Dostępy do profili, o które poprosi Cię opiekun ds. mediów społecznościowych

Dostępy do profili, o które poprosi Cię opiekun ds. mediów społecznościowych

Wiele powodów przemawia za tym, aby firma była obecna w mediach społecznościowych. Działania na firmowych profilach w social mediach zwykle prowadzi zaś więcej niż jedna osoba; często zleca się to także zewnętrznej agencji, takiej jak Internet Plus. Jeśli nie wiesz, jak nadać, zmienić lub odebrać dostęp do konta, jaką rolę wybrać albo chcesz dowiedzieć się, jak my możemy udostępnić Tobie dane do logowania do profili, które założyliśmy dla Twojej firmy, to jesteś w dobrym miejscu. W tym artykule znajdziesz wszystkie informacje dotyczące dostępów na Facebooku, Twitterze oraz profilu firmy w Google, ponieważ na co dzień działamy właśnie w ich obrębie.

Facebook

Ze wszystkich portali społecznościowych omawianych w naszym artykule to na Facebooku jest zdecydowanie najwięcej poziomów dostępu oraz możliwości jego nadania. Ponadto Facebook co jakiś czas wprowadza w tym zakresie zmiany, przez co mniej doświadczonym użytkownikom łatwo jest się pogubić. Warto również zaznaczyć, że należący do koncernu Meta portal nie daje możliwości zalogowania się bezpośrednio na fanpage – zarządzać nim można wyłącznie z poziomu swojego profilu osobistego, któremu nadano odpowiednie uprawnienia.

Zarządzanie rolami na Facebooku

Jeśli współpracujesz z naszą agencją i posiadasz już swój fanpage, wystosujemy z naszego Menedżera Firmy prośbę o dostęp – wystarczy ją zaakceptować. Jak to zrobić? Po zalogowaniu się do Facebooka i przejściu na stronę firmy z menu po lewej stronie należy wybrać opcję "Pulpit profesjonalny", a następnie "Dostęp do strony". Tam powinna wyświetlić się prośba od Internet Plus, którą wystarczy zaakceptować i potwierdzić swoim hasłem.

W przypadku chęci dodania do grona osób zarządzających fanpagem na przykład pracownika firmy czy członka rodziny, trzeba posiadać link do profilu tej osoby i wykonać następujące kroki. Po zalogowaniu się do Facebooka oraz przejściu do firmowego fanpage’a należy postępować dokładnie tak samo, jak w przypadku akceptowania prośby o dostęp. W sekcji “Dostęp do strony” pojawią się jednak dwie sekcje: “Osoby z dostępem do Facebooka”, a także “Osoby z dostępem do zadań”. Pierwsza z nich służy do udzielenia pełnego dostępu do fanpage’a, a druga jedynie do wybranych funkcji. Przy odpowiedniej opcji należy kliknąć “Dodaj nową osobę”, a następnie w nowym okienku wkleić link do profilu osoby, którą chcemy dodać. Całą procedurę kończy potwierdzenie hasłem. Dodawana osoba otrzyma od Facebooka powiadomienie o zaproszeniu do objęcia wybranej roli i będzie musiała je zaakceptować, by móc zacząć zarządzać fanpagem.

Zarządzanie stroną na FB - pulpit profesjonalny

Zarządzanie profilem FB - dostęp do strony
Zarządzaj ustawieniami dostępu
Aby zmienić komuś uprawnienia lub całkowicie odebrać mu dostęp, należy przy danym użytkowniku kliknąć w ikonę trzech kropek i wybrać odpowiednią opcję. Każda osoba może też sama odebrać sobie dostęp.Jeśli korzystasz z oficjalnego narzędzia Facebooka, jakim jest Menedżer Firmy, możesz nadać uprawnienia również z tego poziomu. Opcja ta działa tylko w przypadku, gdy jesteś właścicielem fanpage’a i chcesz dać możliwość zarządzania nim na przykład agencji. W tym celu musisz otworzyć Menedżera Firmy, po czym w panelu po lewej stronie rozwinąć sekcję “Konta” i tam przejść do zakładki “Strony”. Z listy wybierz fanpage, do którego chcesz nadać dostęp, a następnie kliknij przycisk “Przypisz partnerów”. W nowym okienku zobaczysz dwie opcje – pierwsza z nich służy do bezpośredniego nadania uprawnień poprzez podanie numeru identyfikacyjnego Menedżera Firmy, któremu chcesz przyznać dostęp, natomiast druga generuje link do wysłania agencji (jest on jednorazowy, a jego ważność to 30 dni).
Twoja firma na FB - przypisz partnerów

Role na Facebooku

Poziom dostępu zależy od tego, jakie zadania dana osoba czy agencja ma realizować na fanpage’u. Można nadać pełną kontrolę lub udzielić dostępu jedynie do wybranych funkcji. Aktualnie Facebook dzieli te poziomy w następujący sposób:

  • Zawartość – tworzenie i usuwanie postów, relacji oraz innych materiałów, a także zarządzanie nimi jako strona,
  • Wiadomości – wysyłanie wiadomości i odpowiadanie na nie jako strona,
  • Aktywność społeczności – sprawdzanie komentarzy, odpowiadanie na nie, usuwanie tych niepożądanych oraz zgłaszanie aktywności,
  • Reklamy – tworzenie reklam do strony, zarządzanie nimi i ich usuwanie,
  • Statystyki – sprawdzanie wyników strony, materiałów, a także reklam.

Twitter

W przypadku Twittera sprawa udzielania dostępu prezentuje się najłatwiej, ponieważ na tym portalu nie ma systemu ról ani nadawania uprawnień. Jedyne, czego potrzebujemy, by móc zarządzać profilem firmy, a także publikować tweety, to zatem login oraz hasło do konta.

Wizytówka Google

Od czasu wprowadzenia przez Google nowego interfejsu do obsługi profilu firmy minął już rok, a mimo to wiele osób nadal nie może się w nim odnaleźć. Jak zatem dodać osobę do grona uprawnionych do zarządzania nim i jaką rolę wybrać? W pierwszej kolejności należy zalogować się do konta Google, z którego mamy dostęp do wizytówki, a następnie wpisać w wyszukiwarce frazę “moja firma”. Na szczycie listy wyników wyszukiwania pojawi się informacja o profilach firmy, którymi możemy zarządzać.

Jak zarządzać rolami w wizytówce Google?

W celu nadania komuś roli po otwarciu profilu firmy w wyszukiwarce należy wybrać opcję “Edytuj profil”, po czym kliknąć ikonę trzech kropek w prawym górnym rogu okienka, które się pojawi. Następnie wybrać opcję “Ustawienia profilu firmy”, gdzie znajduje się zakładka “Menedżerowie”. Po przejściu do niej wyświetli się lista kont, które mogą zarządzać danym profilem firmy. Aby dodać kolejną osobę, należy kliknąć “Dodaj”, a w kolejnym kroku wpisać jej adres mailowy powiązany z kontem Google i zdecydować, czy ma to być rola menedżera, czy właściciela.Menedżerowie profilu firmy w wizytówce Google

Osoba, którą dodamy, otrzyma od Google e-maila z informacją o zaproszeniu do zarządzania profilem – musi je najpierw zaakceptować, aby móc rozpocząć działania na udostępnianym koncie. Co więcej, dostęp do najważniejszych funkcji będzie możliwy dopiero po siedmiu dniach. Warto wspomnieć, że każdy użytkownik może samodzielnie odebrać sobie dostęp do danej wizytówki Google, a właściciele i główni właściciele mogą również odbierać go innym osobom lub zmieniać jego poziom, np. z menedżera na właściciela.

Rodzaje ról w profilu firmy w Google

W przypadku wizytówek Google funkcjonują trzy role: główny właściciel, właściciel i menedżer. Różnice w poziomie uprawnień pomiędzy nimi nie są duże, ale znaczące:

  • menedżerowie posiadają większość uprawnień właściciela, z wyjątkiem zadań, które mają największy wpływ na konto, a więc nie mogą usunąć profilu firmy ani zarządzać użytkownikami,
  • każdy profil firmy może mieć wielu właścicieli, ale tylko jednego głównego właściciela. Dysponują oni tymi samymi uprawnieniami, z jednym wyjątkiem – przed usunięciem samego siebie z profilu firmy główny właściciel musi przekazać swoje uprawnienia innemu użytkownikowi.

Nadawanie, odbieranie i zarządzanie dostępem do firmowych profili w mediach społecznościowych może sprawiać trudności, ale mamy nadzieję, że powyższy artykuł okaże się pomocny w tej kwestii. Jeśli jednak masz pytania związane z dostępami do wymienionych portali albo chcesz powierzyć zarządzanie firmowymi profilami w ręce ekspertów, skontaktuj się ze specjalistami z Internet Plus. Chętnie udzielimy dodatkowych informacji oraz rozwiejemy wszelkie wątpliwości, zarówno w kwestii dostępów do kont w social mediach, jak i możliwości współpracy.

Udostępnij na: