馃敟Jak Ci臋 widz膮, tak Ci臋 klikaj膮, czyli rebranding w czasie pandemii

馃敟Jak Ci臋 widz膮, tak Ci臋 klikaj膮, czyli rebranding w czasie pandemii

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, a tak偶e spowodowane ni膮 liczne obostrzenia wprowadzone na terenie ca艂ego naszego kraju zmusi艂y wielu przedsi臋biorc贸w do natychmiastowego podj臋cia dzia艂a艅 ukierunkowanych na ratowanie swoich dzia艂alno艣ci. Dzia艂ania te w du偶ej mierze obejmuj膮 zmiany strategii biznesowych w celu sprostania wci膮偶 zmieniaj膮cym si臋 oczekiwaniom Klient贸w. W ramach naszego wsparcia w zakresie marketingu internetowego chcieliby艣my przedstawi膰 korzy艣ci p艂yn膮ce z rebrandingu, czyli procesu maj膮cego na celu od艣wie偶enie identyfikacji marki, a co za tym idzie 鈥 zmian臋 jej postrzegania.

Bia艂y napis na niebieskim tle.

Rebranding 鈥 czym dok艂adnie jest?

Przede wszystkim rebranding powinien by膰 traktowany jako proces, kt贸ry dotyczy r贸偶nych sektor贸w i element贸w identyfikacji marki. Sama zmiana logo to nie wszystko. Zmianie podlegaj膮 bowiem wyznawane przez firm臋 warto艣ci, przestrzegane procedury, strategia biznesowa, spos贸b komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi czy strona wizualna, jak np. logo b膮d藕 oprawa graficzna strony internetowej. Wszystkie te elementy przyczyniaj膮 si臋 do nowego postrzegania marki przez odbiorc贸w.

Rebranding 鈥 dzia艂ania maj膮ce na celu zmian臋 identyfikacji marki, a tym samym od艣wie偶enie jej wizerunku oraz sposobu jej postrzegania. Mo偶e obejmowa膰 zmian臋 logo, warto艣ci b膮d藕 strategii marketingowej.

Dobry rebranding pozwala skorygowa膰 dotychczasowe problemy zwi膮zane z odbiorem marki przez klient贸w. Tym, co warto poprawi膰, s膮 m.in. negatywne skojarzenia czy nijako艣膰, kt贸ra uniemo偶liwia zapami臋tanie marki. Co wi臋cej, podczas procesu rebrandingu nale偶y uwa偶a膰, aby nowa identyfikacja nie by艂a za du偶ym szokiem dla sta艂ych klient贸w. Najlepiej, aby zmiany by艂y znacz膮ce, jednak wci膮偶 nawi膮zywa艂y do poprzedniej identyfikacji wizualnej marki. Sprawd藕, co jeszcze pomo偶e Ci w budowaniu wizerunku marki!

Przyk艂ady rebrandingu 鈥 inspirujmy si臋 najlepszymi!

Firma Pepsi kilka lat temu pokaza艂a, jak 艣wietnie przeprowadzi膰 rebranding za pomoc膮 zmiany logo i nowej identyfikacji. Marka, kt贸ra od dawna kojarzona by艂a z klasycznym znakiem graficznym, postanowi艂a od艣wie偶y膰 swoje logo. By艂 to odwa偶ny krok, bior膮c pod uwag臋 du偶膮 rozpoznawalno艣膰 dotychczasowej identyfikacji, jednak zako艅czony dla marki pomy艣lnie. W czym tkwi艂 sukces tego rebrandingu? Odpowiedzi膮 jest umiar 鈥 marka pozosta艂a bowiem wierna swoim kolorom i og贸lnej stylistyce brandu, zmieniaj膮c jedynie kszta艂t znaku w celu uproszczenia ca艂ej formy. Pepsi to jednak niejedyny przyk艂ad udanego rebrandingu...

Zmiana logo sieci sklep贸w 呕abka.
Rebranding sieci sklep贸w 呕abka.

呕abka 鈥 jedna forma, wiele mo偶liwo艣ci

Co prawda min臋艂o ju偶 troch臋 czasu od g艂o艣nego rebrandingu sieci sklep贸w 呕abka, jednak nale偶y o nim przypomnie膰 w kontek艣cie szeregu mo偶liwo艣ci, jakie mo偶e da膰 odpowiednio przeprowadzony proces rebrandingu marki. Warto mu si臋 r贸wnie偶 przyjrze膰 w czasie kryzysu spowodowanego pandemi膮. Rezygnuj膮c z dosy膰 przestarza艂ego sygnetu logo z wizerunkiem 偶abki oraz jaskrawych kolor贸w, 呕abka upro艣ci艂a sw贸j wizerunek, pozostaj膮c rozpoznawaln膮 mark膮. W ramach rebrandingu zmienione zosta艂o logo na bardziej nowoczesne 鈥 sk艂adaj膮ce si臋 g艂贸wnie z bezszeryfowego fontu i pozbawione sygnetu. Zmiana ta umo偶liwi艂a tworzenie kolejnych element贸w zgodnych z now膮 identyfikacj膮 wizualn膮 marki. Najlepiej widoczne jest to na przyk艂adzie logo aplikacji mobilnej 呕appka. Logo poza wy艣mienit膮 zabaw膮 s艂owami 鈥 偶abka i appka 鈥 jest te偶 艣ci艣le powi膮zane z logiem samej marki. Czego uczy nas ten przyk艂ad? My艣l膮c o rebrandingu, warto wzi膮膰 pod uwag臋 potencjalny rozw贸j firmy 鈥 jakie sektory mog膮 by膰 rozwijane w przysz艂o艣ci i jaki mo偶na nada膰 im kszta艂t w ramach identyfikacji wizualnej.

OLX 鈥 niespodziewana zmiana w okresie kryzysu

Kilka dni temu popularny portal z og艂oszeniami 鈥 OLX 鈥 zaskoczy艂 nas swoj膮 zmian膮 identyfikacji wizualnej. Co si臋 zmieni艂o? Mo偶emy zauwa偶y膰 nowe logo oraz kolory 鈥 pastelowe barwy zosta艂y zast膮pione ciemniejszymi tonami, w艣r贸d kt贸rych dominuj膮 niebieskozielony, grafitowy i chabrowy. Dotychczasowe reakcje na zmiany s膮 podzielone 鈥 niekt贸rzy doceniaj膮 nowoczesny wygl膮d marki, inni z kolei woleli poprzednie jej wydanie, kt贸re odbierali jako bardziej wyraziste i przyjazne w odbiorze. Jednak rebranding ten jest na tyle 艣wie偶y, 偶e jeszcze zdecydowanie za wcze艣nie na pe艂n膮 ocen臋 jego sukcesu. Jedno jest pewne 鈥 zmiana by艂a marce OLX potrzebna.

Zmiana logo portalu OLX.
Rebranding portalu z og艂oszeniami OLX.

Rebranding 鈥 Tw贸j spos贸b na kryzys

Cz臋sto rebranding postrzega si臋 jako 鈥渦nowocze艣nienie wygl膮du marki鈥 鈥 jednak proces ten jest kwesti膮 bardzo indywidualn膮, a tak偶e ograniczon膮 do profilu oraz misji firmy. Okres pandemii koronawirusa i wywo艂anego ni膮 kryzysu to ci臋偶ka pr贸ba dla wielu przedsi臋biorc贸w. Mo偶e jednak warto wykorzysta膰 ten czas, w kt贸rym zmienia si臋 znana nam rzeczywisto艣膰, na zmiany r贸wnie偶 w swojej firmie. Rebranding bowiem to szansa na od艣wie偶enie wizerunku, przyci膮gni臋cie nowych klient贸w czy zmian臋 postrzegania marki przez odbiorc贸w. Co wi臋cej, wprowadzone zmiany umo偶liwiaj膮 tak偶e wyr贸偶nienie si臋 na tle konkurencji 鈥 charakterystyczne logo czy nowa strategia marketingowa pozwoli Ci na dotarcie do okre艣lonej grupy docelowej. Wi臋cej sposob贸w na wsparcie biznesu przy pomocy e-marketingu znajdziesz tutaj.

My艣lisz o zmianie logo czy oprawy graficznej swojej strony internetowej? Planujesz rebranding i potrzebujesz pomocy specjalist贸w? Skontaktuj si臋 z nami, a my dopasujemy odpowiednie rozwi膮zania dla Twojej firmy!

Udost臋pnij na: