Wiarygodność e-sklepu dla internautów często jest walutą cenniejszą niż rabaty. Przekonujemy się o tym codziennie, przeglądając różne witryny oferujące ubrania, elektronikę, meble czy inne produkty. Wśród licznych sklepów online automatycznie wybieramy ten, który wydaje nam się najbardziej rzetelny oraz bezpieczny. Co sprawia, że jednym stronom ufamy, a drugich unikamy mimo identycznej oferty? Jak firmy budują…
Kategoria: Digital Marketing
O użytkowniku
Od perfekcyjnej pani domu do niezależnej bizneswoman – ewolucja wizerunku kobiety w reklamie

Kolejny Dzień Kobiet za nami – internet zalały życzenia, promocje na perfumy, bukiety tulipanów i kampanie skierowane do pań. Dla nas jest to także świetna okazja do tego, aby przyjrzeć się, jak przez lata zmieniał się obraz płci pięknej w reklamach. Od perfekcyjnych pań domu z lat 50., przez uwodzicielskie modelki z billboardów, aż po…
Social listening – czym jest i jak można go wykorzystać?

W dobie mediów społecznościowych konsumenci dzielą się opiniami o produktach i markach na niespotykaną wcześniej skalę. Zjawisko to jest o tyle cenne, że daje firmom możliwość wsłuchania się w rzeczywiste głosy użytkowników dotyczące zarówno mocnych stron, jak i wad konkretnych usług, produktów czy rozwiązań. W marketingowym żargonie proces ten nazywamy social listeningiem. Jak wynika z…
Co w trawie piszczy, czyli trendy 2025 w digital marketingu

Świat marketingu dzisiaj wygląda zupełnie inaczej niż lata temu, a z każdym rokiem przybywa coraz więcej innowacyjnych rozwiązań, chociażby takich jak wciąż wzbudzająca wiele kontrowersji sztuczna inteligencja. Rok 2025 przyniesie kilka nowości w digital marketingu – cyfrowa reklama prawdopodobnie okaże się jeszcze bardziej dynamiczna niż kiedykolwiek wcześniej. Czego możemy spodziewać się w tym roku i…
Świąteczne kampanie w e-commerce – o czym należy pamiętać?

Tradycja wręczania bliskim osobom prezentów pod choinkę czyni Gwiazdkę prawdziwym świętem zakupów. W handlu detalicznym okres listopada i grudnia uważa się za żniwa – czas na nadrobienie sprzedaży oraz zrealizowanie celów rocznych, które w październiku mogły się jeszcze wydawać całkowicie nierealne. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu, w którym przed świętami nie prowadzi się jakichkolwiek przygotowań,…
Human-first content – jak pisać dla ludzi w czasach AI i algorytmów?

Większość z nas praktycznie codziennie korzysta z internetu, czy to dla rozrywki, czy w pracy, a często też dla poszerzania swojej wiedzy na jakiś temat. Wiele osób zauważa jednak, że w tym ostatnim aspekcie sieć staje się coraz mniej przyjaznym miejscem. Nie chodzi o rozmaite zagrożenia internetowe, ale o błyskawicznie rosnącą ilość treści pozbawionych wartości…
Sezonowość: wykorzystanie pór roku, świąt i wydarzeń w marketingu e-commerce

Rok kalendarzowy składa się z 4 kwartałów, 12 miesięcy, 365 (lub 366 w przypadku lat przestępnych) dni. Każda doba ma aż 24 godziny, ale sporą jej część przeznaczyć trzeba na szkołę albo pracę, jedzenie, sen, a często także sport, utrzymywanie relacji z innymi, rozwój osobisty. Decyzje zakupowe najczęściej podejmowane są przez konsumentów w czasie wolnym…
Guerrilla marketing, czyli reklama efektowna, a zarazem efektywna

Nie da się ukryć, że skuteczna reklama jest w dzisiejszych czasach ważniejsza dla sukcesu w biznesie niż kiedykolwiek. Jednocześnie powszechność i zróżnicowanie działań reklamowych sprawia, że wyróżnienie się na rynku, dotarcie do potencjalnych konsumentów, a także zbudowanie swojego wizerunku należy do najtrudniejszych zadań, przed jakimi stają przedsiębiorcy. Wyjścia z cienia konkurencji oraz zwrócenia na siebie…
Trendy w projektowaniu stron internetowych w 2024 roku

Trudno wyobrazić sobie odnoszącą sukcesy firmę bez własnej strony internetowej. Nawet jednoosobowe działalności gospodarcze o charakterze usługowym coraz częściej decydują się na uruchomienie witryny będącej jednocześnie wizytówką, portfolio i formularzem kontaktowym. Z roku na rok zmieniają się trendy dotyczące tego, jak taka strona powinna wyglądać, co powinna oferować i jakie założenia powinna spełniać. Od modnych…
E-marketing w branży erotycznej: płatne reklamy i pozycjonowanie

Sprzedaż akcesoriów erotycznych czy bielizny nocnej bywa niełatwym zadaniem, a jeszcze trudniejsze jest zdobycie zaufania klientów oraz rozpoznawalności. Wiele osób zainteresowanych zakupem takich produktów preferuje wybieranie już od dawna znanych, dużych marek, a także sprawdzonych sklepów od lat będących liderami na rynku. Tendencja ta występuje zarówno wśród konsumentów wybierających punkty stacjonarne, jak i tych, którzy…
Filozofia kaizen w biznesie – możliwości i wyzwania

Wiele zasad tej filozofii stosujemy na co dzień, nie zdając sobie nawet sprawy z tego, że jest ona swego rodzaju metodyką o określonych założeniach. Gdzie należy szukać źródeł kaizen? W jaki tak właściwie sposób filozofia kaizen usprawnia działanie firm i przedsiębiorstw? Czy sprawdzi się do lepszej organizacji organizacji czasu pracy? Odpowiedzi na te oraz wiele…
Organizacja czasu pracy – sprawdzone i praktyczne sposoby

Wdrażając dobrą organizację czasu pracy, sprawimy, że realizacja obowiązków zawodowych będzie przebiegała bez zakłóceń i będzie przynosiła o wiele więcej satysfakcji. Dzięki skutecznym technikom zapomnimy o piętrzeniu się zadań, chaosie, poczuciu braku kontroli nad czasem, a także nieporozumieniach z przełożonymi. Stosując sprawdzone, praktyczne sposoby organizacji pracy, możemy też wyeliminować presję, zwiększyć efektywność swojego działania, a…