📰 Internet News #3

📰 Internet News #3

Zapłać za zakupy w Ikei czasem straconym w korku

Czas to pieniądz. Sieć Ikea w Dubaju najwyraźniej wzięła sobie do serca ten slogan, udostępniając klientom nietypowy sposób płacenia za zakupy. Od niedawna użytkownicy aplikacji Google Maps mogą sfinalizować transakcję... czasem spędzonym w korku. Szwedzki gigant uznał, że tego typu działania mogą pozytywnie wpłynąć na postrzeganie marki sklepów, których największą wadą jest właśnie czas dojazdu do nich. W dużych miastach funkcjonuje zazwyczaj tylko jeden market – nic więc dziwnego, że wyprawa na zakupy zajmuje czasem nawet kilka godzin.

W ramach kampanii Buy with Your Time sklepowy system przelicza minuty spędzone w korku na pieniądze, biorąc pod uwagę średni dochód miejscowego gospodarstwa domowego. Do wykorzystania tego typu płatności wystarczy okazanie kasjerowi zapisu czasu podróży w aplikacji Google Maps.

Joanna Kozłowska – Młodszy Copywriter

Reakcja Facebooka na fake news związane z koronawirusem

Wraz z rozprzestrzenianiem się koronawirusa dochodzi do równoległego rozprzestrzeniania się dezinformacji, dlatego Facebook postanowił zacząć walkę z fake newsami.

Wszystko zaczęło się od wpisów w tajlandzkich grupach na Facebooku. Użytkownicy dzielą się tam recepturami na "eliksiry", które mają uchronić przed zachorowaniem na wirusa. Oprócz tego internauci szerzą nieprawdziwe statystyki, z których wynika, że do września 2020 roku zachoruje cała ludzka populacja.

Fake news związane z koronawirusem

Gigant mediów społecznościowych twierdzi, że rozprawia się z fałszywymi informacjami na temat koronawirusa – takimi jak te, według których picie wybielacza wyleczy chorobę. Szukając informacji na temat wirusa, należy pamiętać, by zaglądać do wiarygodnych źródeł, które na przykład współpracują ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO).

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Bądź damą – spełnij wszystkie oczekiwania

Nie bądź za gruba. Nie bądź za chuda. Nie jedz węglowodanów. Zamów sałatkę. Boże, wyglądasz jak kościotrup. Nie mów za głośno. Nie mów za dużo. Kiedyś będziesz wspaniałą żoną. Nie chcesz dzieci? Kiedyś zmienisz zdanie. Nie mów TAK. Nie mów NIE. Bądź damą.

To tylko część złośliwych i krytycznych komentarzy, które każdego dnia słyszą kobiety – uwagi odnoszące się do wyglądu, zachowania, stylu ubierania to przejawy codziennego seksizmu. Kobiety mają już dość wysłuchiwania poleceń na temat tego, co mają mówić, w czym chodzić czy jak farbować włosy, żeby móc określać się jako dama. Przed zbliżającym się Dniem Kobiet magazyn Girls. Girls. Girls. opublikował w sieci spot, w którym aktorka i działaczka Cynthia Nixon cytuje manifest studentki Camille Rainville. Za reżyserię odpowiadał Paul McLean. Kto wie – być może choć kilka osób ugryzie się w język, zanim powie “Powinnaś częściej nosić sukienki” czy “Ale jak to, nie przyjęłaś nazwiska po mężu?!”.

Zofia Balcer – Młodszy Copywriter

Kampania promocyjna Skip the dishes od McDonald’s

Kampania promocyjna Skip the dishes od McDonald’s
Źródło.

McDonald’s niedawno wystartował z usługą McDelivery w Czechach. Start tej znanej usługi nie mógł się obyć bez dużej i ciekawej kampanii promocyjnej. Nikt nie lubi brudnych naczyń, prawda? Z takiego założenia wyszli twórcy reklam, tworząc ciekawe kreacje nieumytej zastawy stołowej – która do złudzenia przypomina popularne produkty McDonald’s. Trudno to opisać, trzeba zobaczyć. Niemniej jednak można pokusić się o stwierdzenie, że McDonald's stanął (jak zawsze) na wysokości zadania i po raz kolejny zaskoczył swoich klientów intrygującą kreacją.

Patrycja Nalepa – Młodszy Specjalista ds. Social Media

Udostępnij na: