馃摪 Internet News #44

馃摪 Internet News #44

ChatGPT mo偶e zosta膰 pozwany

Burmistrz australijskiego miasta Hepburn Shire, Brian Hood, rozwa偶a pozwanie firmy OpenAI (tw贸rc贸w narz臋dzia ChatGPT) za rozpowszechnianie fa艂szywych informacji za po艣rednictwem chatbota. ChatGPT mia艂 pom贸wi膰 burmistrza o udzia艂 w aferze korupcyjnej, podczas gdy w rzeczywisto艣ci pom贸g艂 on ujawni膰 to przest臋pstwo. OpenAI ma 28 dni na odpowied藕, po czym burmistrz, zgodnie z tamtejszym prawem, b臋dzie m贸g艂 wytoczy膰 firmie proces.

ChatGPT
OpenAI nie udzieli艂a komentarza w tej sprawie, ale obecnie ChatGPT nie generuje 偶adnych odpowiedzi, je艣li w zapytaniu znajduje si臋 nazwisko Brian Hood. To mo偶e by膰 pierwszy w historii przypadek, kiedy sztuczna inteligencja zostanie pozwana.

Anna Mantej 鈥 Specjalista ds. Social Media

Wykorzystanie sztucznej inteligencji do kreowania reklam

Google testuje now膮 funkcj臋 kreowania reklam 鈥 maj膮 by膰 one tworzone automatycznie w oparciu o sztuczn膮 inteligencj臋. Aby przygotowa膰 takie reklamy, nale偶y poda膰 nazwy us艂ug lub produkt贸w, kt贸rych kampania ma dotyczy膰, a system sam opracuje propozycje element贸w reklamy 鈥 nag艂贸wk贸w oraz opis贸w.

Kreowanie reklam w oparciu o IA - screen nowej funkcji Google

Zweryfikowani reklamodawcy w reklamach Google Ads

Google testuje oznaczenia dla zweryfikowanych reklamodawc贸w. Reklamy w wyszukiwarce pochodz膮ce od firm, kt贸re przesz艂y proces weryfikacji, prawdopodobnie w niedalekiej przysz艂o艣ci b臋d膮 oznaczone niebiesk膮 plakietk膮.

Niebieska plakietka jako oznaczenie zweryfikowanego reklamodawcy w Google

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Twitter umo偶liwi subskrypcj臋 kana艂贸w u偶ytkownik贸w

Elon Musk, w艂a艣ciciel Twittera, nie przestaje zaskakiwa膰 nowo艣ciami. W po艂owie kwietnia og艂osi艂 na swoim profilu, 偶e u偶ytkownicy platformy b臋d膮 mogli oferowa膰 subskrypcje na swoje opublikowane tre艣ci. Funkcja b臋dzie dost臋pna w ramach opcji monetyzacji. W ten spos贸b Twitter pod膮偶a 艣ladem us艂ugi oferowanej przez serwis YouTube.

Musk zapowiedzia艂, 偶e przez pierwszych 12 miesi臋cy Twitter nie zatrzyma 偶adnych pieni臋dzy, kt贸re u偶ytkownicy zarobi膮 na subskrypcjach. Oznacza to, 偶e u偶ytkownicy otrzymaj膮 oko艂o 70% swoich przychod贸w z subskrypcji na urz膮dzeniach mobilnych, po uwzgl臋dnieniu op艂at, kt贸re Apple i Google pobieraj膮 w swoich sklepach z aplikacjami. Jak na razie prezes Twittera nie poda艂 偶adnych technicznych szczeg贸艂贸w swojego planu, zatem musimy uzbroi膰 si臋 w cierpliwo艣膰.

Izabela Konieczna 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: