Jak przygotować kampanię Google Ads na Black Friday?

Jak przygotować kampanię Google Ads na Black Friday?

Black Friday, czyli Czarny Piątek to dzień największych wyprzedaży w roku, święto łowców okazji, a dla wielu także początek świątecznych zakupów czy też doskonały moment do zwiększenia swoich zysków w przypadku właścicieli sklepów.

W tym roku Czarny Piątek przypada 26 listopada, jednak zwykle zakupowe szaleństwo nie kończy się na piątku, ponieważ zaledwie 3 dni później wypada Cyber Monday (Cyfrowy Poniedziałek) będący dniem wyprzedaży i promocji oferowanych przez sklepy internetowe. Bliskość tych dat sprawia, że promocje często trwają przez cały weekend.

Jak odpowiednio przygotować kampanię Google Ads na Black Friday? Co warto zastosować, a czego lepiej nie robić? Poniżej kilka wskazówek, które pomogą Ci uniknąć częstych błędów.

Sale

Zaplanuj kampanię reklamową z wyprzedzeniem

W czasie Black Friday pragnie się reklamować wielu sprzedawców, dlatego przygotowanie kampanii na ostatnią chwilę nie jest dobrym rozwiązaniem. W związku ze wzmożonymi działaniami firm sprawdzanie reklam może trwać nieco dłużej niż zwykle, a w przypadku gdy Twoje reklamy zostaną odrzucone, nie będzie już czasu na wprowadzenie poprawek. Zaplanuj kampanię co najmniej 2 tygodnie przed jej uruchomieniem, dzięki czemu na spokojnie i bez nerwów poprowadzisz zamierzone działania.

Wyjątkowe okazje

Najważniejszym czynnikiem zachęcającym w tym dniu klientów do zakupów są atrakcyjne okazje cenowe, dzięki którym mogą oni nabyć upatrzone produkty nawet kilkadziesiąt procent taniej. Przygotowanie kampanii zacznij więc od opracowania promocji, jaką możesz zaoferować. Symboliczne 5% na całą ofertę z pewnością nie wzbudzi większego zainteresowania dlatego, jeżeli nie możesz sobie pozwolić na duże obniżki, rozważ kampanię z wyższym rabatem tylko na określony asortyment. Pamiętaj też, że Black Friday to idealny moment na „czyszczenie magazynów”, czyli wyprzedaż produktów sezonowych czy końcówek serii.

Planując promocję, warto mieć na uwadze również dobry wizerunek sklepu. Fałszywe rabaty nie są zbyt dobrym rozwiązaniem. Dlaczego? Ponieważ Twoi stali klienci z pewnością szybko zorientują się, skąd wynikają aktualne ceny, co może skutkować falą negatywnych komentarzy oraz utratą dobrego wizerunku marki.

Kampanie produktowe

Za pomocą kampanii produktowych możesz w atrakcyjny sposób promować swoją ofertę i docierać do potencjalnych klientów. Dostarczają one użytkownikom szczegółowych informacji o tym, co sprzedajesz, jeszcze zanim klikną w reklamę. Wyeksponuj ofertę promocyjną poprzez atrybuty produktów, np. sale_price. Pomogą Ci one przyciągnąć uwagę i wyróżnić się na tle innych produktów w Google.

Kilka słów o frazach

Wybór odpowiedniej listy słów kluczowych w kampanii tekstowej pozwoli Ci wyświetlać reklamy właściwym osobom, dlatego uwzględnij w promocji hasła i wyrażenia, których mogą używać klienci szukający Twoich produktów oraz usług. Jako że głównym celem kampanii na Black Friday jest zwiększenie sprzedaży, lepiej odrzuć ogólne frazy, skupiając się na tych bardziej precyzyjnych, aby dotrzeć do klientów, którzy mogą być zainteresowani danym produktem. Słowa kluczowe z dopiskiem Black Friday czy Czarny Piątek będą wyszukiwane znacznie częściej niż podstawowa odmiana słowa kluczowego, dlatego warto zadbać o to, aby to właśnie one zalazły się w szczególności na liście fraz.

„Ubierz” swoje reklamy w rozszerzenia

Odpowiednie przygotowanie treści reklamowych to połowa sukcesu. Aby skutecznie docierać do potencjalnych klientów, teksty powinny być precyzyjne, trafne i atrakcyjne. Zadbaj więc w szczególności o tworzenie dedykowanych przekazów reklamowych, informuj o cenach i promocjach, a ponadto korzystaj z dedykowanej funkcji rozszerzeń reklam, aby wzbogacać je o dodatkowe treści. Zwiększysz w ten sposób widoczność reklam w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu zyskają one na wartości. Do dyspozycji masz między innymi rozszerzenia:

  • połączeń,
  • lokalizacji,
  • linków do podstron,
  • cen,
  • promocji.

Formaty te obejmują przyciski do wykonywania połączeń telefonicznych, informacje o lokalizacji, linki do określonych części witryny, informacje o produktach wraz z cenami czy dodatkowe teksty promocyjne. Ustawiając rozszerzenie promocji, możesz skorzystać ze zdefiniowanej okazji „Czarny Piątek”, przez co dodatkowo wyeksponujesz swoją ofertę.

Wykorzystaj remarketing

Dotrzyj z promocją do klientów dzięki funkcji remarketingu. Doskonale sprawdzi się on zwłaszcza w przypadku osób, które odwiedziły Twoją stronę w ostatnim czasie lub dokonały wcześniej zakupu. Jak wygląda to w praktyce? Możesz utworzyć specjalne listy remarketingowe oraz dedykowane kreacje tekstowe, graficzne lub wideo, aby poinformować użytkowników o swojej promocji i zachęcić do skorzystania z niej. Aby dowiedzieć się tego, jaki rodzaj remarketingu dobrać do własnych potrzeb, przeczytaj artykuł o remarketingu w Google Ads.

Promocje na Black Friday.

Marzy Ci się skuteczna reklama w Google? Na jakiekolwiek kroki się nie zdecydujesz, najważniejsze jest to, aby nie bać się działać. Jeśli mimo powyższych wskazówek przygotowywanie kampanii promocyjnych czy wyprzedażowych nadal będzie sprawiać Ci trudności, skontaktuj się ze specjalistami Internet Plus, którzy profesjonalnie zajmą się promocją Twojego biznesu.

Udostępnij na: