów zadane z poziomu Map Google. Oczywiście warto robić to jak najszybciej!

6. Uzupełnianie dodatkowych informacji.

Jedną z ostatnich nowości w Mapach Google są sekcje z produktami, usługami i menu. Ich dostępność różni się w zależności od wybranej kategorii firmy (na przykład elektryk nie będzie mógł dodać nowego menu), ale każda wizytówka posiada co najmniej jedną taką sekcję. Oczywiście warto ją uzupełnić, chociażby dlatego, żeby Klient poznał wstępnie Twoją ofertę, zanim jeszcze wejdzie na stronę internetową.

7. Dodawanie zdjęć Street View lub przygotowanie wirtualnego spaceru.

Nie podoba Ci się zdjęcie sferyczne przedstawiające okolicę Twojej firmy? A może jest ono nieaktualne lub w ogóle go brakuje? Możesz to zmienić, samodzielnie dodając fotografię 360°. Jedyne, czego potrzebujesz, to smartfon oraz aplikacja Streetview. Instrukcję, wyjaśniającą ten proces krok po kroku znajdziesz tutaj.

Możesz też skorzystać z usług profesjonalnych, akredytowanych przez Google fotografów. Jeśli prowadzisz hotel lub restaurację, warto również rozważyć przygotowanie wirtualnego spaceru. Wówczas potencjalny gość będzie mógł szybko sprawdzić, jak prezentuje się wnętrze firmy. A że jesteśmy wzrokowcami…

Tablet z mapą na wyświetlaczu.

Podsumowując: kluczem do sukcesu jest przede wszystkim cierpliwośćwytrwałość. W Mapach Google wszystko dynamicznie się zmienia, trzeba więc cały czas trzymać rękę na pulsie i nie poddawać się. Wystarczy kilka miesięcy regularnych działań, żeby statystyki poszybowały do góry! Szukasz specjalisty, który stworzy wizytówkę Twojej firmy i będzie nią skutecznie zarządzał? Skontaktuj się z nami.

Udostępnij na: