,

Reklama na Facebooku i Instagramie w branży turystycznej w 2024 roku

Reklama na Facebooku i Instagramie w branży turystycznej w 2024 roku

W dobie wszechobecnej cyfryzacji internet wraz z mediami społecznościowymi stał się integralnym elementem planowania i realizowania podróży. Turyści w pierwszej kolejności poszukują bowiem informacji o danych miejscach, atrakcjach, hotelach, pensjonatach czy innych obiektach wypoczynkowych online. Platformy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram, z perspektywy przedsiębiorców odgrywają z kolei kluczową rolę w utrzymaniu pozytywnych relacji z klientem, budowaniu świadomości marki i pozyskiwaniu nowych odbiorców. Nie ulega wątpliwości, że reklamy Meta Ads stały się kluczowym elementem strategii marketingowych firm z praktycznie każdej branży, w tym także sektora turystycznego.

W niniejszym artykule omówię kwestię przydatności, a także skuteczności kampanii reklamowych na Facebooku oraz Instagramie dla hoteli, pensjonatów itp. Dzięki temu poznasz najefektywniejsze cele reklamowe, które możesz wykorzystać, aby u progu sezonu przypomnieć stałym klientom o istnieniu Twojego obiektu oraz zdobyć nowe rezerwacje. Dowiesz się, czym są wspomniane optymalne cele reklamowe, jakie istnieją formaty reklam, a także ile powinien wynosić czas trwania kampanii.

jak reklamowac oferte hotelu w mediach spolecznosciowych

Potencjał mediów społecznościowych w turystyce

Facebook i Instagram to platformy, które oferują ogromny potencjał dla firm – również tych z branży turystycznej. Po pierwsze, pozwalają na dotarcie do zdefiniowanego, szerokiego grona odbiorców o ściśle określonych zainteresowaniach, preferencjach oraz nawykach. W tych mediach społecznościowych można precyzyjnie targetować reklamy do osób, które planują podróż w dany region (lub wcześniej w nim były), szukają noclegu w określonym przedziale cenowym albo interesują się konkretnymi atrakcjami turystycznymi.

Po drugie, Facebook i Instagram oferują różnorodne formaty reklamowe pozwalające na szczegółową prezentację oferty w dopasowany do grupy docelowej, atrakcyjny oraz angażujący sposób. Można bowiem wykorzystać do tego między innymi zdjęcia, filmy, karuzele reklamowe i reklamy w Stories.

Po trzecie, platformy te umożliwiają łatwe oraz przejrzyste mierzenie wyników kampanii reklamowych. Dzięki nim można śledzić liczbę wyświetleń, kliknięć, konwersji i wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI), co pozwala na szybką optymalizację kampanii, a tym samym osiąganie jeszcze lepszych efektów.

promocja uslug hotelarskich w mediach spolecznosciowych

Kampanie reklamowe dla stałych klientów i nowych gości

Kampanie reklamowe na Facebooku oraz Instagramie można z powodzeniem wykorzystać zarówno do podtrzymywania relacji z już istniejącymi klientami, jak i pozyskiwania nowych gości. Akcje tego typu w mediach społecznościowych mogą być dostosowane do różnych celów, ale w branży turystycznej kluczowe jest skupienie się na dwóch głównych grupach odbiorców:

  • stali klienci – ci goście już odwiedzili Twój hotel lub pensjonat i znają jego zalety. Celem kampanii dla tej grupy jest budowanie lojalności, zachęcanie do powtórnych rezerwacji oraz zwiększanie wydatków. Możesz to zrobić, oferując ekskluzywne rabaty, przedstawiając nowe oferty pakietowe lub po prostu przypominając o przyjemnych doświadczeniach z wcześniejszego pobytu;
  • nowi klienci – dotarcie do potencjalnych nowych klientów jest kluczowe dla rozwoju firmy. Kampanie ukierunkowane na tę grupę powinny podkreślać unikalne atuty Twojego obiektu, takie jak lokalizacja, udogodnienia, atmosfera i specjalne oferty.

Wybór optymalnych celów reklamowych

Facebook i Instagram oferują szeroki wachlarz celów reklamowych, z których możesz skorzystać w swojej kampanii. To między innymi:

  • zwiększenie świadomości marki. Ten cel pomoże Ci dotrzeć do szerszej publiczności i sprawi, że Twój hotel, pensjonat lub inny obiekt zyska na rozpoznawalności;
  • wzrost ruchu na stronie internetowej. Skieruj potencjalnych klientów bezpośrednio na swoją stronę WWW, gdzie mogą dokonać rezerwacji lub dowiedzieć się więcej o Twojej ofercie;
  • generowanie leadów. Zbieraj dane kontaktowe potencjalnych klientów, aby móc wysyłać im spersonalizowane oferty i promować swoje usługi;
  • konwersja. Zachęcaj potencjalnych klientów do bezpośredniej rezerwacji pobytu.
reklama hotelu lub pensjonatu w social mediach

Czas trwania kampanii

Optymalny czas trwania kampanii reklamowej na Facebooku i Instagramie zależy od wielu czynników, takich jak budżet, cel akcji promocyjnej oraz sezonowość. Zaleca się prowadzenie kampanii co najmniej od 2 do 4 tygodni, aby móc ocenić jej efektywność i dokonać niezbędnych korekt.

Najbardziej efektywne formaty reklamowe

System Meta Ads proponuje różnorodne formaty reklamowe, które możesz wykorzystać w kampanii promocyjnej. Dla branży turystycznej najbardziej odpowiednie będą:

  • reklamy graficzne  – przyciągające wzrok zdjęcia Twojego obiektu, otoczenia, lokalizacji oraz udogodnień mogą skutecznie zachęcić użytkowników do kliknięcia grafiki, jak również sprawdzenia szczegółów oferty, na przykład cen czy dostępnych terminów;
  • reklamy wideo – krótkie i angażujące filmy pokazujące atmosferę Twojego hotelu bądź pensjonatu mogą wywołać u potencjalnych klientów chęć odpoczynku w atrakcyjnym miejscu oraz rezerwacji noclegu;
  • reklamy karuzelowe – zaprezentuj kilka zdjęć lub filmów w jednym formacie reklamy, aby pokazać różnorodność i wszechstronność Twojej oferty (np. wyposażenie pokoi, strefę relaksu, śniadanie czy otoczenie obiektu);
  • stories – wykorzystaj format Stories na Instagramie, Facebooku i Messengerze, aby dzielić się relacjami, tj. krótkimi filmami bądź zdjęciami z Twojego obiektu, tworząc autentyczną oraz angażującą atmosferę.

Oczywiście to tylko kilka wybranych celów i formatów reklamowych, które możesz wykorzystać w kampanii. Jest ich zdecydowanie więcej, dlatego warto próbować nowych rozwiązań oraz rozwijać realizowane kampanie, aby przekonać się, które rozwiązania są najbardziej efektywne dla Twojego biznesu.

reklama w branzy turystycznej przed rozpoczeciem sezonu

Podsumowanie

Facebook i Instagram (w tym Meta Ads) to potężne narzędzia marketingowe, PR-owe oraz sprzedażowe, które mogą pomóc Ci dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów w branży turystycznej, noclegowej i hotelarskiej. Skupiając się na stałych klientach, jak również nowych gościach, wybierając odpowiednie cele reklamowe, prowadząc kampanię o optymalnej długości oraz wykorzystując najlepsze formaty reklamowe – możesz osiągnąć imponujące rezultaty i zbudować silny, dochodowy interes.

Dzięki starannie opracowanym akcjom promocyjnym na najpopularniejszych platformach społecznościowych zyskujesz szansę stworzenia obiektu, który na stałe zagości na turystycznej mapie Polski, zapisze się w pamięci ludzi szukających komfortowego wypoczynku, a także stanie się miejscem pierwszego wyboru dla wielu osób. Jeśli potrzebujesz doradztwa i wsparcia doświadczonych specjalistów ds. reklamy w internecie – zachęcamy do kontaktu z Internet Plus poprzez formularz dostępny na stronie!

Udostępnij na: