, ,

Google Ads i Facebook Ads - jako wsparcie biznesu w czasie pandemii

Google Ads i Facebook Ads - jako wsparcie biznesu w czasie pandemii

Nie da się ukryć, że pandemia koronawirusa zaskoczyła wszystkich. Liczne obostrzenia sprawiły, że wiele przedsiębiorstw stanęło w obliczu kryzysu. Firmy bezpośrednio lub pośrednio dotknięte konsekwencjami przedłużających się restrykcji zostały niejako zmuszone do wprowadzenia gwałtownych zmian w swoich długodystansowych strategiach. Wiele biznesów przeszło na działalność online. Wymagająca i dynamicznie zmieniająca się sytuacja z pewnością nie jest łatwa. Jednak spoglądając na nią z nieco szerszej perspektywy, można dostrzec możliwości, które pomogą Twojej firmie ograniczyć negatywne skutki pandemii. Jak zatem wesprzeć swój biznes w tym trudnym czasie? Odpowiedzią są płatne reklamy, czyli Google Ads i Facebook Ads, o których opowiedzą specjaliści z Internet Plus – Wojtek i Marek.

Biznes w czasie pandemii

Kampania Google Ads kluczem do sukcesu

Wpływ COVID-19 na rynek jest przede wszystkim nieprzewidywalny, dlatego działania czasochłonne – takie jak pozycjonowanie – muszą być odpowiednio zaplanowane oraz nastawione na efekt w przyszłości. Wiele firm musi jednak zadbać o swoje obroty tu i teraz, dlatego prowadzenie zoptymalizowanej kampanii Google Ads jest aktualnie kluczowe dla utrzymania widoczności firmy w sieci. W czasie pandemii koronawirusa kampania Google Ads pomaga w reagowaniu na szybko zmieniającą się rzeczywistość, dopasowaniu usług do potrzeb klientów oraz odpowiednim dystrybuowaniu zasobami.

Dostosowanie się do dynamicznych zmian

W ostatnich tygodniach byliśmy świadkami licznych zmian w przepisach prawnych, drastycznie zmieniły się również priorytety wielu klientów. Liczne obostrzenia rządowe wprowadzane są praktycznie z dnia na dzień, a odpowiednio prowadzona kampania Google Ads pozwala natychmiastowo reagować na zmiany, np. poprzez zwiększenie nacisku na sprzedaż produktów czy usług, które w danym momencie są najbardziej pożądane przez potencjalnych odbiorców. Odpowiednie dopasowanie ustawień lokalizacji, czasu wyświetlania reklam oraz ich treści pozwala reklamom skonfigurowanym poprzez Google Ads błyskawicznie dotrzeć do grupy docelowej.

Google Ads

 

Google Ads pozwala na dotarcie do odbiorców w wielu miejscach, m.in. wyszukiwarce Google, poczcie Gmail, platformie YouTube czy poprzez przeglądane na co dzień strony internetowe. Dzięki temu możliwe jest trafne oraz szybkie odpowiadanie na potrzeby klientów. Kierowanie reklam w Google umożliwia dotarcie do osób, które mogą nawet nie zdawać sobie sprawy z istnienia produktu czy dostępności usługi przez Internet – warto dotrzeć do takich osób, przedstawić im zalety naszej oferty i zachęcić do skorzystania z niej. Szczególnie w tak niepewnym czasie, gdy ludzie zwracają szczególną uwagę na wydatki, ważne jest, aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów w odpowiednim momencie i celnie odpowiadać na ich potrzeby.

Koszt płatnych reklam Google Ads

Korzystając z kampanii Google Ads, płacimy wyłącznie za wymierny efekt – kliknięcie w reklamę czy obejrzenie filmu na YouTube. Daje to reklamodawcom możliwość kontrolowania wydatków i optymalizowania działań reklamowych pod kątem zysku, który przynoszą one w praktyce. Kampanie Google Ads możemy kierować do osób, które z dużym prawdopodobieństwem mogą być zainteresowane naszymi usługami czy produktami, dzięki czemu oszczędzamy zarówno czas jak i pieniądze. Ponadto reklamodawcy korzystający z Google Ads, sami decydują, ile chcą wydać na reklamę. Dla firm jest to szczególnie trudny okres – kampania Google Ads, poprzez precyzyjne metody kierowania, pozwala przedsiębiorstwom skutecznie wrócić na rynek i odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Więcej o kampaniach Google Ads małych i średnich firm przeczytasz tutaj.

Napis - facebook.

Uzupełnij działania, czyli postaw na Facebook Ads!

Jak już wiesz, płatne reklamy mogą być skutecznym wsparciem w czasie pandemii koronawirusa. Google Ads to jednak nie wszystko! Z pomocą przychodzą również reklamy na Facebooku. Dynamiczne zmiany na rynku to dobry moment na zmiany również w działaniach Twojej firmy. Jeśli do tej pory Twoje działania związane z promocją marki w mediach społecznościowych opierały się wyłącznie na działaniach organicznych, to właśnie teraz warto to zmienić, decydując się na kampanię Facebook Ads. Poprawnie skonfigurowana i odpowiednio zoptymalizowana jest w stanie przynieść naprawdę satysfakcjonujące efekty.

Zdajemy sobie sprawę, że wybór celu reklamowego oraz miejsca emisji reklamy może wydawać się skomplikowany, dlatego przez cały okres współpracy pozostajemy do Twojej dyspozycji i chętnie pomożemy w dokonaniu najlepszego wyboru dla biznesu, który prowadzisz.

Zadbaj o zasięgi swoich postów na Facebooku

Nawet jeśli zgromadziłeś na swoim fanpage’u kilka lub kilkanaście tysięcy obserwatorów, publikowane posty trafiają jedynie do części z nich. Jak zatem zwiększyć zasięgi? Niewątpliwie jednym ze skuteczniejszych sposobów, aby dotrzeć do większej liczby osób zainteresowanych Twoim produktem lub usługą i znacząco zwiększyć ruch na stronie (a w konsekwencji sprzedaż), jest płatna reklama w ekosystemie Facebooka. W zależności od rodzaju kampanii i celu reklamowego bez większych trudności jesteś w stanie dotrzeć do swoich obecnych klientów oraz zwiększyć grono nowych. Jednak aby tak się rzeczywiście stało, niezbędne jest odpowiednie przygotowanie kampanii (zapomnij o przycisku “Promuj Post”).

Bądź dokładny, czyli precyzyjne targetowanie

Promocja na Facebooku umożliwia niezwykle dokładne określenie, komu zaprezentujemy naszą reklamę, o czym pisaliśmy już na naszym blogu. Do podstawowych parametrów, które będą pomocne przy definiowaniu grupy odbiorców, należą takie wskaźniki jak:

  • wiek,
  • płeć,
  • lokalizacja,
  • zainteresowania,
  • zachowania.

Jeśli prowadzisz sklep z damską odzieżą i na podstawie wcześniejszych analiz czy zrealizowanych zamówień widzisz, że najczęściej Twoimi klientami są kobiety w wieku 25-35 lat z dużych miast, które chętnie robią zakupy przez Internet, to, aby zmaksymalizować możliwość sprzedaży swoich produktów, warto wyświetlić reklamę podobnej grupie osób, co z pewnością zwiększy zainteresowanie ofertą, a w ostateczności wpłynie na liczbę zrealizowanych zamówień. Uruchamiając kampanię reklamową Facebook Ads, sam określasz platformę, na której chcesz promować swoją ofertę. Twoje reklamy mogą pojawić się na Facebooku (News Feed, Prawa kolumna, Stories), Instagramie (Aktualności, Stories, Karta Eksploruj), Messengerze, Audience Network czy w samej wyszukiwarce portalu. Wszystko zależy od tego, co chcesz promować i jaki cel planujesz osiągnąć.

Telefon komórkowy w dłoni

“Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”

Największy błąd, jaki możesz teraz popełnić, to bierne przyglądanie się i brak działań. W czasie, który większość konsumentów spędza w domu, reklama w Internecie gwarantuje największy zasięg. W trudnej sytuacji ekonomicznej szybkie reagowanie na zmiany na rynku pozwala na zminimalizowanie strat, maksymalizowanie zysków oraz utrzymanie dobrego wizerunku – firma, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich Klientów, jest zawsze odbierana lepiej niż firma zamykająca się na ich potrzeby. Jeśli potrzebujesz wsparcia doświadczonych specjalistów od marketingu internetowego i reklamy, zachęcamy do kontaktu z naszą agencją.

Udostępnij na: