馃摪 Internet News #13

馃摪 Internet News #13

Czy to koniec aplikacji TikTok?

Jednym z temat贸w, kt贸ry od kilku miesi臋cy rozpala 艣wiat social media, jest serwis spo艂eczno艣ciowy TikTok, zarz膮dzany przez chi艅sk膮 firm臋 ByteDance. Jednak tym razem nie chodzi o kolejne viralowe video, lecz obawy o w艂a艣ciw膮 ochron臋 danych osobowych u偶ytkownik贸w korzystaj膮cych z aplikacji. Na chwil臋 obecn膮 TikTok zosta艂 ca艂kowicie zakazany w Indiach, przez co dost臋p do niego straci艂y dziesi膮tki milion贸w u偶ytkownik贸w, natomiast w Stanach Zjednoczonych najprawdopodobniej zarz膮dzanie aplikacj膮 przejmie ameryka艅ska sp贸艂ka Oracle.

 

Koniec aplikacji TikTok?

Problem jest jednak du偶o szerszy, poniewa偶 podobne obawy dotycz膮 r贸wnie偶 setek innych aplikacji chi艅skiego pochodzenia. Czy to pocz膮tek wi臋kszej zmiany? Czas poka偶e!

Bartosz Robakowski 鈥 Specjalista ds. Social Media

Facebook Business Suite

Facebook wychodz膮c naprzeciw potrzebom ma艂ych firm, stara si臋 wspiera膰 przedsi臋biorc贸w, wprowadzaj膮c nowe narz臋dzia i usprawnienia. We wsp贸艂pracy z firm膮 Deloitte powsta艂o badanie dotycz膮ce wp艂ywu COVID-19 na wzorce zakupowe konsument贸w i korzystanie z narz臋dzi cyfrowych do wyszukiwania produkt贸w/firm, a tak偶e interakcji z nimi.

Okaza艂o si臋, 偶e a偶 o 40% zwi臋kszy艂o si臋 wykorzystanie medi贸w spo艂eczno艣ciowych, kana艂贸w on-line i wiadomo艣ci w celu uzyskania rekomendacji dla firm i zakup贸w produkt贸w. Wyci膮gaj膮c wnioski z tego badania gigant stworzy艂 Facebook Business Suiterozwi膮zanie, kt贸re u艂atwia zarz膮dzanie wszystkimi produktami Facebooka (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger) i umo偶liwia przedsi臋biorcom jednoczesne publikowanie na Facebooku oraz Instagramie, a tak偶e zarz膮dzanie i otrzymywanie wiadomo艣ci, powiadomie艅 czy alert贸w w jednym miejscu.

Na ten moment nowy interfejs jest dost臋pny dla wybranych ma艂ych firm, a w przysz艂ym roku zostanie rozszerzony na ca艂y 艣wiat i na wi臋ksze przedsi臋biorstwa.

Aleksandra Wardach 鈥 Specjalista ds. Social Media

Nie tylko darmowa kawa dla medyk贸w, czyli kt贸re marki nios艂y wsparcie w czasie pandemii Covid-19?

Orlen, McDonald鈥檚, Lidl czy Biedronka 鈥 wed艂ug badania firmy Wavemaker z sierpnia 2020, to marki najlepiej wspieraj膮ce konsument贸w w ci膮gu ostatnich miesi臋cy pandemii Covid-19. A偶 8 na 10 polskich ankietowanych doceni艂o dzia艂ania gigant贸w, kt贸rzy postawili na jeszcze wi臋ksz膮 ochron臋 klient贸w, u艂atwienie pracy s艂u偶b medycznych czy zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci spo艂ecznej na temat zagro偶enia koronawirusem.

Wavemaker - wyniki ankiety.
Badanie zrealizowane metod膮 CAWI na pr贸bie 1024 Polak贸w z dost臋pem do sieci. 殴r贸d艂o.

Zaraz za sieci膮 stacji paliw uplasowa艂y si臋 restauracje z 偶贸艂tym logo, niemiecka sie膰 spo偶ywcza, Biedronka, Allegro i Facebook. W rankingu znalaz艂y si臋 tak偶e: sklepy 4F, Santander, Lotos i 呕abka, kt贸ra zamyka zestawienie.

Joanna Koz艂owska 鈥 M艂odszy Copywriter

Znika limit 20% tekstu w reklamach na Facebooku

Wa偶na informacja dla reklamodawc贸w - Facebook zezwala na u偶ywanie wi臋cej ni偶 20% tekstu na grafice reklamowej i nie b臋dzie ju偶 banowa艂 reklam zawieraj膮cych wi臋ksz膮 ilo艣膰. Wspomniany limit z obowi膮zkowego sta艂 si臋 jedynie zalecanym. Z uwagi na czytelno艣膰 przekazu w obr臋bie kreacji, mniejsza ilo艣膰 tekstu sprawia, 偶e reklama jest po prostu skuteczniejsza. Warto wi臋c postawi膰 na jasny, zwi臋z艂y i kr贸tki tekst, aby przekaz przebi艂 si臋 do 艣wiadomo艣ci odbiorcy.

Hanna Grochocka 鈥 Zast臋pca Team Leadera Dzia艂u Social Media

Udost臋pnij na: