Remarketing w Google Ads

Remarketing w Google Ads

Na całą machinę Google Ads składa się mnóstwo funkcjonalności, spośród których możemy wyróżnić między innymi remarketing, czyli reklamę śledzącą. Co to jest remarketing? To prosty, a zarazem skuteczny sposób na nawiązanie kontaktu z osobami odwiedzającymi stronę internetową poprzez wyświetlanie reklam w trakcie ich aktywności w sieci. Opracowywana strategia może obejmować reklamy w formie tekstowej, graficznej oraz video. Korzystając z możliwości tego narzędzia, możesz wpłynąć na zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki, podwyższyć prawdopodobieństwo powrotu potencjalnego klienta na stronę WWW, a także zachęcić użytkowników do pierwszych lub kolejnych zakupów w sklepie.

Remarketing to sposób docierania do potencjalnych klientów, którzy już wcześniej odwiedzili daną stronę internetową, ale nie dokonali konwersji.

Poznaj zalety reklam remarketingowych, sprawdź, jakie są dostępne opcje remarketingu, dowiedz się, w jakich przypadkach nie można się na niego zdecydować i jak wyświetlają się reklamy na poszczególnych rodzajach urządzeń.

Reklama remarketingowa skrojona na miarę

Remarketing uważa się za narzędzie o wysokiej skuteczności, między innymi ze względu na możliwość indywidualnego dopasowania czasu, przez jaki reklama będzie wyświetlać się potencjalnym lub stałym klientom. W Google opracowano kilka opcji remarketingu, dzięki czemu każda firma – niezależnie od wielkości czy profilu działalności – może znaleźć odpowiedni wariant dla swojego biznesu:

● remarketing standardowy – wyświetlanie reklam potencjalnym klientom, którzy odwiedzili Twoją stronę WWW. Po opuszczeniu witryny są w pewnym sensie śledzeni, a reklamy w wybranej formie wyświetlają się na innych stronach lub w aplikacjach, które na to pozwalają;

● remarketing dynamiczny – funkcjonalność Google Ads z możliwością uwzględnienia konkretnych produktów lub usług, które użytkownik przeglądał na Twojej stronie;

● listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce Google (RLSA) – dzięki kampanii RLSA w łatwy sposób można dotrzeć do klientów, którzy wcześniej odwiedzili stronę, ale z różnych powodów ostatecznie nie dokonali zakupu. Aby to osiągnąć, można w kampanii zwiększyć stawki tak, by reklama opatrzona dopasowaną do użytkownika treścią wyświetlała się na jak najwyższej pozycji;

● remarketing video – użytkownikom, którzy odwiedzili Twój kanał na YouTube, reklama wyświetla się podczas korzystania z serwisu video bądź przeglądania filmów, witryn czy aplikacji;

● remarketing adresowany na listę klientów – w tym wariancie reklama wyświetla się jedynie wybranym, zalogowanym użytkownikom Google. Aby kampania przebiegała zgodnie z założeniami, konieczne jest przygotowanie listy klientów z danymi kontaktowymi, dzięki czemu reklama będzie się im wyświetlać w każdym dostępnym miejscu w sieci.


Dlaczego warto zdecydować się na remarketing, a w jakich przypadkach jest to niemożliwe?

Każdy użytkownik internetu choć raz znalazł się w sytuacji, w której szukał produktu lub usługi, ale miał wątpliwości związane z zakupem. Dokładnie przeanalizował ofertę, być może dodał artykuły do koszyka, ale nie zrealizował transakcji. Następnie po wejściu na zupełnie inną stronę WWW pomiędzy treściami witryny wyświetlały się dokładnie te same produkty, które prawie kupił. Remarketing pozwala wciąż funkcjonować w pamięci użytkownika – nie daje mu zapomnieć o kosmetykach, meblach czy innych obserwowanych artykułach. Wykorzystując potencjał tego narzędzia, możesz realnie wpłynąć na decyzję wahających się potencjalnych klientów.

Warto pamiętać również o tym, że pewne branże nie mogą korzystać z remarketingu z uwagi na ściśle określoną politykę Google. To między innymi produkty i usługi mogące skutkować uzależnieniem (na przykład alkohol, hazard lub leki na receptę). Dodatkowo Google nie zezwala na promowanie reklamą śledzącą naborów do badań klinicznych, a także blokuje wyświetlanie reklam spersonalizowanych dzieciom poniżej 13. roku życia.

Formaty reklam śledzących na poszczególnych urządzeniach

Rozróżniamy kilka rodzajów reklam, które mogą wyświetlić się na urządzeniach mobilnych oraz komputerach. Warto zastosować więcej niż 2 formaty reklam graficznych z uwagi na system Google Ads, który automatycznie dostosowuje rozmiar, wygląd i format do niemal każdego wolnego miejsca na reklamę.

Wymiary reklam wyświetlanych na komputerach.
Typowe rozmiary elastycznych reklam displayowych wyświetlanych na komputerze. Źródło.
Wymiary reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.
Typowe rozmiary elastycznych reklam displayowych wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Źródło.

Chcesz postawić na skuteczne działania reklamowe, które przekonają niezdecydowanych użytkowników, by zrobili zakupy właśnie w Twoim sklepie online? Chcesz, by potencjalni klienci pamiętali o ofercie Twojej firmy? Skorzystaj ze wsparcia profesjonalistów, by uruchomić na przykład remarketing w sieci wyszukiwania.

Udostępnij na: