,


Kraina Emocji – historia sukcesu (case study)

<br> Kraina Emocji – historia sukcesu (case study)

Wiemy, że o skuteczności działań znacznie lepiej świadczą niezbite dowody niż nawet tysiące słów w eksperckich artykułach. Właśnie dlatego prezentujemy historię sukcesu jednego z naszych Klientów – Krainy Emocji. Dowiedz się, jak – krok po kroku – realizowaliśmy zamierzone cele, a także jakie rezultaty przyniosły określone czynności.

Najważniejsze informacje o Kliencie

Kraina Emocji jest założonym w 2017 roku niepublicznym przedszkolem zlokalizowanym na warszawskim Mokotowie. To, czym wyróżnia się ta placówka na tle konkurencji, to innowacyjna, a przy tym skuteczna metoda nauczania polegająca na rozwoju inteligencji emocjonalnej u najmłodszych.

Kraina Emocji – historia sukcesu

Wyznaczone cele współpracy ze specjalistami

Nasza współpraca z Krainą Emocji rozpoczęła się od wyznaczenia, jakie cele wspólnie chcemy osiągnąć za pomocą działań specjalistów z Internet Plus. Priorytetem było wykonanie optymalizacji nowej strony oraz poprawienie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Ustaliliśmy, że chcemy dotrzeć z ofertą do jak najszerszego grona odbiorców z określonego obszaru. Oprócz działań z zakresu pozycjonowania wykorzystaliśmy także potencjał mediów społecznościowych i płatnych kampanii Google Ads. Od samego początku skupialiśmy się na regionalizacji prowadzonych czynności – lokalny charakter działalności Krainy Emocji bezpośrednio wpłynął na dobór obszaru, na którym się skoncentrowaliśmy.

Pierwszy etap – szczegółowa analiza

Specjaliści od pozycjonowania, linków sponsorowanych oraz mediów społecznościowych przeprowadzili szczegółową analizę pozwalającą określić stan wyjściowy poszczególnych obszarów. Dzięki temu zgromadziliśmy wszystkie niezbędne informacje, które posłużyły nam do zaplanowania kolejnych czynności. Przed nawiązaniem współpracy z Internet Plus strona WWW Krainy Emocji nie była poddawana żadnym czynnościom z zakresu SEO. Witryna zajmowała dalekie pozycje w wynikach wyszukiwania i generowała niewielki ruch, dlatego zaplanowaliśmy wykonanie podstawowych czynności optymalizacyjnych.

Działalność edukacyjna nie należy do niszy, dlatego wiąże się z dużą konkurencyjnością na rynku. Kraina Emocji dodatkowo funkcjonuje na trudnym obszarze, jakim jest Warszawa. W stolicy oferta niepublicznych przedszkoli jest bardzo rozbudowana, dlatego specjaliści od linków sponsorowanych postanowili skoncentrować się na tym, co czyni Krainę Emocji placówką niszową i wyróżniającą się na tle innych miejsc tego typu. Przygotowując plan kampanii Google Ads, skupiliśmy się na atrakcyjnej prezentacji usług, podkreśleniu zalet oferty, wskazaniu przewagi nad konkurencją, a także na innowacyjnych metodach nauczania, które czynią Krainę Emocji jednym z nielicznych takich przedszkoli w skali kraju.

Również w zakresie mediów społecznościowych mieliśmy przed sobą wdrożenie podstawowych działań. Kraina Emocji dysponowała profilami na Facebooku oraz Twitterze, gdzie pojawiały się przede wszystkim aktualności, przedstawiające codzienne funkcjonowanie przedszkola. Pod opiekę dostaliśmy również wizytówkę w Mapach Google, która wymagała uzupełnienia o rozszerzone informacje.

Optymalizacja strony i inne działania z zakresu SEO

Strona Krainy Emocji zbudowana została na platformie WordPress, a jej twórcy zadbali o to, by witryna była responsywna. Dzięki temu mogliśmy już od samego początku wdrażać działania w środowisku sprzyjającym czynnościom SEO. Po przeprowadzeniu szczegółowego audytu, wprowadziliśmy podstawowe modyfikacje: zainstalowaliśmy certyfikat SSL, który służy do zabezpieczenia danych przesyłanych przez witrynę, wykonaliśmy poprawki związane z UX, zmieniliśmy znaczniki meta title i meta description w obrębie strony, a także wdrożyliśmy czynności związane bezpośrednio z contentem.

Podstawowe modyfikacje.

Po zweryfikowaniu duplikacji treści przez specjalistów od pozycjonowania, działania podjął zespół copywriterów. Przeredagowaliśmy teksty zamieszczone na witrynie, a następnie dodaliśmy oznaczenia nagłówków – H1, H2, H3 i tak dalej. Zadbaliśmy o to, by na stronie znalazły się treści nasycone frazami kluczowymi, których istotnym elementem była regionalizacja. Oprócz tego przygotowaliśmy również nowe teksty, których rolą było nie tylko dostarczenie odbiorcom dodatkowych informacji, ale także uczynienie witryny atrakcyjniejszej dla robotów indeksujących Google.

Po wdrożeniu zmian na stronie Krainy Emocji, w ramach ustaleń wykonywaliśmy bieżące czynności mające na celu poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Działania o charakterze długofalowym obejmowały między innymi nieustanne monitorowanie poprawnego funkcjonowania strony, regularne przeprowadzanie audytów SEO, aktualizowanie informacji zgodnie z uwagami Klienta, a także budowanie bazy linków zewnętrznych w postaci na przykład katalogów, forów branżowych czy innych witryn WWW.

Kampania reklamowa Krainy Emocji w Google Ads

Specjaliści od linków sponsorowanych przygotowali dla Krainy Emocji kampanię reklamową w Google Ads na poziomie 400 kliknięć w każdym miesiącu. W tym zakresie skoncentrowaliśmy się na widoczności reklam dla lokalizacji Warszawa Mokotów.

Dostosowanie kampanii przebiegało w kilku krokach:

» stworzenie listy fraz, które precyzyjnie określają oferowaną usługę,
» skonfigurowanie kampanii dla lokalizacji Warszawa Mokotów,
» stworzenie rozszerzenia reklam, które podkreślają ofertę, ułatwiają kontakt z firmą, a także wpływają na zwiększenie widoczności reklamy na stronie wyszukiwania,
» skonfigurowanie reklamy w ramach remarketingu w celu dotarcia do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili witrynę Krainy Emocji,
» zoptymalizowanie kampanii, aby generowała 400 odwiedzin w miesiącu.

Kraina Emocji w mediach społecznościowych

Przedszkole już przed rozpoczęciem współpracy z Internet Plus dysponowało podstawowymi profilami w mediach społecznościowych, dlatego nie było potrzeby założenia nowych stron. Specjaliści uzupełnili informacje o Krainie Emocji w wizytówce na Mapach Google oraz przygotowali pakiet grafik do zamieszczenia jako tło na prowadzonych profilach. W kolejnych etapach współpracy dbaliśmy o to, by każdego miesiąca na Facebooku przedszkola znalazło się 8 atrakcyjnych dla odbiorcy postów, które wpływają na podtrzymywanie pozytywnego wizerunku niepublicznej placówki.

Rezultaty działań.

Rezultaty działań z zakresu SEO

Kompleksowe podejście – obejmujące takie obszary jak SEO, Google Ads i social media – pozwoliło dotrzeć do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych ofertą Krainy Emocji. Działania z zakresu pozycjonowania znacząco poprawiły widoczność witryny w wynikach wyszukiwania – największy skok pozycji mogliśmy zaobserwować w pierwszym roku współpracy. Zanotowaliśmy ogromny wzrost liczby fraz, na które Google wyświetlał Krainę Emocji w Top10 wyników – aż o 620%. Przed rozpoczęciem naszych działań jedynie 5 fraz zapewniało Klientowi miejsce na pierwszej stronie wyszukiwarki, a dzięki czynnościom specjalistów od SEO po roku liczba ta zwiększyła się do 31.

W Top50 uzyskaliśmy wzrost o 344%. Przed działaniami specjalistów 39 fraz Klienta pozwalało wyświetlić link do strony wśród 50 pierwszych pozycji. Po roku systematycznie wykonywanych czynności na stronie zwiększyliśmy tę liczbę do 134. Wprowadziliśmy szereg zmian, dzięki którym strona Krainy Emocji jest bardziej przyjazna, czytelna oraz intuicyjna dla użytkownika.

Efekty kampanii Google Ads dla Krainy Emocji

Dzięki precyzyjnym ustawieniom kampanii nasi specjaliści od linków sponsorowanych osiągnęli zamierzony efekt 400 wejść na stronę miesięcznie. Reklama wyświetlała się na średniej pozycji 3,5 w wynikach wyszukiwania, co pozytywnie wpłynęło na liczbę odwiedzin witryny. Starannie dobrane frazy kluczowe – z naciskiem na lokalizację Warszawa Mokotów – pozwoliło precyzyjnie dotrzeć do tych odbiorców, którzy faktycznie mogą być zainteresowani usługami Krainy Emocji.

Kraina Emocji na Facebooku i Mapach Google – rezultaty działań

Nasi specjaliści od mediów społecznościowych na bieżąco dbali o to, by regularnie na fanpage’u Krainy Emocji publikowane były angażujące posty opatrzone atrakcyjnymi grafikami. Liczba polubień profilu wzrosła niemal dwukrotnie, a uzupełniona wizytówka na Mapach Google kwartalnie generuje ponad 4600 wyświetleń i blisko 200 wejść na stronę WWW. Zdjęcia publikowane na wizytówce uzyskują o 43,8% więcej wyświetleń w porównaniu ze zdjęciami konkurencyjnych placówek. Kwartalnie aż 2900 użytkowników trafia na wizytówkę Krainy Emocji, kiedy w Google poszukuje haseł związanych z działalnością naszego Klienta.

Sukces wynikający z długofalowych, starannie zaplanowanych działań

Zrealizowaliśmy wszystkie cele, jakie wyznaczyliśmy przed rozpoczęciem współpracy z Krainą Emocji. Sukces odnieśliśmy na wszystkich trzech polach – pozycjonowania, mediów społecznościowych oraz kampanii w Google Ads. Systematycznie wykonywane działania specjalistów pozwoliły poprawić ogólną widoczność strony Klienta w sieci, co potwierdzają niezbite dowody liczbowe. Dzięki naszemu zaangażowaniu w czynności wykonywane w określonych dziedzinach wzrosła również świadomość marki wśród odbiorców z konkretnej lokalizacji – Kraina Emocji stała się istotnym punktem na mapie warszawskiego Mokotowa i stale poszerza grono klientów zainteresowanych innowacyjnymi metodami nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.

Opinia Klienta

Opinia klienta.
Prezes Zarządu – Daniel Welfel

Decydując się na otwarcie przedszkola, mieliśmy świadomość, że podstawą prowadzonej przez nas działalności jest skuteczna reklama. Zdecydowaliśmy się jej prowadzenie zlecić specjalistom. Nasz wybór padł na agencję Internet Plus, ponieważ oferowała ona kompleksową opiekę w zakresie marketingu internetowego. Zyskaliśmy nie tylko dobre pozycje w wyszukiwarkach, niezwykle atrakcyjny wygląd strony www, ale też więcej obserwujących na Facebooku. Jesteśmy więc przekonani o tym, że popularność naszej placówki wśród lokalnej społeczności wzrosła znacząco.

Udostępnij na: