馃摪 Internet News #38

馃摪 Internet News #38

鈥淶 energi膮 j膮drow膮 na co dzie艅鈥 鈥 rodzina Atomickich edukuje Polak贸w

Podniesienie 艣wiadomo艣ci spo艂ecznej na temat energetyki j膮drowej oraz budowa 艣wiadomego i stabilnego poziomu akceptacji dla tego typu rozwi膮za艅 to dwa g艂贸wne za艂o偶enia nowej kampanii Ministerstwa Klimatu i 艢rodowiska. Sympatyczna rodzina Atomickich na przyk艂adach z codziennego 偶ycia ma u艣wiadamia膰 Polakom, w jaki spos贸b energetyka j膮drowa oraz budowa nowoczesnych elektrowni mog膮 wp艂yn膮膰 na nasze 偶ycie. Jako plusy wymienia si臋 np. sta艂e dostawy pr膮du w niskiej cenie. Kampania prowadzona jest za pomoc膮 spot贸w reklamowych.

Joanna Koz艂owska 鈥 Copywriter

Personalizacja aktualno艣ci na Facebooku

Meta wprowadza nowe opcje personalizacji Aktualno艣ci na Facebooku, aby u偶ytkownicy mogli wybra膰, jakie tre艣ci s膮 dla nich najistotniejsze. Przy postach od znajomych i ze spo艂eczno艣ci, a tak偶e postach proponowanych przez Facebooka b臋dzie mo偶na wybra膰 opcj臋 poka偶 wi臋cej聽lub poka偶 mniej聽鈥 w zale偶no艣ci od tego, czy dana tre艣膰 nas interesuje. W ten spos贸b Meta udoskonala swoje systemy AI, aby stawa艂y si臋 inteligentniejsze i skuteczniejsze. Nowa funkcja ma si臋 od czasu do czasu pokazywa膰 w tre艣ciach wy艣wietlanych na stronie g艂贸wnej, a ju偶 wkr贸tce b臋dzie dost臋pna po klikni臋ciu ikony trzech kropek.

Anna Mantej 鈥 Specjalista ds. Social Media

Nowe formaty reklamowe od Meta

W pa藕dzierniku Meta og艂osi艂a, 偶e testuje nowe sposoby reklamowania si臋 za pomoc膮 kr贸tkich format贸w wideo. Filmy reklamowe maj膮 pojawi膰 si臋 na Facebook Reels. Ten nowy format nazwany przez Meta post-loop聽ma polega膰 na tym, 偶e rolki (kt贸re odtwarzaj膮 si臋 wielokrotnie) b臋d膮 si臋 zap臋tla膰 po tym, gdy ju偶 nasza reklama si臋 zako艅czy.

Ale to nie wszystko. Kolejn膮 nowo艣ci膮 maj膮 by膰 poziomo przewijane reklamy zawieraj膮ce od 2 do 10 obraz贸w, kt贸re b臋d膮 wy艣wietlane u do艂u ekranu podczas ogl膮dania Facebook Reels.

Zmiany w formatach reklamowych nie omin膮 r贸wnie偶 Instagrama. Nowe reklamy pojawi膮 si臋 w zak艂adce Eksploruj, dzi臋ki czemu posty sponsorowane b臋d膮 wy艣wietlane mozaice obraz贸w o r贸偶nych trendach tematycznych.

Hanna Grochocka 鈥 Zast臋pca Team Leadera Dzia艂u Social Media

Kampania Stopklatki 鈥淧ower Lejdi鈥 艂amie stereotypy zwi膮zane z p艂ci膮

W naszej kulturze wci膮偶 funkcjonuje wiele stereotyp贸w zwi膮zanych z p艂ci膮. Ich obalaniem postanowi艂a zaj膮膰 si臋 Stopklataka, kt贸ra ostatnio wyprodukowa艂a autorski serial 鈥淭o nie ze mn膮鈥. Jego bohaterka, Tosia, jest mechaniczk膮 samochodow膮, natomiast druga z postaci, Micha艂, to samotny ojciec wychowuj膮cy dzieci. Kampania spo艂eczna nawi膮zuj膮ca do produkcji obejmuje spot stworzony w klimacie reklamy telezakup贸w, w kt贸rym reklamowane s膮 r贸偶owe narz臋dzia Power Lejdi, stworzone z my艣l膮 o 鈥渟艂abych i niezaradnych鈥 kobietach.

Tw贸rcy kampanii uruchomili te偶 infolini臋, poprzez kt贸r膮, rzekomo, mo偶na by艂o dokona膰 zakupu zestawu. Prowokacja uda艂a si臋, gdy偶 dzwoni膮cy cz臋sto wyra偶ali swoje oburzenie dotycz膮ce tre艣ci i sposobu przekazu spotu. Wyja艣nienie idei akcji mo偶na znale藕膰 natomiast w filmie poni偶ej.


Joanna Koz艂owska 鈥 Copywriter

Nazwa i logo firmy, czyli nowe typy zasob贸w w reklamach sponsorowanych

W ci膮gu najbli偶szych tygodni Google wprowadzi nazwy firm i logo w reklamach w wyszukiwarce w wersji beta 鈥 ma to na celu ochron臋 to偶samo艣ci marki reklamodawcy, a tak偶e bezpiecze艅stwa u偶ytkownik贸w. Aby zasoby by艂y wy艣wietlane w wyszukiwarce, reklamodawca musi spe艂ni膰 wymagania kwalifikacyjne oraz przej艣膰 program weryfikacji nazw i logo firm.

Je偶eli Google nie b臋dzie w stanie wy艣wietli膰 logotypu danego reklamodawcy, doda do reklamy niebiesk膮 ikon臋 kuli ziemskiej, je偶eli natomiast problem pojawi si臋 w przypadku nazwy firmy 鈥 Google zaci膮gnie nazw臋 domeny z docelowego adresu witryny.

Gdy Google znajdzie nazw臋 i logo firmy na stronie reklamodawcy, automatycznie doda je do kampanii. Reklamodawca b臋dzie mia艂 w贸wczas mo偶liwo艣膰 wyboru (z poziomu panelu Google Ads), kt贸re informacje chce w reklamie uwzgl臋dni膰. Istnieje jednak mo偶liwo艣膰 dodania zasob贸w r臋cznie.

Aktualnie nazwy i logo firm dost臋pne s膮 jedynie w wyszukiwarce w wersji mobilnej: na komputery zostan膮 wprowadzone w przysz艂ym roku. Nazwy firm dost臋pne s膮 w j臋zyku angielskim, japo艅skim, francuskim i niemieckim (na polskich kontach tak偶e zacz臋艂y si臋 pojawia膰). Z pocz膮tkiem przysz艂ego roku Google zacznie je wprowadza膰 tak偶e w dodatkowych j臋zykach.

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Udost臋pnij na: