📰 Internet News #1

📰 Internet News #1

Internet News – czym żyliśmy przez ostatnie 2 tygodnie?

Wraz z początkiem roku startujemy z nowym cyklem, czyli Internet News! Już dziś zapraszamy na pierwszą odsłonę. Znajdziesz tu najciekawsze branżowe newsy z ostatnich 14 dni – zarówno te, o których było głośno, jak i te mniej znane. Sprawdź, czy nic Cię nie ominęło!.

Antysmog Song – proekologiczna kampania OLX

Kampania reklamowa OLX
Źródło.

W ostatnim czasie do ogólnopolskiej walki z problemem zanieczyszczenia powietrza dołączył serwis ogłoszeniowy OLX, realizując nietypową kampanię społeczną. Przy współpracy z zespołem T-raperzy znad Wisły stworzyli utwór muzyczny Antysmog Song, który wraz z teledyskiem znalazł się na platformie Youtube, gdzie z każdym dniem liczba jego wyświetleń rośnie. To jednak nie wszystko! OLX stworzyło także specjalnie na tę okazję stronę internetową – antysmog.olx.pl. Można tam znaleźć informacje o dobrych i złych praktykach w kwestii zanieczyszczeń powietrza, jak również kilka słów o samej akcji. Ponadto na stronie rozwiążecie quiz wiedzy o smogu. Popieramy takie inicjatywy!

„Wielka Zwrotka Ż” – butelkowy recykling

Żywiec
Źródło.

Walki o lepsze jutro naszej planety ciąg dalszy! Marka Żywiec ruszyła z akcją mającą na celu rozpowszechnienie zwyczaju zwracania butelek po piwie. To wszystko w celu ograniczenia ilości odpadów, jak również zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Marka przypomina, że jedną butelkę zwrotną można wykorzystać nawet 25 razy! Do akcji przyłączyło się już wiele sklepów w całej Polsce, w których przyjmowane są butelki bez paragonu. To takie proste! Znakiem rozpoznawczym „Wielkiej Zwrotki Ż” są odwrócone etykiety na butelkach piwa Żywiec. Zachęcamy do zapoznania się z listą sklepów, w których możecie dokonać zwrotu, a także do przyłączenia się do tej chwalebnej akcji!

Katarzyna Hołowczak – Młodszy Copywriter

Nowość w Google Ads – zakładka „Popularne produkty”

Na początku nowego roku Google rozpoczął testy nowej sekcji reklam produktowych na karcie wyszukiwania. Aktualnie zakładka „Popular products” jest testowana w Stanach Zjednoczonych, można się jednak spodziewać, że z biegiem czasu pojawi się ona również w polskojęzycznym Google. Co ciekawe, reklamy w nowej sekcji są dla reklamodawców darmowe i – choć opierają się one podobnie jak reklamy produktowe na pliku przetwarzanym w Google Merchant Center – funkcjonują jako wyniki organiczne.

Nowy wygląd reklam tekstowych – coraz mniej widoczne oznaczenie

 

Google ponownie testuje nowy wygląd reklam tekstowych – zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Co się zmieni? Przede wszystkim możemy zaobserwować kontynuację trendu zbliżania formy reklam do wyników organicznych, co ma się przekładać na wyższe współczynniki klikalności. Tym razem Google postanowił usunąć zielone obramowanie słowa “reklama”, przez co coraz trudniej odróżnić je od pozostałych wyników wyszukiwania.

Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads

Wpadka Facebooka – kto prowadzi profile celebrytów?

Facebook
Źródło.

Jeśli kiedykolwiek chcieliście dowiedzieć się, kto stoi za facebookowym profilem, który uwielbiacie (lub przeciwnie – nie znosicie), to niedawno mieliście taką możliwość. To wszystko za sprawą chwilowej awarii, która pojawiła się w całym serwisie. Dane osobowe edytującego pokazywały się każdemu, kto kliknął „pokaż historię edycji posta”. Część użytkowników to oburzyło, inni z kolei zaczęli sprawdzać interesujące ich strony. Sprawdzano polityków, popularne prześmiewcze profile, celebrytów, wielkie firmy i nie tylko. Osoby, które przegapiły „gorące” godziny, mogą nadrobić zaległości, śledząc #facebookleaks na Twitterze, Wykopie czy FB.

Patrycja Nalepa – Młodszy specjalista ds. Social Media

#Megxit - najgorętszy hasztag nowego roku

Kampanie reklamowe 2020
Źródła: 1,2, 3, 4

Chyba nie ma osoby, która nie słyszała jeszcze o rezygnacji z obowiązków królewskich księcia Harry’ego i księżnej Megan. Nic dziwnego, w końcu ta informacja obiegła wszystkie media w ekspresowym tempie. Równie szybko na tę zaskakującą nowinę postanowiły zareagować marki, które prześcigały się w swoich kreacjach. Postanowiliśmy podzielić się z Wami tymi, które naszym zdaniem zasługują na miano real time marketingowych królów.

  • IKEA – znana ze swoich niezwykle trafnych RTM-ów – jak zwykle stanęła na wysokości zadania. W swoim wpisie promowała krzesło HARRY z dopiskiem: „Zrzeczenie się tytułu wcale nie oznacza końca wygód ".
  • Równie trafnie tę informację postanowiła wykorzystać marka Amica, co możecie zobaczyć na załączonym zdjęciu.
  • W stawce tej nie mogło zabraknąć także Burger Kinga, który zachwycił odbiorców swoim żartobliwym wpisem na Twitterze.
  • To jednak niejedyna oferta pracy, jaką otrzymali Harry i Megan. Marka x-kom również zaoferowała książęcej parze posadę, tym razem w Polsce.

Aleksandra Borowiak – Specjalista ds. Social Media

Udostępnij na: