馃摪 Internet News #27

馃摪 Internet News #27

Oddaj i zyskaj, czyli jak Ikea d膮偶y do bycia bardziej eko

Z roku na rok nie tylko 艣wiadomi konsumenci, ale tak偶e marki d膮偶膮 do tego, by by膰 zero waste lub przynajmniej less waste. Oznacza to jednak pewne ograniczenia w produkcji, a tym samym w p贸藕niejszym wyrzucaniu zu偶ytych przedmiot贸w. Ikea, zgodnie z zasadami zr贸wnowa偶onego rozwoju, rusza z akcj膮 Oddaj i zyskaj. Sie膰 odkupi od swoich klient贸w u偶ywane, maksymalnie 5-letnie meble, a nast臋pnie da im drugie 偶ycie. Odzyskane produkty trafi膮 do dzia艂u circular hub, gdzie dost臋pne b臋d膮 na sprzeda偶 w okazyjnych cenach.

Co trzeba zrobi膰, by odsprzeda膰 sieci Ikea u偶ywan膮 komod臋, stolik b膮d藕 inny mebel, kt贸ry wci膮偶 艣wietnie nadaje si臋 do u偶ytku? Wystarczy na stronie wype艂ni膰 formularz niezb臋dny do wykonania wyceny, a nast臋pnie odda膰 w Dziale Obs艂ugi Klienta.

Marki wchodz膮 do 艣wiata metaverse: Nike i Niantic

Wiele marek decyduje si臋 zaryzykowa膰 i wykorzysta膰 kie艂kuj膮cy potencja艂 r贸偶nego rodzaju nowinek technologicznych. W 艣wiecie metaverse szans臋 na rozw贸j dostrzeg艂y mi臋dzy innymi Nike czy Niantic. Producent sportowej odzie偶y startuje z przeznaczon膮 dla graczy platform膮 Nikeland, kt贸ra po艂膮czy w sobie 艣wiat rzeczywisty i wirtualny.

Mo偶liwe b臋dzie na przyk艂ad organizowanie r贸偶nego rodzaju rozgrywek sportowych na specjalnych arenach, a w przysz艂o艣ci by膰 mo偶e pojawi膮 si臋 nawet mistrzostwa 艣wiata rozmaitych dyscyplin. Niantic natomiast 鈥 firma stoj膮ca za Pokemon Go 鈥 w nowej kampanii Meet You Out There przekonuje, 偶e technologia nie mo偶e zast臋powa膰 prawdziwych do艣wiadcze艅, a powinna jedynie pozwala膰 na odkrywanie nowych wra偶e艅 i 艂膮czenie si臋 z lud藕mi w realnym 艣wiecie.

Zofia Balcer 鈥 Copywriter

Nowe udogodnienia atrakcyjne w okresie 艣wi膮tecznym

Aby u艂atwi膰 firmom promocj臋 produkt贸w w okresie 艣wi膮t, Google wprowadza nowe adnotacje, dzi臋ki kt贸rym reklamodawcy b臋d膮 mogli wyr贸偶ni膰 w swojej ofercie szybk膮 dostaw臋, czy 艂atwe zwroty. Dzi臋ki nowym udogodnieniom kupuj膮cy b臋d膮 w stanie sprawdzi膰, kiedy otrzymaj膮 zam贸wione produkty, jeszcze przed klikni臋ciem reklamy np. 鈥淒ostawa przed 24 grudnia鈥. Mo偶liwe b臋dzie tak偶e wykorzystanie oznaczenia 鈥淪zybko i bezp艂atnie鈥 w przypadku produkt贸w, kt贸rych dostawa trwa maksymalnie 5 dni i jest darmowa.

Adnotacje o zwrotach

Aby rozwia膰 obawy u偶ytkownik贸w dotycz膮ce zwrot贸w, mo偶liwe jest wy艣wietlanie informacji o wyd艂u偶onym okresie zwrot贸w w sezonie 艣wi膮tecznym. U偶ytkownik pod reklam膮 b臋dzie m贸g艂 zauwa偶y膰 komunikat typu 鈥濨ezp艂atne zwroty w ci膮gu 90 dni鈥 lub 鈥濨ezp艂atne zwroty do 31 stycznia鈥. Wprowadzone adnotacje dotycz膮ce dostawy i zwrot贸w b臋d膮 wy艣wietlane w wyszukiwarce Google i Zakupach Google 鈥 w bezp艂atnych i p艂atnych wynikach wyszukiwania.

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Nowo艣ci na Instagramie 鈥 naklejka 鈥淟INK鈥

Pami臋tacie, jak jeszcze niedawno nale偶a艂o zgromadzi膰 minimum 10.000 followers贸w, aby m贸c udost臋pnia膰 linki za pomoc膮 opcji 鈥淪wipe Up鈥? To ju偶 przesz艂o艣膰. Instagram umo偶liwi艂 ka偶demu u偶ytkownikowi udost臋pnianie stron, wprowadzaj膮c naklejk臋 鈥淟INK鈥 i usuwaj膮c tym samym opcj臋 鈥淪wipe Up鈥.

Instagram Reels i zmiany w wygl膮dzie

Instagram Reels to do艣膰 艣wie偶y typ tre艣ci, kt贸ry pocz膮tkowo pojawia艂 si臋 tylko cz臋艣ci u偶ytkownikom. Dzi艣 z tego formatu mog膮 korzysta膰 wszyscy. Zmiana ta spowodowa艂a pewne modyfikacje w wygl膮dzie aplikacji. W miejscu, gdzie do tej pory dodawa艂o si臋 posty, pojawi艂y si臋 鈥渞olki鈥. Obecnie chc膮c skorzysta膰 z opcji 鈥淯tw贸rz post鈥, nale偶y przej艣膰 do swojego profilu. Znajdziemy j膮 w prawym g贸rnym rogu.

Naklejka 鈥淭woja kolej鈥

Zostaj膮c przy 鈥渘aklejkach鈥 nie spos贸b pomin膮膰 nowo艣ci 鈥淭woja kolej鈥, kt贸ra z naszych obserwacji jest bardzo ch臋tnie wybierana przez u偶ytkownik贸w. Opcja ta umo偶liwia tworzenie publicznych w膮tk贸w w relacjach. Dzi臋ki niej uzyska膰 mo偶na wi臋ksze zaanga偶owanie odbiorc贸w, ale te偶 odkrywa膰 nowe profile.

Instagram - nowo艣ci i zmiany.

Patrycja Nalepa 鈥 Specjalista ds. Social Media

Live Audio Rooms

Meta, w艂a艣ciciel Facebooka, zamierza zap艂aci膰 50 tys. dolar贸w (czyli ponad 200 tys. z艂) muzykom i artystom za tworzenie nagra艅 w funkcji Live Audio Rooms.

Live Audio Rooms to konkurencja dla wspominanej ju偶 kiedy艣 przez nas aplikacji Clubhouse. Wed艂ug "The Information" Facebook zap艂aci tw贸rcom, kt贸rzy b臋d膮 organizowali w aplikacji od czterech do sze艣ciu sesji trwaj膮cych co najmniej 30 minut.

Live Audio Rooms zosta艂o uruchomione w Stanach Zjednoczonych w czerwcu. Co ciekawe znane nazwiska, kt贸re pojawi艂y si臋 w Live Audio Rooms, to mi臋dzy innymi piosenkarka Miley Cyrus i komik Sherry Cola, jednak nie ma doniesie艅, 偶e osoby te r贸wnie偶 otrzyma艂y wynagrodzenie za pojawienie si臋 w aplikacji.

Mo偶na odnie艣膰 wra偶enie, 偶e tylko Meta musi p艂aci膰 tw贸rcom za korzystanie z jej platformy, ale tak naprawd臋 takie zachowanie jest powszechne w ca艂ej bran偶y. TikTok ma sw贸j Creator Fund, Snap ma sw贸j program Spotlight, a Twitter ma audio Spaces. Rzeczywi艣cie, prawie ka偶da wi臋ksza platforma oferuje pewnego rodzaju zach臋ty finansowe, aby przyci膮gn膮膰 i zatrzyma膰 talenty. Pytanie tylko, kto zostanie, gdy sko艅cz膮 si臋 pieni膮dze.

Izabela Konieczna 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: