Agencja interaktywna – miejsce pracy dla ludzi z pasją

Agencja interaktywna – miejsce pracy dla ludzi z pasją

Agencje interaktywne zalewają nasz rynek. Osoby zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem właśnie tam najczęściej prowadzą swoje życie zawodowe. Od wziętych grafików, poprzez stukających godzinami w klawiatury programistów po ludzi z biura obsługi Klienta – wszyscy potrafią wymienić zarówno wady, jak i zalety swojej pracy właśnie tutaj. Jak zatem pracuje się w firmie, która świadczy usługi interaktywne? Kto ma szansę na zatrudnienie w niej i co sprawia, że kandydatów na jedno miejsce jest czasem więcej niż gołębi na liniach wysokiego napięcia? Jakie korzyści oferują swoim pracownikom duże agencje? Zapraszamy do lektury.

Kogo zatrudniają agencje interaktywne?

Jak wygląda polski rynek agencji interaktywnych? Sporo z nich to niewielkie firmy, których właściciele próbują rozkręcić swój biznes zaraz po studiach, bazując na własnej wiedzy i pomocy znajomych. Warto jednak pamiętać o tym, że jeśli chcemy zawojować rynek, rzucić konkurencję na kolana – dobrze jest podjąć współpracę ze specjalistami z wielu dziedzin. Kogo potrzebują agencje? Ludzi z pasją oraz doświadczeniem. Stawiają więc na sprawdzonych specjalistów od SEO, grafików, copywriterów, webdesignerów i ludzi od social mediów. Wychodząc z założenia, że jeśli ktoś jest od wszystkiego – raczej nie będzie pracował wydajnie – ta opcja wydaje się mieć swoje uzasadnienie.

Trzy kobiety z laptopami siedzą przy stole.

Na co się skusisz, kandydacie?

Aplikując na konkretne stanowisko, dobrze jest pamiętać o sporej konkurencji. Na jedno miejsce często przypadają setki CV. Skąd takie zainteresowanie pracą w agencjach interaktywnych? Duże firmy o ugruntowanej na rynku pozycji to szansa na umowę o pracę, a co za tym idzie – stabilne zatrudnienie na lata. Pracownicy mają raczej małe szanse na utratę posady z dnia na dzień z powodu upadłości. Dodatkowo – mogą liczyć na ciekawe benefity – dofinansowania zajęć sportowych, opieki medycznej, a także – coraz popularniejsze – owocowe dni lub inne formy wyżywienia (“pyszna kawa” to już standard). Również oferowane wynagrodzenie częściej przypomina znane ze statystyk kwoty.

Od kandydata do pracownika

Proces rekrutacji jest zazwyczaj kilkuetapowy – od wysłania maila, poprzez rozmowy, po test praktycznych umiejętności. Brutalna rzeczywistość jest taka, że największe szanse mają kandydaci umiejący wyróżnić się z tłumu. Już na etapie tworzenia CV, które jest wizytówką aplikującego, warto postawić na pełen profesjonalizm i prawdę. Agencje szukają wyrazistych, kreatywnych osobowości, nastawionych na samorozwój i umiejących, niczym magik wyciągający króliki z kapelusza, rzucać pomysłami. Jednocześnie zależy im na sympatycznych, uśmiechniętych i niekonfliktowych osobach, które dobrze odnajdą się w zespole. Często w ogłoszeniach można spotkać informacje o tym, że firma oferuje duże możliwości realizacji własnych pomysłów. Jeśli więc najlepiej czujesz się na stanowiskach, gdzie Twój team lider prowadzi cię za rękę – odpuść.

Codzienność, ale nie rutyna

Udało się – masz tę pracę! Cudownie. Witamy na pokładzie i zapraszamy w zwariowaną podróż po świecie e-marketingu. Czego możesz spodziewać się po upragnionej, pozytywnej odpowiedzi na Twoją aplikację? Na pewno musisz przygotować się na mnóstwo informacji, których raczej nie ogarniesz w tydzień. Dziesiątki nowych osób, zlewające się nowo poznane twarze, instrukcje obsługi programu, z którego korzysta firma, a w końcu – szkolenia, szkolenia, szkolenia. Do tego hektolitry kawy, nie zawsze zrozumiałe wymagania Klientów i konieczność wykonywania kilku zadań naraz. A pomiędzy tym wszystkim – zabawne anegdoty, bawiące do łez teksty i dobra muzyka.

Jeszcze więcej zalet

Praca w agencji interaktywnej to oczywiście nie same zalety. Jak każde inne miejsce zatrudnienia – także i to ma swoje wady, ale wszystko zależy od sposobu patrzenia na rzeczywistość. Na pewno jest to zajęcie dla osób lubiących wyzwania. Oprócz standardowych zadań często pojawiają się całkiem zaskakujące projekty, niosące za sobą potrzebę pogłębienia wiedzy w dziedzinach, o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia. Przyda się więc umiejętność szybkiego przyswajania wiedzy oraz zmiany perspektywy. Dodatkowo – zatrudnienie w tego rodzaju firmie wymusza kontakty międzyludzkie – choćby drogą online. Jeśli ktoś zakłada, że usiądzie i od rana do wieczora nie odezwie się do nikogo, to bardzo szybko przekona się o tym, że tak się po prostu nie da. To w dużej mierze praca zespołowa.

Laptopy i inne przybory biurowe na stole.

Praca, praca, a po pracy

Zatrudnienie w agencji interaktywnej to imprezy po godzinach, akcje charytatywne lub inne formy aktywności pozazawodowej. Firmowe wigilie, integracje i pikniki to już standard. Również działalność dobroczynna – oprócz niewątpliwie pozytywnego wpływu na zewnętrzne postrzeganie marki – przynosi samym pracownikom wiele radości. Coraz częściej pracodawcy inwestują w inne rodzaje reklamowania firmy poza jej murami, sponsorując pracownikom np. udział w imprezach sportowych (oczywiście w strojach z logo miejsca pracy). I choć wydaje się, że powyższe korzyści można osiągnąć w każdej firmie, to zwłaszcza duże zakłady, do których przecież należą także agencje interaktywne, stawiają na tego typu benefity.

A może Ty też szukasz zatrudnienia jako specjalista ds. pozycjonowania, młodszy copywriter, asystent działu IT lub webdveloper? Masz zacięcie organizacyjne i jesteś przekonany o tym, że z łatwością ogarniesz agencyjny chaos? Prześlij nam swoje CV – sprawdź, czy to właśnie na Ciebie czekamy w Internet Plus!

Udostępnij na: