Blog firmowy – wyzwanie, które warto podjąć we współpracy ze specjalistami

Blog firmowy – wyzwanie, które warto podjąć we współpracy ze specjalistami

Blog firmowy to dzisiaj niemal nieodłączny element strategii budowania marki. Firmy, którym zależy na tworzeniu trwałych relacji z klientem, stawiają na publikację tekstów o różnym charakterze i czerpią z tego niewątpliwe korzyści. Opowiadają w nich historię swojej działalności, prezentują dokonania, zdają relacje z różnych eventów. Najczęściej jednak – opisują produkty, usługi lub dzielą się poradami w konkretnym zakresie. Wydaje się więc, że prowadzenie bloga ma same zalety, zatem warto to robić. Czy jednak na pewno tak jest? A jeśli nie chcemy pisać sami – do kogo się zwrócić?

Pisanie tekstów blogowych.

Konieczność wygospodarowania dodatkowego czasu

Nowym przedsięwzięciom zawsze towarzyszy entuzjazm. W przypadku chęci skutecznego blogowania może się on objawiać przede wszystkim mnóstwem pomysłów na prezentowane treści. W Twojej głowie rozkwita milion idei związanych z tematami, którymi chcesz podzielić się z czytelnikiem. Nieco później przychodzi refleksja dotycząca np. tego, ile czasu jest potrzebne na rozpoczęcie pisania, regularne publikowanie kolejnych artykułów, a później – także szukanie inspiracji. Powinieneś więc pamiętać o tym, że posiłkowanie się blogiem wymaga samodyscypliny i umiejętności racjonalnego planowania, co może sprawiać trudności niektórym autorom.

Znajomość SEO

Jakby nie było – aby prowadzić bloga, powinieneś poznać choćby podstawowe prawa rządzące SEO. Jeśli do tej pory nie zwracałeś uwagi na potrzebę umieszczania w tekstach słów kluczowych – czas to zmienić. Istnieje wiele przydatnych, łatwych w obsłudze narzędzi, odpowiednich nawet dla początkujących. Takich, które ułatwiają dobór fraz, np. Planer słów kluczowych Google czy nawet zwykłe przeglądarki, podpowiadające, jakie ciągi słów najczęściej wpisują użytkownicy w celu znalezienia pożądanych treści. Nie masz w sobie potrzeby rozwoju oraz nabywania nowych umiejętności? Uważaj – plan może nie wypalić.

Potrzeba posiadania niekończącego się źródła inspiracji

Nawet najbardziej płodni twórcy przeżywają nieraz kryzys związany z brakiem pomysłów na kolejne teksty – i jest to niewątpliwe wyzwanie towarzyszące prowadzeniu bloga firmowego. Czas goni, potrzebny jest inspirujący artykuł, a Ty masz w głowie zupełną pustkę. Nie ma jednej, uniwersalnej recepty na podtrzymanie niekończącej się fali kreatywności. Dlatego warto pisać treści na zapas, by móc regularnie je publikować. Jeżeli w przypływie inspiracji uda Ci się stworzyć kilka artykułów – jest szansa, że w kryzysowej sytuacji będziesz miał czym się posiłkować.

Jak prowadzić firmowego bloga.

Absolutna pewność co do informacji, które przekazujesz

Blog to cudowne miejsce – zwłaszcza dla osób kochających dzielić się wiedzą, takich, które chcą dotrzeć do jak największej liczby odbiorców z wartościowym przekazem. Jesteś ekspertem w danej dziedzinie? Świetnie! Podziel się swoimi przemyśleniami, a zbudujesz stabilny wizerunek marki. Jeżeli natomiast planujesz zanurzyć się w zupełnie nowy dla siebie obszar tematyczny – uważaj. Czytelnicy nie zapomną, jeśli wykażesz się brakiem rzetelności. Aby skutecznie budować ich zaufanie, przeprowadź fachowy research, dopytaj, sprawdź – słowem – zrób wszystko, aby mieć 100% pewności, że informacje zawarte w treści są zgodne z prawdą. A kiedy nie możesz tego zagwarantować – po prostu je pomiń.

Konieczność nieustannej aktualizacji wiedzy

Twoi czytelnicy oczekują tego, że znajdą u Ciebie odpowiedź na konkretne pytania. Jeśli więc chcesz zaserwować im rozciągnięty wywód o wszystkim i o niczym, a do tego wpleść tam wiedzę, która była na czasie wiele lat temu – zatrzymaj się, pomyśl, czy blog to dobry pomysł dla Ciebie. Rzetelne podejście do sprawy wymaga ciągłego doskonalenia, sprawdzania i aktualizowania informacji, jakie mamy w głowie. Nie jesteś typem osoby nastawionej na research lub zwyczajnie brakuje Ci na niego wolnej chwili? Zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalnego copywritera.

Potrzeba kontrolowania emocji i prywatnych przemyśleń

Powiedzmy sobie jasno – blog działający pod szyldem Twojej firmy jest jej wizytówką. Jeśli pozwolisz sobie na prywatne wynurzenia dotyczące np. kwestii światopoglądowych, złośliwy komentarz, nieodpowiednią aluzję – w jednej chwili możesz zrujnować całą przez lata budowaną renomę. Pamiętaj – kiedy masz gorszy dzień, jesteś przeładowany emocjami i czujesz, że nie dasz rady stworzyć wartościowego tekstu lub nie jesteś pewien jego wydźwięku – odłóż to na inny dzień albo poproś zaufaną osobę o ocenę treści.

Pokusa pisania zbyt fachowym językiem

Twoi odbiorcy, zwłaszcza ci, którzy szukają informacji o produkcie, by zrozumieć jego działanie lub poznać bliżej usługę, mogą nie być zaznajomieni z fachowym słownictwem. Autorów często kusi pisanie tekstów językiem danej dziedziny. Wszystko jest w porządku do momentu, kiedy Twoi czytelnicy mają ten sam poziom wiedzy, tzn. np. jesteś elektrykiem i piszesz bloga dla kolegów z branży. Kiedy jednak szukasz nowych klientów, albo chcesz zachęcić ich do skorzystania z Twoich usług – musisz zdecydowanie uprościć przekaz. Jeśli nadal kusi Cię, by zaimponować znajomością terminologii naukowej – nie zapomnij wyjaśnić, o co chodzi.

Skuteczne prowadzenie bloga firmowego.

Czy minusy prowadzenia bloga przeważają nad plusami?

Zdecydowanie nie! Chociaż skuteczne blogowanie wymaga wysiłku, jak również uzbrojenia się w cierpliwość na pewno warto to robić – samemu lub z pomocą zaufanej agencji interaktywnej, takiej jak Internet Plus. Decydując się na pisanie tekstów blogowych, przyciągniesz nowych klientów, utrzymasz stałych, zbudujesz pozytywny wizerunek marki, wpłyniesz na lepsze pozycjonowanie. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby podołać temu zadaniu, ale chcesz sprawdzić, jak publikowanie wpisów wpłynie na wzrost popularności Twojej firmy – postaw na współpracę z zawodowym copywriterem, który zajmie się wszystkim od początku do końca.

Udostępnij na: