馃摪 Internet News #45

馃摪 Internet News #45

Aktualizacja zasad Google dotycz膮cych koronawirusa (COVID-19)

W czerwcu tego roku Google usunie ograniczenia w zakresie tre艣ci zwi膮zanych z COVID-19 w ramach zasad dotycz膮cych zdarze艅 o charakterze wra偶liwym.

Reklamy zawieraj膮ce wyra偶enia zwi膮zane z COVID-19 nie b臋d膮 podlega艂y wcze艣niej na艂o偶onym ograniczeniom; nie b臋dzie wymagane r贸wnie偶 uzyskanie akceptacji od LegitScript oraz Project N95.

Zmiany dotyczy膰 b臋d膮 reklam produktowych oraz bezp艂atnych informacji o produktach zwi膮zanych z koronawirusem, w tym tak偶e o szczepionkach i niekt贸rych rodzajach masek.

Pomimo wprowadzenia tych aktualizacji tre艣ci zwi膮zane z COVID-19 nadal podlega膰 b臋d膮 wszystkim pozosta艂ym zasadom Zakup贸w Google.

Aplikacje na pulpicie telefonu

Nowe sposoby dotarcia do pokolenia Z za po艣rednictwem platformy YouTube

Google og艂osi艂, 偶e w nadchodz膮cych miesi膮cach reklamodawcy b臋d膮 mieli mo偶liwo艣膰 lepszego dotarcia do os贸b z pokolenia Z za po艣rednictwem Gen Z Music oraz Trending Music.

Pierwsze z rozwi膮za艅 to identyfikowanie przez sztuczn膮 inteligencj臋 YouTube utwor贸w, kt贸re zyskuj膮 na popularno艣ci w艣r贸d odbiorc贸w z pokolenia Z, dzi臋ki czemu reklamodawcy b臋d膮 w stanie dopasowa膰 reklamy do muzyki, kt贸ra z nimi rezonuje. Pakiet dost臋pny b臋dzie dla format贸w d艂ugich oraz audio.

Drugim rozwi膮zaniem jest Trending Music, czyli pilota偶owy program w formatach Shorts, kt贸ry opiera膰 si臋 b臋dzie na wdra偶aniu popularnej muzyki w filmach kr贸tkometra偶owych dla reklamodawc贸w.

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Palikot i Wojew贸dzki skazani 鈥 wyrok w sprawie z艂amania zakazu reklamy alkoholu w social mediach

Warszawski s膮d nie mia艂 w膮tpliwo艣ci, 偶e Janusz Palikot, Jakub Wojew贸dzki oraz Tomasz Czechowski z艂amali ustaw臋 o wychowaniu w trze藕wo艣ci i przeciwdzia艂aniu alkoholizmowi, dlatego wyda艂 wyrok skazuj膮cy. W konsekwencji by艂y pose艂 jest zobligowany do zap艂aty grzywny w wysoko艣ci 80 tys. z艂, z kolei gwiazda TVN i ich wsp贸lnik 70 tys. z艂.

Wszystko to nie by艂oby mo偶liwe bez zaanga偶owania dzia艂aj膮cego w social mediach aktywisty 鈥 Jana 艢piewaka, kt贸ry osobi艣cie z艂o偶y艂 zawiadomienie o mo偶liwo艣ci pope艂nienia przest臋pstwa do warszawskiej prokuratury. Czy przypadek ten stanie si臋 pocz膮tkiem prawdziwej alkoholowej krucjaty i ukr贸ci celebryck膮 samowol臋? Pozostaje 艣ledzi膰 nam poczynania Janka na jego SM (Twitter, Instagram).

Paulina Wici艅ska 鈥 Copywriter

Instagram przygotowuje now膮 aplikacj臋 tekstow膮, kt贸ra b臋dzie konkurencj膮 dla Twittera

Premiera planowana jest na czerwiec tego roku. Informacje na ten temat ujawni艂a Lia Haberman, kt贸ra opublikowa艂a fragment prezentacji nowego produktu. Wizualnie nowa aplikacja 艂膮czy elementy Twittera i Instagrama. Cho膰 nieznana jest jeszcze jej nazwa, roboczo oznaczono j膮 jako 鈥濸92鈥 lub 鈥濨arcelona鈥.

B臋dzie ona zintegrowana z Instagramem, umo偶liwiaj膮c u偶ytkownikom korzystanie z tego samego has艂a i nazwy profilu z zachowaniem liczby obserwuj膮cych czy bio. Co wi臋cej, u偶ytkownicy innych aplikacji Meta b臋d膮 mogli znale藕膰 nasz profil i wchodzi膰 z nami w interakcj臋.

Aplikacja Instagram w telefonie

Nowa aplikacja umo偶liwi publikowanie post贸w o d艂ugo艣ci do 500 znak贸w z linkami, zdj臋ciami i filmami trwaj膮cymi do 5 minut. U偶ytkownicy b臋d膮 mogli anga偶owa膰 si臋 w dyskusj臋 za pomoc膮 polubie艅, odpowiedzi i repost贸w.

Michalina Garbal - Specjalista ds. Social Media

Rozwijaj baz臋 swoich klient贸w dzi臋ki nowym funkcjom generowania lead贸w

Meta oferuje r贸偶norodne opcje, kt贸re pozwalaj膮 firmom pozyskiwa膰 dane kontaktowe potencjalnych klient贸w. Cho膰 wydawa膰 by si臋 mog艂o, 偶e to ju偶 wszystko, co mo偶e dostarczy膰 w zakresie generowania lead贸w, prace nad rozwojem tej funkcji wci膮偶 trwaj膮.

Logo Metaverse

Pierwsz膮 z najnowszych zmian jest zwi臋kszenie dynamiki reklam kontaktowych. W jaki spos贸b? Umo偶liwiaj膮c automatyczn膮 aktualizacj臋 formularzy pyta艅 i odpowiedzi na podstawie odpowiedzi u偶ytkownika.

W najbli偶szym czasie udost臋pniona zostanie tak偶e mo偶liwo艣膰 nak艂adania formularzy b艂yskawicznych na stron臋 internetow膮 w przegl膮darce aplikacji. Dzi臋ki temu u偶ytkownik mo偶e dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o dzia艂alno艣ci firmy, a nast臋pnie w prosty spos贸b przes艂a膰 dane kontaktowe.

Dodatkowo firmy korzystaj膮ce z nowego 艣rodowiska stron mog膮 bezp艂atnie anga偶owa膰 potencjalnych klient贸w i pozyskiwa膰 kontakty, dodaj膮c na swojej stronie na Facebooku przycisk CTA zach臋caj膮cy odbiorc贸w do wysy艂ania wiadomo艣ci. Jest to doskona艂a opcja dla firm, kt贸re nie zdecydowa艂y si臋 jeszcze na konfiguracj臋 kampanii.

Wiktoria Podpora - Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: