Najciekawsze świąteczne kampanie reklamowe 2020

Najciekawsze świąteczne kampanie reklamowe 2020

W tym roku kampanie reklamowe możemy podzielić na te, które nawiązują do pandemii Covid-19 oraz te stawiające na sprawdzony model reklamy świątecznej. W tych pierwszych często wykorzystywany jest motyw rozłąki i ograniczeń związanych z obecną sytuacją na świecie, drugie stawiają na bliskość, ciepło oraz radość ze spędzania czasu z rodziną. Oczywiście jest to bardzo uproszczony podział, z którym być może nie zgodziliby się specjaliści tworzący gwiazdkowe kreacje dla światowych marek, bowiem na skuteczną kampanię świąteczną składa się przecież wiele elementów.

Święta w czasie pandemii – nie tylko wzruszające spoty reklamowe

Wielu twórców reklam postanowiło nawiązać do obecnej sytuacji i przy okazji wycisnąć łzę z oka odbiorcy (jak choćby spot dla Amazona, w którym nastoletnia tancerka cały rok ćwiczy online do świątecznego występu, który ostatecznie nie może się odbyć). Wielu, ale nie wszyscy – TK Maxx podsumował cały rok zabawnym spotem z kozą w roli głównej. Trudno nie utożsamiać się z hasłem, że w te święta każdy zasługuje na coś wyjątkowego, nawet koza. 30-sekundowy film estetyką nawiązuje do ubiegłorocznej kampanii, której twórcy przekonywali nas, że kupno prezentów może być ekstremalną przygodą.

Pepsi z najlepszą świąteczną reklamą outdoorową?

Kreacja Pepsi.
Świąteczna kreacja Pepsi. Źródło.

Reklamy świąteczne w przestrzeni miejskiej towarzyszą nam od lat, jednak mało która wyróżnia się na tyle, by zrobić aż taki szum w sieci, jak (jeden z wielu w tym roku) billboardów reklamowych Pepsi. Zdjęcie szybko okrążyło internet i stało się viralem w mediach społecznościowych. Światowy gigant trafił w sedno przekazem, z którym w dobie pandemii utożsamia się większość ludzi na świecie. Nawiązanie do świątecznego hitu Mariah Carey to w tym kontekście niewątpliwie puszczenie oczka do wszystkich, którzy marzą o tym, by nowy rok przywrócił nam dawną rzeczywistość.

GUCCI i gwiazdkowa podróż w czasie

Świąteczny spot domu mody GUCCI jest nie tylko niekonwencjonalny, ale przede wszystkim zapada głęboko w pamięć, a głównie o to chodzi w kampaniach reklamowych. Twórcy filmu zabrali nas na gwiazdkową imprezę firmową do roku 1994. Niewielkie biuro, komputery z minionej epoki, na widok których niejednemu zaszklą się oczy, kartki świąteczne i karaoke, a wszystko to nienachalnie skomponowane z kolekcją ubrań oraz dodatków marki GUCCI. Odświeżony hit muzyczny z lat 80. podkreśla atmosferę minionego stulecia.

Kevin Marchewka wraca do domu – animowany film przygodowy od Aldi

Aldi od 2016 roku słynie ze spotów, których bohaterem jest marchewka Kevin i jego rodzina. W ubiegłym roku Kevin musiał wyzwolić się z rąk złej brukselki. W te święta sklep zaserwował nam trwający półtorej minuty film reklamowy, w którym ponownie akcja goni akcję, ale nie zostajemy też pozbawieni wzruszeń, patrząc na wyglądające przez okno dzieci Kevina. Wykorzystanie przez twórców motywów ze znanych hollywoodzkich hitów, między innymi w scenie jazdy na jeżu w rytm soundtracku z Piratów z Karaibów, to zdecydowanie strzał w dziesiątkę, by zwrócić uwagę i rozbawić odbiorców.

Poradniki zakupowy od Media Expert i RTV Euro AGD

Specjaliści od marketingu sieci Media Expert i RTV Euro AGD wykorzystali Facebooka oraz YouTube, by dotrzeć do odbiorców szukających prezentowych inspiracji. Filmy reklamowe marek przekazują konkretną wiedzę na temat produktów, które mogą sprawdzić się w roli gwiazdkowego upominku. Żeby ułatwić konsumentom wybór i zainspirować do zakupu, filmy z serii Świąteczny PrezentownikŚwiąteczny katalog okazji podzielone zostały tematycznie. Dzięki temu możemy w łatwy sposób odnaleźć w ofercie sklepów produkty, które ucieszą fana Nintendo, Gwiezdnych wojen lub audiofila, czy pozwolą trafnie wybrać gry dla najmłodszych użytkowników konsol i PC.

Reklamy świąteczne zaklinają rzeczywistość?

Jak co roku twórcy kampanii prześcigają się w pomysłach na skuteczne reklamy świąteczne i promowanie wizerunku marek. Niezależnie od tego, czy bazują na tradycyjnym modelu gwiazdkowych spotów, czy wykorzystują sytuację panującą na świecie, mają zachęcić nas do zakupów. Jednocześnie dają nam odczuć, że dobre czasy znowu nadejdą, a wszystko, co najpiękniejsze – miłość, empatię i radość – nosimy w sobie. A o tym warto pamiętać nie tylko od święta.

 

Udostępnij na: