Facebook Business Manager – jak go wykorzystać?

Facebook Business Manager – jak go wykorzystać?

Facebook Business Manager to narzędzie, od którego założenia powinien zacząć każdy właściciel firmy pragnący rozpocząć działania w systemie Facebooka. Jest polecany także agencjom, aby mogły bezpiecznie zarządzać stronami na Facebooku i kontami reklamowymi w jednym miejscu. Facebook Business Manager utrzymuje bezpieczeństwo oraz organizację zasobów.

Dlaczego warto założyć Facebook Business Managera?

Jak sam Facebook pisze:

Menedżer firmy pozwala na zarządzanie kontami reklamowymi, stronami i obsługującymi je pracownikami w jednym miejscu, bez opłat.

Jeśli zdecydujesz się korzystać z Business Managera, w łatwy sposób możesz:

  • oddzielić osobistą i służbową aktywność na Facebooku,
  • zarządzać marketingiem oraz reklamą na Facebooku w jednym miejscu,
  • monitorować zaangażowanie na Facebooku, a także Instagramie w jednej skrzynce odbiorczej,
  • pracować ze współpracownikami, klientami, partnerami oraz określić uprawnienia dla każdego partnera, dzięki czemu Twoje konto będzie bezpieczne,
  • łatwo odebrać dostęp osobom, które nie powinny go mieć.

Strona Facebook.

Jak skonfigurować FBM?

Żeby rozpocząć pracę z Facebook Business Managerem, trzeba go najpierw skonfigurować. Jeśli nie wiesz, jak dobrze to zrobić, koniecznie czytaj dalej.

>> Wejdź na https://business.facebook.com/overview i kliknij przycisk "Utwórz konto". Pamiętaj, że musisz być zalogowany na profilu Facebook.

Facebook Manager

>> Następnie wypełnij formularz, podając podstawowe informacje, takie jak nazwa firmy, imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail, po czym kliknij "Wyślij".
Utwórz konto w Menedżerze firmy.

>> Kolejnym, ostatnim krokiem, będzie weryfikacja Twojego adresu e-mail. Sprawdź skrzynkę odbiorczą, gdzie już powinna czekać na Ciebie wiadomość weryfikacyjna. Otwórz ją i kliknij "Potwierdź teraz".

Twój Facebook Business Manager został założony, teraz czas na jego uzupełnienie.

Przegląd najważniejszych funkcji krok po kroku

Facebook Manager - dodatkowe funkcjonalności

Połącz Business Managera ze wszystkimi stronami na Facebooku i Instagramie, którymi zarządzasz, klikając opcję „Dodaj stronę”.

Jeśli chcesz poprosić o dostęp do konkretnego fanpage'a wybierz opcję "Poproś o dostęp do strony" – wówczas wyświetli Ci się okno do wpisania nazwy bądź adresu URL strony na Facebooku. W momencie, kiedy wpiszesz nazwę lub wkleisz link, wyświetli Ci się profil – kliknij go, a następnie wybierz rolę, której potrzebujesz, np. zarządzanie stroną.

Natomiast jeśli z poziomu Business Managera chcesz utworzyć nowy profil, kliknij „Utwórz stronę”, następnie wybierz kategorię, wpisz nazwę strony, kategorię działalności, dodaj adres pocztowy, miasto i kod pocztowy. Następnie kliknij "Utwórz stronę". Teraz jest ona już dostępna w zasobach Business Managera.

Pamiętaj również o tym, aby podczas tworzenia konta Business Managera dodać siebie jako użytkownika dla wszystkich połączonych stron lub kont, ponieważ to Twoja firma jest ich właścicielem, a nie Ty.

Zapoznaj się z całym interfejsem Business Managera i z jego poszczególnymi zakładkami

Po lewej stronie panelu znajdziesz różne zakładki. Przeklikaj się przez nie, aby lepiej poznać to narzędzie. Poniżej omówię dla Ciebie te, które według mnie są najważniejsze:

Dodatkowe funkcje.

  • osoby – użytkownicy, którzy mają dostęp do poszczególnych profili,
  • partnerzy – w tym miejscu możesz przyznać partnerowi dostęp do swoich zasobów lub też poprosić o udostępnienie zasobów. Jeśli chcesz dodać partnera do swojego BM, musisz mieć jego identyfikator,
  • konta reklamowe – w tym miejscu możesz dodać i zarządzać kontami reklamowymi (np. Twoim lub Twoich klientów).

Wyróżniamy dwa rodzaje dostępu:

  • częściowy dostęp pozwalający na zarządzanie kampaniami, wyświetlanie wyników i zarządzanie wizualizacjami,
  • pełna kontrola, dzięki której możliwe jest zarządzanie całym kontem reklamowym.

Źródła danych

W zakładce “Źródła danych” znajdują się:

  • piksele, które pozwalają mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez odbiorców z grupy docelowej,
  • katalogi będące swoistymi kontenerami zawierającymi informacje o wszystkich produktach, które mają być reklamowane lub sprzedawane na Facebooku i Instagramie.

Bezpieczeństwo to podstawa, więc i takiej zakładki nie mogło tutaj zabraknąć

Bezpieczeństwo marki

W kwestii bezpieczeństwa możemy wymienić dwa podpunkty:

  • weryfikację domen,
  • listy zablokowanych.

Przy okazji omawiania kwestii bezpieczeństwa pamiętaj również o dwustopniowym uwierzytelnianiu.

Aby skonfigurować metody płatności, należy w zakładce o tej samej nazwie dodać do konkretnego konta reklamowego kartę kredytową lub debetową.

Koniecznie zapoznaj się ze wszystkimi sekcjami i zakładkami, które nie zostały tutaj omówione, ponieważ dzięki ich znajomości Twoja praca będzie łatwiejsza, a także bardziej uporządkowana.

Facebook Business Manager – niezbędne narzędzie w nowoczesnej firmie

Jeśli poważnie podchodzisz do kwestii marketingu i reklamy na Facebooku, to Facebook Business Manager jest niezbędnym narzędziem w Twoim arsenale. Dzięki niemu masz możliwość sprawnego i efektywnego zarządzania dosłownie wszystkimi kwestiami z jednego miejsca, bez konieczności otwierania wielu zakładek.

Facebook manager- narzędzie dla Twojej firmy

Mam nadzieję, że w tym artykule znalazłeś odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania i bez problemu poradzisz sobie zarówno z założeniem Facebook Business Managera, jak i korzystaniem z niego.

 

Udostępnij na: