­čô░Internet News #10

<br> ­čô░Internet News #10

#milionpowodow

Ostatni weekend min─ů┼é nam oczywi┼Ťcie pod has┼éem wybor├│w prezydenckich. Ju┼╝ wszystko wiemy i czekamy na drug─ů tur─Ö. A jeszcze przed wyborami nasz─ů uwag─Ö zwr├│ci┼éa akcja wyborcza #milionpowodow. W klipie Podsiad┼éo, Organek, Szyc, Grabowski, Brodka i wielu innych artyst├│w zach─Öca do udzia┼éu w g┼éosowaniu w wyborach prezydenckich. Film w sumie zosta┼é obejrzany oko┼éo 2,9 mln razy.

Mamy nadziej─Ö, ┼╝e film zach─Öci Was do wzi─Öcia udzia┼éu w drugiej turze.

Pride Month w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych

Czerwiec to ju┼╝ od wielu lat Miesi─ůc Dumy os├│b LGBT+. Z tej okazji w wielu zak─ůtkach ┼Ťwiata odbywa┼éy si─Ö Parady R├│wno┼Ťci. Cz─Ö┼Ť─ç marek zdecydowa┼éa si─Ö podkre┼Ťli─ç ide─Ö r├│wno┼Ťci i wesprze─ç mniejszo┼Ťci seksualne w swoich najnowszych kampaniach reklamowych zmieniaj─ůc tymczasowo swoje logo na t─Öczowe.

Kampania - Pomiń uprzedzenia.
Zdj─Öcie w tle na Facebooku i klip serwisu streamingowego Netflix. ┼╣r├│d┼éo.

Na uwag─Ö zas┼éuguje platforma Netflix Polska, kt├│ra ustawi┼éa na Facebooku zdj─Öcie w tle z t─Öcz─ů i napisem ÔÇ×Pomi┼ä uprzedzeniaÔÇŁ oraz podzieli┼éa si─Ö w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych filmem, kt├│ry zach─Öca nie tylko to pozbycia si─Ö uprzedze┼ä, ale r├│wnie┼╝ niepewno┼Ťci, strachu czy w─ůtpliwo┼Ťci.

Nowo┼Ťci Instagrama.
Nowe funkcje na Instagramie. ┼╣r├│d┼éo.

Serwisy spo┼éeczno┼Ťciowe r├│wnie┼╝ postanowi┼éy okaza─ç swoje wsparcie. Na Instagramie wpisuj─ůc, niekt├│re hashtagi, jak #pride czy #equality ÔÇô czarna barwa czcionki zmieni si─Ö na t─Öczowy gradient. Pojawi┼éy si─Ö r├│wnie┼╝ specjalne, dedykowane naklejki do zamieszczenia w Stories oraz nowe efekty wizualne, jak chocia┼╝by t─Öczowa ramka. Facebook r├│wnie┼╝ wprowadzi┼é efekty, naklejki i nowe ramki, dzi─Öki kt├│rym mo┼╝emy wspiera─ç spo┼éeczno┼Ť─ç LGBT+.

Nowo┼Ťci Facebooka.
Nowe funkcje na Facebooku. ┼╣r├│d┼éo.

Hanna Grochocka ÔÇô Zast─Öpca Team Leadera Dzia┼éu Social Media

Nowo┼Ťci dotycz─ůce wy┼Ťwietlania reklam w YouTube

Google kontynuuje modyfikacje zwi─ůzane z wy┼Ťwietlaniem reklam na platformie YouTube. Nowo┼Ťci─ů jest lista znajduj─ůca si─Ö pod filmami, kt├│ra stwarza mo┼╝liwo┼Ť─ç wy┼Ťwietlania wi─Ökszej liczby produkt├│w. Marketerzy cz─Östo wskazuj─ů na wysok─ů skuteczno┼Ť─ç reklam PLA, kt├│re powi─ůzane s─ů z wy┼Ťwietlan─ů reklam─ů wideo ÔÇô nowy spos├│b ich ekspozycji z pewno┼Ťci─ů przyczyni si─Ö do kolejnego wzrostu wska┼║nik├│w konwersji.

Wprowadzony zosta┼é r├│wnie┼╝ nowy typ kampanii ÔÇô Video Action Campaign. Google zapewnia, ┼╝e pozwoli on na automatyczne przenoszenie skutecznych reklam wideo do g┼é├│wnego kana┼éu YouTube, stron odtwarzania i partner├│w wideo. Marketerom, kt├│rzy stawiaj─ů na wysoki poziom automatyzacji kampanii, ma to pozwoli─ç na oszcz─Ödzanie zar├│wno pieni─Ödzy, jak i czasu.

Potencjalnie bardzo istotn─ů now─ů funkcj─ů towarzysz─ůc─ů reklamom wideo b─Öd─ů formularze kontaktowe ÔÇô maj─ů umo┼╝liwia─ç reklamodawcom pozyskiwanie danych kontaktowych u┼╝ytkownik├│w, kt├│rych zainteresowa┼éa reklama wideo. Co wa┼╝ne, dane b─Ödzie mo┼╝na uzupe┼énia─ç i przes┼éa─ç bez przerywania ogl─ůdania filmu.

Pomaganie firmom w nawi─ůzywaniu kontakt├│w z klientami

W ostatnich miesi─ůcach drastycznie wzros┼éa liczba konsument├│w zainteresowanych bezkontaktowym i szybkim zakupem produkt├│w. Aby wspom├│c reklamodawc├│w walcz─ůcych z ekonomicznym konsekwencjami pandemii koronawirusa, Google wprowadzi┼é kolejne usprawnienia funkcjonalno┼Ťci reklam ÔÇô dodaje do reklam PLA informacje o fizycznej lokalizacji sklepu oraz opcjach realizacji zam├│wienia takich jak dostawa czy odbi├│r osobisty.

W Stanach Zjednoczonych pojawi┼éa si─Ö nowa opcja towarzysz─ůca reklamom tekstowym w wyszukiwarce. Umo┼╝liwia rezerwacj─Ö us┼éug takich jak np. wizyta hydraulika czy czyszczenie dywan├│w bezpo┼Ťrednio z poziomu karty wyszukiwania. Mo┼╝liwe, ┼╝e je┼╝eli funkcja b─Ödzie si─Ö cieszy─ç du┼╝─ů popularno┼Ťci─ů, pojawi si─Ö ona tak┼╝e na innych rynkach.

Ze wzgl─Ödu na pandemi─Ö koronawirusa, Google postanowi┼é zwi─Ökszy─ç ┼Ťrodki dost─Öpne w ramach Google Grants. Tegoroczny bud┼╝et b─Ödzie wi─Ökszy a┼╝ o 200 milion├│w dolar├│w i wyniesie ┼é─ůcznie miliard dolar├│w.

Modyfikacje maj─ůce na celu usprawnienie dzia┼éania kampanii inteligentnych, czyli tzw. smart campaigns.

Jednym z udogodnie┼ä jest mo┼╝liwo┼Ť─ç tworzenia smart campaigns z poziomu aplikacji mobilnej Google Ads. Opcja ta powinna pojawi─ç si─Ö w polskiej wersji aplikacji w najbli┼╝szym czasie.

Marketerzy korzystaj─ůcy z inteligentnych kampanii, kt├│rzy po┼é─ůczyli swoje konta Google Ads z profilem Google Moja Firma, mog─ů zaobserwowa─ç now─ů kwadratow─ů pinezk─Ö promuj─ůc─ů ich firm─Ö w mapach Google. Do wrze┼Ťnia 2020 klikni─Öcia oraz po┼é─ůczenia wygenerowane za pomoc─ů pinezki s─ů bezp┼éatne.

Wojciech Kasperczak ÔÇô Team Leader Dzia┼éu Google Ads

#GaszynChallenge

Kiedy na pocz─ůtku czerwca jeszcze dobrze nie ostyg┼éa akcja #hot16challenge2 w internecie pojawi┼éo si─Ö nowe wyzwanie #GaszynChallenge. Gaszyn to wioska le┼╝─ůca tu┼╝ za granic─ů Opolszczyzny. To w┼éa┼Ťnie stra┼╝acy ochotnicy z tej wioski wymy┼Ťlili akcj─Ö z pompkami, ┼╝eby pom├│c ci─Ö┼╝ko choremu Wojtkowi Howisowi, kt├│ry cierpi na SMA (rdzeniowy zaniki mi─Ö┼Ťni typu I).

Na czym polega wyzwanie i jak mo┼╝na pom├│c? Zasady s─ů proste ÔÇô nominowana osoba musi wykona─ç minimum 10 pompek i wp┼éaci─ç minimum 5 z┼é, je┼╝eli nie ÔÇô wp┼éaca minimum 10 z┼é na konto siepomaga.pl. Osoby nominowane maj─ů 48 godzin na wykonanie zadania i powinny nominowa─ç minimum 3 osoby. W filmikach z realizacj─ů wyzwania wpisuje si─Ö #GaszynChallenge.

#GaszynChallenge w wykonaniu specjalisty Internet Plus.
W Internet Plus r├│wnie┼╝ znalaz┼éy si─Ö osoby, kt├│re ch─Ötnie podj─Ö┼éy wyzwanie i wspar┼éy t─Ö szczytn─ů akcj─Ö. Brawo Marek!

Oczywi┼Ťcie na pomocy dla Wojtka si─Ö nie ko┼äczy. Challenge trwa, a fundusze zbierane s─ů r├│wnie┼╝ na pomoc innym chorym dzieciom. A pompuj─ů wszyscy! Nie tylko stra┼╝acy, policjanci, czy s┼éu┼╝ba wi─Özienna, ale r├│wnie┼╝ muzycy, pi┼ékarze, urz─Ödnicy, a tak┼╝e za┼éogi prywatnych firm oraz prywatne pojedyncze osoby. ┬áWy r├│wnie┼╝ mo┼╝ecie przy┼é─ůczy─ç si─Ö do wyzwania.

Izabela Konieczna ÔÇô Specjalista ds. Social Media

Stop hate for profit

To wielka akcja maj─ůca na celu powstrzymanie hejtu w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych. Inicjatorami s─ů ameryka┼äskie organizacje pozarz─ůdowe, jednak w szybkim czasie zacz─Ö┼éy do┼é─ůcza─ç do nich ┼Ťwiatowe firmy i koncerny. Do bojkotu wkroczy┼éa tak┼╝e Coca-Cola, kt├│ra podziela zdanie, ┼╝e m.in. Facebook niedostatecznie walczy z mow─ů nienawi┼Ťci. W zwi─ůzku z tym firma wstrzymuje p┼éatne reklamy na platformach spo┼éeczno┼Ťciowych na okres co najmniej 30 dni. Czy straty ze sprzeda┼╝y reklam wp┼éyn─ů na skuteczno┼Ť─ç akcji? Im wi─Öksz─ů skal─Ö osi─ůgnie, tym wi─Öksze prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e tak si─Ö stanie.

Patrycja Nalepa ÔÇô M┼éodszy Specjalista ds. Social Media

Udost─Öpnij na: