馃摪 Internet News #46

馃摪 Internet News #46

Nowy interfejs Google Ads

Zako艅czy艂y si臋 prace nad finaln膮 wersj膮 nowego interfejsu Google Ads, kt贸ry ma usprawni膰 codzienn膮 prac臋 reklamodawc贸w w zakresie nawigacji na koncie, zarz膮dzania kampaniami i analizy danych. Po wielu miesi膮cach test贸w Google oddaje w r臋ce marketer贸w udoskonalon膮 platform臋 reklamow膮, maj膮c膮 stanowi膰 鈥 w zamierzeniu jej tw贸rc贸w 鈥 jak najbardziej efektywne i intuicyjne narz臋dzie reklamowe dostosowane do potrzeb oraz preferencji u偶ytkownik贸w na ca艂ym 艣wiecie.

Nowy panel do obs艂ugi kampanii Google Ads zawiera przede wszystkim zmodyfikowane menu nawigacyjne, kt贸re zosta艂o umieszczone po lewej stronie ekranu. Znalaz艂o si臋 w nim 5 og贸lnych zak艂adek maj膮cych u艂atwi膰 poruszanie si臋 po koncie: Kampanie, Cele, Narz臋dzia, Rozliczenia, Administrator. W ka偶dej z zak艂adek umieszczono znane reklamodawcom narz臋dzia i funkcjonalno艣ci.

Aktualnie najnowszy interfejs jest dost臋pny tylko dla wybranych kont 鈥 do ko艅ca 2023 roku jego stosowanie b臋dzie opcjonalne. Z pocz膮tkiem 2024 roku u偶ytkownicy utrac膮 mo偶liwo艣膰 zmiany widoku panelu, a nowa wersja interfejsu stanie si臋 powszechnie obowi膮zuj膮c膮.

Testy nowego wygl膮du reklam tekstowych i rozszerze艅

Przeprowadzanie test贸w i wprowadzanie zmian do wygl膮du reklam tekstowych jest cz臋艣ci膮 nieustannie trwaj膮cego procesu doskonalenia us艂ug Google w zakresie kampanii PPC. Celem tych dzia艂a艅 jest zapewnienie u偶ytkownikom jak najbardziej efektywnych, atrakcyjnych i odpowiednich reklam.

Obecnie Google testuje now膮 form臋 wy艣wietlania reklam tekstowych, w kt贸rej opisy oraz rozszerzenia przedstawione s膮 przy pomocy punktor贸w, co ma zwi臋kszy膰 zainteresowanie kreacj膮 reklamow膮. Dodatkowo trwaj膮 testy nowej wersji rozszerze艅 graficznych z trzema obrazami jednocze艣nie w r贸偶nych rozmiarach.

Nie jest znana przewidywana data zako艅czenia test贸w.

Justyna Ziembi艅ska-Uzar 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Prezes InPostu zapowiada innowacyjn膮 us艂ug臋 p艂atno艣ci InPost Pay

Na spotkaniu dla grupy partner贸w handlowych prezes InPostu og艂osi艂, 偶e firma nied艂ugo wprowadzi w艂asn膮 us艂ug臋 p艂atno艣ci internetowych. Ma ona by膰 szybka, bezpieczna i prosta w obs艂udze, a tak偶e zintegrowana z aplikacj膮. Zdaniem Rafa艂a Brzoski InPost Pay zrewolucjonizuje polski rynek zakup贸w online, m.in. dzi臋ki eliminacji zb臋dnych klikni臋膰. Us艂uga b臋dzie wdra偶ana etapami 鈥 na pocz膮tek skorzysta z niej 1500 sklep贸w internetowych, kt贸re nale偶膮 do grona polskich klient贸w firmy.

O mo偶liwo艣ci wprowadzenia nowego udogodnienia przez InPost spekulowano ju偶 od 2021 roku, kiedy to zosta艂 zarejestrowany znak towarowy InPost Pay. Sklasyfikowano go jako oprogramowanie do obs艂ugi terminali elektronicznych oraz przetwarzania p艂atno艣ci zwi膮zanych z us艂ugami pocztowymi i kurierskimi. Aplikacji, z kt贸r膮 zintegrowana ma by膰 us艂uga, u偶ywa obecnie 11 milion贸w u偶ytkownik贸w 鈥 InPost Pay ma u艂atwi膰 im zakupy przez internet.

Julia 艁upi艅ska - M艂odszy Copywriter

Sp贸r o miano kr贸la kanapek rozstrzygni臋ty przez ChatGPT

Znane na ca艂ym 艣wiecie sieci bar贸w szybkiej obs艂ugi postanowi艂y wykorzysta膰 zdolno艣ci platformy ChatGPT do stworzenia oryginalnych, przykuwaj膮cych uwag臋 billboard贸w. Akcj臋 reklamow膮 A.I'm lovin' it! zapocz膮tkowa艂 McDonald's. Firma zada艂a botowi pytanie dotycz膮ce tego, kt贸ra kanapka jest najbardziej kultowa i otrzyma艂a odpowied藕, 偶e jest to Big Mac. Wygenerowany tekst pojawi艂 si臋 w formie grafiki na banerze, zwracaj膮c uwag臋 na to, 偶e nawet sztuczna inteligencja wie, co wyr贸偶nia ich dania.

Wygenerowane przez IA banery dotycz膮ce najbardziej kultowych kanapek w McDonald's, Burger King oraz Subway

Wkr贸tce po tym Burger King postanowi艂 zrobi膰 ten sam ruch i umie艣ci艂 tu偶 obok billboardu konkurenta opini臋 bota dotycz膮c膮 najwi臋kszej kanapki. ChatGPT oceni艂, 偶e pod wzgl臋dem rozmiaru kr贸luje ich flagowy Whopper. W reklamach obu restauracji wersy napis贸w maj膮 tak dopasowane kolory, aby wizualnie przypomina膰 warstwy sk艂adnik贸w w kanapkach.

Do akcji do艂膮czy艂 r贸wnie偶 Subway, kt贸ry na trzecim banerze opublikowa艂 odpowied藕 programu dotycz膮c膮 tego, 偶e zar贸wno Big Mac, jak i Whopper s膮 kr贸tsze ni偶 ich popularna kanapka Footlong. Na t臋 chwil臋 sp贸r zosta艂 rozstrzygni臋ty, ale kto wie, czy wkr贸tce nie pojawi膮 si臋 podobne akcje prezentuj膮ce oferty firm.

Ewa R臋kas - M艂odszy Copywriter

MusicGen 鈥 narz臋dzie do generowania muzyki

Meta stworzy艂a narz臋dzie AI do generowania muzyki. MusicGen potrafi tworzy膰 nowe utwory muzyczne na podstawie polece艅 tekstowych lub przes艂anego nagrania d藕wi臋kowego. Algorytm MusicGen zosta艂 przeszkolony na podstawie 20 000 godzin muzyki, obejmuj膮cych zar贸wno pe艂ne utwory, jak i fragmenty instrumentalne.

Chocia偶 MusicGen nie jest jeszcze og贸lnodost臋pny, ka偶dy ma ju偶 mo偶liwo艣膰 wypr贸bowania wersji demonstracyjnej. W zaledwie kilkadziesi膮t sekund mo偶na uzyska膰 15-sekundowe nagranie muzyczne, kt贸re mo偶na pobra膰 w formacie mp4.

Interfejs wersji demonstracyjnej MusicGen

Anna Mantej 鈥 Specjalista ds. Social Media

Elon Musk zapowiedzia艂 aplikacj臋 Twittera dla Smart TV

O艣wiadczenie Muska pojawi艂o si臋 jako reakcja na tweeta sugeruj膮cego potrzeb臋 aplikacji wideo na Twitterze, na kt贸r膮 odpowiedzia艂: 鈥濶adchodzi鈥.

Screen z Twittera, na kt贸rym Elon Musk potiwerdza nadej艣cie aplikacji Twitter dla Smart TV

15 czerwca podczas prezentacji dla inwestor贸w, nowo mianowana dyrektor generalna, Linda Yaccarino i Musk, przedstawili strategi臋 Twittera polegaj膮c膮 na nadaniu priorytetu wideo, partnerstwom tw贸rc贸w i inicjatywom handlowym w celu o偶ywienia dzia艂alno艣ci firmy w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Jeden slajd z prezentacji podkre艣li艂, 偶e wideo w pionie ju偶 odpowiada za ponad 10% czasu, jaki u偶ytkownicy sp臋dzaj膮 na Twitterze. Zapowied藕 aplikacji Twittera dla Smart TV daje nam wgl膮d w przysz艂o艣膰 interakcji spo艂eczno艣ciowych. Zdaj膮c sobie spraw臋 z rosn膮cej popularno艣ci transmisji na 偶ywo i wideo w艣r贸d u偶ytkownik贸w, Twitter staje si臋 jeszcze bardziej wszechstronn膮 platform膮, oferuj膮c膮 r贸偶norodne sposoby udost臋pniania tre艣ci. Aplikacja dla Smart TV umo偶liwi u偶ytkownikom komfortowe korzystanie z Twittera na du偶ym ekranie, daj膮c im jeszcze wi臋ksz膮 swobod臋 w przegl膮daniu tre艣ci, komunikacji z innymi u偶ytkownikami i odkrywaniu fascynuj膮cych materia艂贸w wideo.

Izabela Konieczna 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: