馃摪 Internet News #1

<br> 馃摪 Internet News #1

Internet News 鈥 czym 偶yli艣my przez ostatnie 2 tygodnie?

Wraz z pocz膮tkiem roku startujemy z nowym cyklem, czyli Internet News! Ju偶 dzi艣 zapraszamy na pierwsz膮 ods艂on臋. Znajdziesz tu najciekawsze bran偶owe newsy z ostatnich 14 dni 鈥 zar贸wno te, o kt贸rych by艂o g艂o艣no, jak i te mniej znane. Sprawd藕, czy nic Ci臋 nie omin臋艂o!.

Antysmog Song 鈥 proekologiczna kampania OLX

Kampania reklamowa OLX
殴r贸d艂o.

W ostatnim czasie do og贸lnopolskiej walki z problemem zanieczyszczenia powietrza do艂膮czy艂 serwis og艂oszeniowy OLX, realizuj膮c nietypow膮 kampani臋 spo艂eczn膮. Przy wsp贸艂pracy z zespo艂em T-raperzy znad Wis艂y stworzyli utw贸r muzyczny Antysmog Song, kt贸ry wraz z teledyskiem znalaz艂 si臋 na platformie Youtube, gdzie z ka偶dym dniem liczba jego wy艣wietle艅 ro艣nie. To jednak nie wszystko! OLX stworzy艂o tak偶e specjalnie na t臋 okazj臋 stron臋 internetow膮 鈥 antysmog.olx.pl. Mo偶na tam znale藕膰 informacje o dobrych i z艂ych praktykach w kwestii zanieczyszcze艅 powietrza, jak r贸wnie偶 kilka s艂贸w o samej akcji. Ponadto na stronie rozwi膮偶ecie quiz wiedzy o smogu. Popieramy takie inicjatywy!

鈥濿ielka Zwrotka 呕鈥 鈥 butelkowy recykling

呕ywiec
殴r贸d艂o.

Walki o lepsze jutro naszej planety ci膮g dalszy! Marka 呕ywiec ruszy艂a z akcj膮 maj膮c膮 na celu rozpowszechnienie zwyczaju zwracania butelek po piwie. To wszystko w celu ograniczenia ilo艣ci odpad贸w, jak r贸wnie偶 zmniejszenia emisji dwutlenku w臋gla do atmosfery. Marka przypomina, 偶e jedn膮 butelk臋 zwrotn膮 mo偶na wykorzysta膰 nawet 25 razy! Do akcji przy艂膮czy艂o si臋 ju偶 wiele sklep贸w w ca艂ej Polsce, w kt贸rych przyjmowane s膮 butelki bez paragonu. To takie proste! Znakiem rozpoznawczym 鈥濿ielkiej Zwrotki 呕鈥 s膮 odwr贸cone etykiety na butelkach piwa 呕ywiec. Zach臋camy do zapoznania si臋 z list膮 sklep贸w, w kt贸rych mo偶ecie dokona膰 zwrotu, a tak偶e do przy艂膮czenia si臋 do tej chwalebnej akcji!

Katarzyna Ho艂owczak 鈥 M艂odszy Copywriter

Nowo艣膰 w Google Ads 鈥 zak艂adka 鈥濸opularne produkty鈥

Na pocz膮tku nowego roku Google rozpocz膮艂 testy nowej sekcji reklam produktowych na karcie wyszukiwania. Aktualnie zak艂adka 鈥濸opular products鈥 jest testowana w Stanach Zjednoczonych, mo偶na si臋 jednak spodziewa膰, 偶e z biegiem czasu pojawi si臋 ona r贸wnie偶 w polskoj臋zycznym Google. Co ciekawe, reklamy w nowej sekcji s膮 dla reklamodawc贸w darmowe i 鈥 cho膰 opieraj膮 si臋 one podobnie jak reklamy produktowe na pliku przetwarzanym w Google Merchant Center 鈥 funkcjonuj膮 jako wyniki organiczne.

Nowy wygl膮d reklam tekstowych 鈥 coraz mniej widoczne oznaczenie

 

Google ponownie testuje nowy wygl膮d reklam tekstowych 鈥 zar贸wno na urz膮dzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Co si臋 zmieni? Przede wszystkim mo偶emy zaobserwowa膰 kontynuacj臋 trendu zbli偶ania formy reklam do wynik贸w organicznych, co ma si臋 przek艂ada膰 na wy偶sze wsp贸艂czynniki klikalno艣ci. Tym razem Google postanowi艂 usun膮膰 zielone obramowanie s艂owa 鈥渞eklama鈥, przez co coraz trudniej odr贸偶ni膰 je od pozosta艂ych wynik贸w wyszukiwania.

Wojciech Kasperczak 鈥 Team Leader Dzia艂u Google Ads

Wpadka Facebooka 鈥 kto prowadzi profile celebryt贸w?

Facebook
殴r贸d艂o.

Je艣li kiedykolwiek chcieli艣cie dowiedzie膰 si臋, kto stoi za facebookowym profilem, kt贸ry uwielbiacie (lub przeciwnie 鈥 nie znosicie), to niedawno mieli艣cie tak膮 mo偶liwo艣膰. To wszystko za spraw膮 chwilowej awarii, kt贸ra pojawi艂a si臋 w ca艂ym serwisie. Dane osobowe edytuj膮cego pokazywa艂y si臋 ka偶demu, kto klikn膮艂 鈥瀙oka偶 histori臋 edycji posta鈥. Cz臋艣膰 u偶ytkownik贸w to oburzy艂o, inni z kolei zacz臋li sprawdza膰 interesuj膮ce ich strony. Sprawdzano polityk贸w, popularne prze艣miewcze profile, celebryt贸w, wielkie firmy i nie tylko. Osoby, kt贸re przegapi艂y 鈥瀏or膮ce鈥 godziny, mog膮 nadrobi膰 zaleg艂o艣ci, 艣ledz膮c #facebookleaks na Twitterze, Wykopie czy FB.

Patrycja Nalepa 鈥 M艂odszy specjalista ds. Social Media

#Megxit - najgor臋tszy hasztag nowego roku

Kampanie reklamowe 2020
殴r贸d艂a: 1,2, 3, 4

Chyba nie ma osoby, kt贸ra nie s艂ysza艂a jeszcze o rezygnacji z obowi膮zk贸w kr贸lewskich ksi臋cia Harry鈥檈go i ksi臋偶nej Megan. Nic dziwnego, w ko艅cu ta informacja obieg艂a wszystkie media w ekspresowym tempie. R贸wnie szybko na t臋 zaskakuj膮c膮 nowin臋 postanowi艂y zareagowa膰 marki, kt贸re prze艣ciga艂y si臋 w swoich kreacjach. Postanowili艣my podzieli膰 si臋 z Wami tymi, kt贸re naszym zdaniem zas艂uguj膮 na miano real time marketingowych kr贸l贸w.

  • IKEA 鈥 znana ze swoich niezwykle trafnych RTM-贸w 鈥 jak zwykle stan臋艂a na wysoko艣ci zadania. W swoim wpisie promowa艂a krzes艂o HARRY z dopiskiem: 鈥瀂rzeczenie si臋 tytu艂u wcale nie oznacza ko艅ca wyg贸d ".
  • R贸wnie trafnie t臋 informacj臋 postanowi艂a wykorzysta膰 marka Amica, co mo偶ecie zobaczy膰 na za艂膮czonym zdj臋ciu.
  • W stawce tej nie mog艂o zabrakn膮膰 tak偶e Burger Kinga, kt贸ry zachwyci艂 odbiorc贸w swoim 偶artobliwym wpisem na Twitterze.
  • To jednak niejedyna oferta pracy, jak膮 otrzymali Harry i Megan. Marka x-kom r贸wnie偶 zaoferowa艂a ksi膮偶臋cej parze posad臋, tym razem w Polsce.

Aleksandra Borowiak 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: