Firmowy blog na piątkę - poznaj 5 zasad skutecznego blogowania!

Firmowy blog na piątkę - poznaj 5 zasad skutecznego blogowania!

Blog firmowy stanowi świetne narzędzie marketingowe, które coraz chętniej wykorzystywane jest przez przedsiębiorców. Pozwala dostarczać odbiorcom wartościowe treści, budować wizerunek eksperta, a przy tym wspomagać proces pozycjonowania strony. O tym, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego, dowiesz się z artykułu stworzonego przez Team Leadera działu Copywritingu w Internet Plus, Jacka Radziejewskiego, który znajdziesz na naszym blogu. Co jednak stanowi o skuteczności blogowania? W tym artykule poznasz 5 podstawowych zasad, które ułatwią Ci prowadzenie skutecznego bloga firmowego.

1. Regularność kluczem do sukcesu

Perfekcjonizm może zgubić każdego z nas. Chcemy zrobić coś najlepiej, dlatego tygodniami czy nawet miesiącami przygotowujemy się do realizacji konkretnego zadania, którego ostatecznie nie doprowadzamy do skutku. Dążąc bowiem do perfekcji i sprostania swoim własnym wymaganiom, nigdy nie osiągniemy zamierzonego celu, ponieważ zawsze będzie coś do poprawienia, zawsze można zrobić coś lepiej. Jednak takie podejście nie zaowocuje regularnie pojawiającymi się wpisami. Pamiętajmy, że lepsze jest wrogiem dobrego, a “wykonane” przyniesie nam zdecydowanie więcej korzyści niż “doskonałe”. Właśnie dlatego w pisaniu bloga jedną z najbardziej istotnych kwestii jest regularność. Nawet jeśli początkowo Twoje wpisy mogą wydawać Ci się dalekie od ideału, to mimo wszystko warto pisać, pisać i jeszcze raz pisać. Regularne tworzenie artykułów pozwoli Ci doskonalić swój warsztat.

Jak prowadzić bloga.

Nie stawiaj sobie zbyt ambitnych celów – harmonogram publikowania wpisów dopasuj do swoich możliwości. Zamiast zakładać jeszcze przed pojawieniem się pierwszego artykułu, że będziesz tworzyć wpisy 3 razy w tygodniu, po czym po pierwszym miesiącu zapał zacznie Cię opuszczać, a Ty – odczuwając wypalenie – porzucisz pisanie, lepiej zaplanuj 2-4 wpisy miesięcznie, które bez problemu będziesz mógł realizować przez długi czas. Taki harmonogram pozwoli Ci wypracować regularność, a ta z kolei stanowi otwartą furtkę dla późniejszego zwiększenia liczby publikowanych artykułów. Dlatego, nawet jeśli Twoje wpisy na razie nie są takie, jakie byś chciał, a częstotliwość ich publikowania pozostawia wiele do życzenia – przede wszystkim wypracuj regularność blogowania. Reszta przyjdzie z czasem.

2. Wyróżnij się

Prowadząc bloga firmowego, pamiętaj, że to Ty jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. To właśnie z takiej pozycji powinieneś pisać artykuły na swojego bloga. Nie jest tajemnicą jednak, że w internecie znajdzie się znacznie więcej specjalistów w Twojej branży. Dlatego tak ważne jest znalezienie swojego miejsca w sieci i wypracowanie indywidualnego charakteru bloga, który wyróżni Cię spośród konkurencji.

Spójrz na temat z innej perspektywy – nie powielaj schematów i twórz bloga innego niż Twoja konkurencja. Internet pęka w szwach od praktycznie identycznych artykułów, a w każdym z nich znajdziesz te same definicje, porady czy przykłady. Pisząc kolejny tego typu wpis, nie przyciągniesz uwagi czytelników. Zrób więc porządny research, sprawdź, jak do konkretnego tematu podchodzi konkurencja i… zrób to na swój sposób. Zastanów się, czego potrzebują Twoi klienci, wykorzystaj zapytania, z którymi się do Ciebie zwracają, oraz swoją wiedzę, śledź bieżące trendy – wszystko to może być inspiracją do tworzenia interesującego bloga firmowego.

3. Postaw na uniwersalność tekstów

Pisząc bloga firmowego, pamiętaj o tym, że do Twoich artykułów czytelnik może zajrzeć nie tylko krótko po ich publikacji, ale nawet kilka lat później. Właśnie dlatego artykuły powinny być uniwersalne, dzięki czemu będą aktualne długo po ich publikacji. Postaw więc na teksty, które mają merytoryczną wartość, przekazuj swoją wiedzę i doświadczenia – twórz wpisy, do których można wrócić nawet po kilku latach. W tym celu warto również zadbać o swoje dotychczasowe teksty, uaktualniając ich treść, a także wzbogacając o dodatkowe informacje. Tym sposobem Twoje artykuły nie stracą na aktualności, zyskując stale nowych czytelników.

4. Zadbaj o czytelność tekstu

Nawet najbardziej merytoryczny i interesujący artykuł może zniechęcić do jego przeczytania przez nieczytelną strukturę czy ciężki do przyswojenia język. Użytkownik trafił na Twojego bloga w poszukiwaniu konkretnej informacji, dlatego, jeśli będzie ona trudna do zlokalizowania, opuści stronę, a odpowiedź na swoje zapytanie znajdzie u konkurencji. Właśnie dlatego warto zadbać o odpowiednią strukturę tekstu, stosując czytelne nagłówki porządkujące cały tekst i umożliwiające czytelnikowi szybkie poznanie zawartości poszczególnych akapitów. Dodatkowo stosuj pogrubienia najważniejszych fragmentów tekstu, dzięki czemu odbiorca bez problemu znajdzie interesujące go treści, a także listy punktowane i numerowane.

Skuteczny blog - jak go prowadzić?

Unikaj zbyt fachowego słownictwa, które może być niezrozumiałe dla czytelników. To, że Ty jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, nie oznacza, że Twoi odbiorcy też muszą nimi być. Używaj więc przystępnego języka, który pozwoli na zrozumienie przekazu nawet osobom niezaznajomionym z tematem. Dzięki temu Twoje artykuły mają szansę dotrzeć do większej grupy odbiorców. Dbając o czytelność i przystępność tekstu, warto wzbogacić go o zdjęcia, wykresy czy innego rodzaju elementy graficzne.

5. Pamiętaj o słowach kluczowych

Blog firmowy to nie tylko szansa na przedstawienie się jako ekspert w swojej dziedzinie i dzielenie się wiedzą. Blogowanie to również doskonały sposób na zwiększenie ruchu na swojej stronie i uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Obszerna forma, jaką jest artykuł blogowy, pozwala na wplecenie wielu słów kluczowych, które odpowiednio dobrane pozytywnie wpłyną na proces pozycjonowania Twojej strony internetowej. Frazy te warto umieścić szczególnie w tytule artykułu oraz w nagłówkach, powinny przewijać się również w treści akapitów, jednak trzeba uważać, aby nie przesadzić z ich liczbą – cały tekst powinien bowiem wyglądać jak najbardziej naturalnie.

Teksty blogowe.

Powyższe punkty to zaledwie wstęp do świata blogowania, jednak wdrożenie zaledwie tych kilku zasad pozytywnie wpłynie na skuteczność Twojego firmowego bloga. Jeśli jednak nie masz czasu na jego prowadzenie, a obowiązki służbowe uniemożliwiają Ci zachowanie regularności publikacji wpisów, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Internet Plus czekają na Ciebie copywriterzy, którzy zaopiekują się Twoim firmowym blogiem.

Udostępnij na: