馃摪 Internet News #28

馃摪 Internet News #28

Supernova 鈥 aplikacja, kt贸ra zmieni oblicze medi贸w spo艂eczno艣ciowych?

Dominic O鈥橫eara to autor nowopowsta艂ej aplikacji Supernova kt贸ra, cho膰 przypomina dobrze nam znany Instagram czy Facebook, r贸偶ni si臋 od nich jedn膮 zasadnicz膮 kwesti膮 鈥 zobowi膮zuje si臋 do tego, 偶e b臋dzie oddawa膰 60% zysk贸w z reklam wybranym organizacjom charytatywnym. W艣r贸d partner贸w Supernovy s膮 m.in. Ocean Cleanup, a tak偶e szereg organizacji dzia艂aj膮cych na rzecz praw cz艂owieka i zwierz膮t czy te偶 walki ze zmianami klimatycznymi. Czy to oznacza, 偶e nasza aktywno艣膰 w social mediach w ko艅cu b臋dzie nios艂a za sob膮 korzy艣ci dla innych? Czy polubienia post贸w oka偶膮 si臋 szans膮 na wspieranie ulubionych organizacji charytatywnych? Mogliby艣my przekona膰 si臋 o tym na w艂asn膮 r臋k臋, jednak Supernova na iOS lub Androida nie jest jeszcze dost臋pna dla naszego regionu. Pozostaje zatem czeka膰 na rozw贸j wydarze艅 i 艣ledzi膰 odbi贸r aplikacji w艣r贸d u偶ytkownik贸w z innych pa艅stw.

TikTok Kitchen

Na TikToku mo偶na znale藕膰 wiele viralowych inspiracji kulinarnych 鈥 teraz b臋dzie mo偶na zam贸wi膰 je z dostaw膮 do domu, bowiem platforma postanowi艂a otworzy膰 sie膰 restauracji o nazwie TikTok Kitchen. Menu b臋dzie aktualizowane co kwarta艂 i znajdziemy w nim to, co aktualnie trenduje w serwisie.

 

Na pocz膮tek pojawi si臋 300 restauracji, a docelowo ma ich by膰 1000 w samych Stanach Zjednoczonych! Wszystkie lokale b臋d膮 dzia艂a膰 wy艂膮cznie na dow贸z. Na ten moment jeszcze nie wiadomo czy TikTok Kitchen pojawi si臋 te偶 w Europie.

Anna Mantej 鈥 Specjalista ds. Social Media

Wi臋cej opcji zwi膮zanych z rozszerzeniami graficznymi w kampaniach Google Ads

Rozszerzenia uzupe艂niaj膮 reklam臋 w wyszukiwarce o odpowiednie elementy wizualne zwi膮zane z produktami i us艂ugami, dzi臋ki kt贸rym u偶ytkownik jest w stanie bli偶ej pozna膰 dan膮 mark臋. W najbli偶szych tygodniach b臋d膮 wy艣wietlane tak偶e na komputerach.

Skutecznym rozwi膮zaniem mo偶e okaza膰 si臋 w艂膮czenie dynamicznych rozszerze艅 graficznych, w kt贸rych systemy ucz膮ce si臋 same, dobieraj膮 ze strony docelowej najtrafniejsze obrazy i do艂膮czaj膮 je do kreacji w odpowiadaj膮cych im grupach reklam. Mo偶liwe b臋dzie tak偶e wykorzystanie obraz贸w z bezp艂atnego banku zdj臋膰, w przypadku reklamodawc贸w, u kt贸rych uzyskanie element贸w wizualnych ze strony docelowej jest utrudnione.

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Facebook og艂osi艂 nowo艣ci dla tw贸rc贸w

Tu偶 przed ko艅cem roku Facebook og艂osi艂 nowo艣ci, kt贸re wprowadza na swojej platformie 鈥 co wa偶ne nowo艣ci te dotycz膮 g艂贸wnie transmisji na 偶ywo, ale nie tylko. W艣r贸d news贸w mo偶emy przede wszystkim wymieni膰 mo偶liwo艣膰 udost臋pniania link贸w, w kt贸re widzowie b臋d膮 mogli wej艣膰 bez konieczno艣ci opuszczania live鈥檃, a tak偶e mo偶liwo艣膰 organizowania sonda偶y w czasie rzeczywistym.

Facebook og艂osi艂 nowo艣ci dla tw贸rc贸w

Transmisje na 偶ywo b臋d膮 mog艂y prowadzi膰 razem cztery osoby, a widzowie b臋d膮 mogli ogl膮da膰 relacje live! To jednak nie wszystko, Facebook doda艂 r贸wnie偶 przycisk do zaobserwowania tw贸rcy, kiedy doda on komentarz do postu. Warto wspomnie膰 r贸wnie偶 o ulepszonym rankingu komentarzy.

Aleksandra Wardach 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: