馃摪Internet News #30

馃摪Internet News #30

Super Bowl 2022, czyli najwi臋ksze sportowe reklamowe 艣wi臋to w roku

13 lutego ameryka艅ska stacja NBC transmitowa艂a na 偶ywo fina艂 Super Bowl. Jak co roku, w przerwie od sportowych rozgrywek, ekrany telewizor贸w przej膮艂 najdro偶szy na 艣wiecie blok reklamowy. Cena za emisj臋 30-sekundowego spotu wynios艂a blisko 7 milion贸w dolar贸w. Na t臋 ofert臋 skusi艂o si臋 kilka najwi臋kszych marek, kt贸re do wsp贸艂pracy zaprosi艂y gwiazdy Hollywood.

W reklamie dostawcy us艂ug telekomunikacyjnych Verizon wyst膮pi艂 Jim Carrey, ponownie wcielaj膮c si臋 w kultow膮 posta膰 鈥渇aceta od kabl贸wki鈥. Dowiaduje si臋 on o istnieniu technologii 5G w zabawnym dialogu z gwiazd膮 serialu Never have I ever. Na antenie NBC pojawi艂 si臋 tak偶e spot Toyoty, w kt贸rym wyst膮pili niespokrewnieni ze sob膮 Jonesowie. Tommy Lee Jones, Rashida Jones i Leslie Jones w rytm piosenki Toma Jonesa przemierzaj膮 tundr臋, by nieoczekiwanie spotka膰 Nicka Jonasa.

W bloku reklamowym, na kt贸ry z niecierpliwo艣ci膮 czekali znawcy bran偶y, znalaz艂y si臋 te偶 mi臋dzy innymi spoty Amazona ze Scarlett Johansson, BMW z Salm膮 Hayek i Arnoldem Schwarzeneggerem czy marki zapalniczek BIC ze Snoop Doggiem oraz Marth膮 Stewart.

Cia艂opozytywna reklama sportowej odzie偶y Adidasa

W najnowszej kampanii reklamowej Adidas przekonuje, 偶e cia艂opozytywno艣膰 polega na akceptacji r贸偶norodno艣ci oraz zdecydowanej odpowiedzi marek odzie偶owych na tak zr贸偶nicowane potrzeby. W ko艅cu ka偶dy cz艂owiek jest inny i nie ma dw贸ch identycznych par piersi. 艁atwo jest uszy膰 bielizn臋 dla idealnych proporcji, natomiast przygotowanie biustonoszy dla ka偶dego rodzaju sylwetki wymaga zaanga偶owania, 艣wiadomo艣ci, kreatywno艣ci oraz wysi艂ku.

Na stronie marki znalaz艂 si臋 baner przedstawiaj膮cy nieocenzurowane zdj臋cia nagich dekolt贸w, czym Adidas promuje swoje wsparcie niezale偶nie od kszta艂tu czy rozmiaru i jednocze艣nie reklamuje sportow膮 bielizn臋. Marka przekonuje, 偶e to prze艂omowy moment, w kt贸rym ka偶da kobieta b臋dzie mog艂a nosi膰 idealnie dopasowany stanik i swobodnie uprawia膰 wybran膮 dyscyplin臋 sportu.

Zofia Balcer 鈥 Copywriter

Facebook odnotowa艂 spadek 艣redniej dziennej liczby u偶ytkownik贸w

Facebook w ostatnim czasie zmaga si臋 z r贸偶nymi problemami. Po raz pierwszy w historii tego portalu spad艂a 艣rednia dzienna liczba u偶ytkownik贸w, tym samym spadek a偶 o oko艂o 25% zaliczy艂y r贸wnie偶 akcje Meta notowane na nowojorskiej gie艂dzie.

Wed艂ug najnowszych danych w ostatnim kwartale 2021 r. Facebook straci艂 oko艂o p贸艂 miliona aktywnych u偶ytkownik贸w! Czym spowodowany jest ten spadek? Z pewno艣ci膮 tym, 偶e cz臋艣膰 u偶ytkownik贸w opuszcza Facebooka i przenosi si臋 do innych serwis贸w, takich jak TikTok czy YouTube.

Sam Mark Zuckerberg przyznaje, 偶e:
"Ludzie maj膮 wiele mo偶liwo艣ci wyboru sposobu sp臋dzania czasu, a aplikacje takie jak TikTok rozwijaj膮 si臋 bardzo szybko".

Tw贸rca serwisu pomimo spadk贸w i rosn膮cej konkurencji wierzy, i偶 firma ma przed sob膮 fantastyczn膮 przysz艂o艣膰 zwi膮zan膮 przede wszystkim z nowymi inwestycjami w serwisy wideo i wirtualn膮 rzeczywisto艣膰.

Aleksandra Wardach 鈥 Specjalista ds. Social Media

Nowe typy rekomendacji w Google Ads

Google dodaje nowe rekomendacje oraz narz臋dzia, kt贸re pomog膮 reklamodawcom w zwi臋kszeniu skuteczno艣ci w kampaniach Discovery, efektywniejszej optymalizacji kampanii wideo oraz automatycznym stosowaniu rekomendacji na du偶膮 skal臋.

Wyszukiwarka Google

Rekomendacje dost臋pne w panelu Google Ads wp艂ywaj膮 na wynik optymalizacji kampanii, a tym samym przek艂adaj膮 si臋 na ich skuteczno艣膰. Automatyczne stosowanie rekomendacji b臋dzie mo偶liwe na kontach mened偶era, a do wykorzystania reklamodawcy b臋d膮 mieli ponad 22 rodzaje rekomendacji. Po w艂膮czeniu funkcji automatyzacji rekomendacje b臋d膮 wprowadzane na koncie, gdy tylko pojawi膮 si臋 nowe mo偶liwo艣ci. W razie potrzeby reklamodawcy b臋d膮 w stanie ka偶dej chwili zrezygnowa膰 z zaproponowanej przez Google funkcji.

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Bezpieczniej na Instagramie: nowe narz臋dzie do zarz膮dzania aktywno艣ci膮 i bezpiecze艅stwem

Aplikacja Instagram

Instagram wprowadza nowe narz臋dzie, kt贸re ma za zadanie u艂atwi膰 zarz膮dzanie ustawieniami dotycz膮cymi bezpiecze艅stwa. Funkcja Security Checkup pomo偶e osobom, kt贸rych konta mog艂y zosta膰 zhakowane 鈥 umo偶liwiaj膮c sprawdzenie logowania, informacji profilowych czy aktualizacj臋 danych s艂u偶膮cych do odzyskiwania konta. Dodatkowo Instagram w wybranych krajach wprowadza opcj臋 w艂膮czenia uwierzytelniania dwusk艂adnikowego za pomoc膮 WhatsAppa, numeru telefonu czy aplikacji uwierzytelniaj膮cej.

Anna Mantej 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: