馃摪Internet News #54

馃摪Internet News #54

Pierwsza w Polsce kampania reklamowa z wirtualn膮 influencerk膮

Najnowsze osi膮gni臋cia sztucznej inteligencji, kt贸ra w ostatnich latach rozwija si臋 z zawrotn膮 pr臋dko艣ci膮, docieraj膮 do nas niemal w ka偶dym miesi膮cu czy nawet tygodniu. AI jest w stanie generowa膰 teksty, grafiki, a tak偶e filmy, ale jednym z jej najbardziej imponuj膮cych dokona艅 s膮 cyfrowo wykreowani influencerzy, kt贸rzy w swoich social mediach mog膮 ju偶 poszczyci膰 si臋 milionami obserwuj膮cych.

Wsp贸艂prac臋 z tak膮 wirtualn膮 influencerk膮 wygenerowan膮 przez AI postanowi艂a nawi膮za膰 marka Douglas, kt贸ra wystartowa艂a z pierwsz膮 w Polsce kampani膮 reklamow膮 tego rodzaju. Promuje ona now膮 maskar臋 sieci perfumerii, a jej ambasadork膮 zosta艂a w艂a艣nie znana cho膰by z TikToka cyfrowa Meta_Queen. Efekt wsp贸艂pracy Douglas z influencerk膮 AI mo偶na zobaczy膰 poni偶ej w przygotowanym przez mark臋 spocie reklamowym.

Dawid Konieczka 鈥 Starszy Copywriter

鈥淶najd藕 spok贸j w remoncie鈥, czyli nowa kampania reklamowa OLX

Z czym kojarzy Wam si臋 remont? Opr贸cz ba艂aganu na pewno tak偶e z ogromnym stresem. Kampania reklamowa OLX pokazuje jednak, 偶e wcale tak nie musi by膰. Dzi臋ki humorystycznym spotom, w kt贸rych fachowcy pojawiaj膮 si臋 nietypowych sytuacjach 偶yciowych po to, aby upewni膰 klienta, 偶e wszystko idzie zgodnie z planem, wszechobecny przy remoncie chaos zaczyna nabiera膰 bardziej uporz膮dkowanych kszta艂t贸w.

Tym samym OLX promuje 艂atwy dost臋p do ogromnej bazy specjalist贸w, a tak偶e pozytywne relacje pomi臋dzy wykonawcami a klientem. Mo偶na tu dostrzec takie plusy korzystania z serwisu jak: wygodny kontakt, du偶a baza specjalist贸w i mo偶liwo艣膰 znalezienia ofert z najbli偶szej okolicy. To wszystko nadaje remontowi 鈥渓udzk膮 twarz鈥.

Akcj臋 promuj膮 3 kilkudziesi臋ciosekundowe filmiki opisuj膮ce historie 3 bohater贸w. Emitowane s膮 na kana艂ach TV, VOD i digital, a uzupe艂niaj膮 je spoty reklamowe w radio. Kr贸tkie formatki znale藕膰 mo偶na te偶 w mediach spo艂eczno艣ciowych. Kampania potrwa do 12 maja.

Joanna Koz艂owska 鈥 Starszy Copywriter

Google Maps zaprowadzi do wej艣cia

Ju偶 wkr贸tce aplikacja Google Maps ma zaoferowa膰 nam opcj臋 wskazywania dok艂adnej lokalizacja wej艣cia do wybranych budynk贸w. W wersji testowej oznaczenia te pojawiaj膮 si臋 w momencie, gdy u偶ytkownik wskazuje konkretny budynek na mapie i odpowiednio go przybli偶a. Cho膰 na ten moment funkcja jest dost臋pna jedynie dla wybranych obiekt贸w, mo偶na spodziewa膰 si臋, 偶e w p贸藕niejszym czasie stanie si臋 powszechnie dost臋pna dla wi臋kszo艣ci budynk贸w na ca艂ym 艣wiecie.

Jest to niezwykle przydatne rozwi膮zanie, zw艂aszcza dla os贸b korzystaj膮cych z nawigacji w nieznanych miejscach czy du偶ych kompleksach budynk贸w. Na ten moment nie jest znana dok艂adna data premiery tej funkcji dla wszystkich u偶ytkownik贸w.

Anna Mantej 鈥 Specjalista ds. Social Media

Parlament Europejski przyj膮艂 przepisy reguluj膮ce korzystanie z AI

W ostatnim czasie Parlament Europejski dokona艂 historycznego kroku, przyjmuj膮c nowe przepisy reguluj膮ce sfer臋 sztucznej inteligencji (AI).

Nowe przepisy wprowadzaj膮 zakazy wykorzystywania AI w kontekstach, kt贸re mog艂yby narusza膰 prawa obywateli, takich jak systemy identyfikacji biometrycznej lub analiza emocji w miejscach pracy czy instytucjach edukacyjnych. Ustanowienie takich ogranicze艅 jest kluczowe dla ochrony prywatno艣ci i zapobiegania nadu偶yciom. Jednocze艣nie przewidziano wyj膮tki dla organ贸w 艣cigania, kt贸re jednak podlegaj膮 rygorystycznym kontrolom oraz wymagaj膮 odpowiednich zezwole艅, co zapewnia r贸wnowag臋 mi臋dzy bezpiecze艅stwem a swobodami obywatelskimi.

Nowelizacja wprowadza tak偶e przepisy dotycz膮ce przejrzysto艣ci system贸w AI klasyfikowanych jako wysokie ryzyko. Publikacja materia艂贸w u偶ywanych do trenowania sztucznej inteligencji, obowi膮zek oznaczania tre艣ci wygenerowanych przez AI oraz mo偶liwo艣膰 sk艂adania skarg w przypadku narusze艅 s膮 wa偶nymi krokami w kierunku zapewnienia odpowiedzialno艣ci i zaufania w stosunku do technologii.

Cho膰 nowe regulacje wchodz膮 teraz w faz臋 ostatecznej weryfikacji prawnej, ich wprowadzenie ma szans臋 radykalnie zmieni膰 spos贸b, w jaki korzystamy z AI, tworz膮c bezpieczniejsze i bardziej etyczne 艣rodowisko dla wszystkich u偶ytkownik贸w. Przepisy te s膮 odwa偶nym krokiem naprz贸d w kszta艂towaniu przysz艂o艣ci technologicznej Europy, pokazuj膮c jednocze艣nie, 偶e post臋p mo偶e i艣膰 w parze z ochron膮 praw obywatelskich.

AI

Z pewno艣ci膮 zmieni膮 one spos贸b, w jaki korzystamy z AI, stawiaj膮c silne fundamenty pod odpowiedzialny rozw贸j technologii przysz艂o艣ci.

Izabela Konieczna 鈥 Specjalista ds. Social Media

Grafiki tworzone przez sztuczn膮 inteligencj臋 w Google Ads

Na niekt贸rych kontach Google Ads pojawi艂a si臋 mo偶liwo艣膰 utworzenia zasob贸w graficznych z wykorzystaniem Al.

Grafiki AI

Reklamodawca ma mo偶liwo艣膰 wygenerowania grafik w panelu Google Ads po wcze艣niejszym okre艣leniu, jak mia艂yby one wygl膮da膰.

Ograniczenie wyklucze艅 lokalizacji

Google ogranicza liczb臋 wyklucze艅 lokalizacji do 120 kraj贸w. Jest to limit, kt贸ry zosta艂 wprowadzony w ostatnim czasie, a wed艂ug pracownika z ramienia Google 鈥 Ginny Marvin 鈥 ma na celu uproszczenie procesu kierowania na lokalizacj臋. Nowe ograniczenie zosta艂o wprowadzone po to, aby reklamodawcy skupili si臋 bardziej na pozytywnym kierowaniu geograficznym, ani偶eli na negatywnym.

Ograniczenie wyklucze艅 lokalizacji

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Udost臋pnij na: