📰 Internet News #10

📰 Internet News #10

#milionpowodow

Ostatni weekend minął nam oczywiście pod hasłem wyborów prezydenckich. Już wszystko wiemy i czekamy na drugą turę. A jeszcze przed wyborami naszą uwagę zwróciła akcja wyborcza #milionpowodow. W klipie Podsiadło, Organek, Szyc, Grabowski, Brodka i wielu innych artystów zachęca do udziału w głosowaniu w wyborach prezydenckich. Film w sumie został obejrzany około 2,9 mln razy.

Mamy nadzieję, że film zachęci Was do wzięcia udziału w drugiej turze.

Pride Month w mediach społecznościowych

Czerwiec to już od wielu lat Miesiąc Dumy osób LGBT+. Z tej okazji w wielu zakątkach świata odbywały się Parady Równości. Część marek zdecydowała się podkreślić ideę równości i wesprzeć mniejszości seksualne w swoich najnowszych kampaniach reklamowych zmieniając tymczasowo swoje logo na tęczowe.

Kampania - Pomiń uprzedzenia.
Zdjęcie w tle na Facebooku i klip serwisu streamingowego Netflix. Źródło.

Na uwagę zasługuje platforma Netflix Polska, która ustawiła na Facebooku zdjęcie w tle z tęczą i napisem „Pomiń uprzedzenia” oraz podzieliła się w mediach społecznościowych filmem, który zachęca nie tylko to pozbycia się uprzedzeń, ale również niepewności, strachu czy wątpliwości.

Nowości Instagrama.
Nowe funkcje na Instagramie. Źródło.

Serwisy społecznościowe również postanowiły okazać swoje wsparcie. Na Instagramie wpisując, niektóre hashtagi, jak #pride czy #equality czarna barwa czcionki zmieni się na tęczowy gradient. Pojawiły się również specjalne, dedykowane naklejki do zamieszczenia w Stories oraz nowe efekty wizualne, jak chociażby tęczowa ramka. Facebook również wprowadził efekty, naklejki i nowe ramki, dzięki którym możemy wspierać społeczność LGBT+.

Nowości Facebooka.
Nowe funkcje na Facebooku. Źródło.

Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media

Nowości dotyczące wyświetlania reklam w YouTube

Google kontynuuje modyfikacje związane z wyświetlaniem reklam na platformie YouTube. Nowością jest lista znajdująca się pod filmami, która stwarza możliwość wyświetlania większej liczby produktów. Marketerzy często wskazują na wysoką skuteczność reklam PLA, które powiązane są z wyświetlaną reklamą wideo – nowy sposób ich ekspozycji z pewnością przyczyni się do kolejnego wzrostu wskaźników konwersji.

Wprowadzony został również nowy typ kampanii – Video Action Campaign. Google zapewnia, że pozwoli on na automatyczne przenoszenie skutecznych reklam wideo do głównego kanału YouTube, stron odtwarzania i partnerów wideo. Marketerom, którzy stawiają na wysoki poziom automatyzacji kampanii, ma to pozwolić na oszczędzanie zarówno pieniędzy, jak i czasu.

Potencjalnie bardzo istotną nową funkcją towarzyszącą reklamom wideo będą formularze kontaktowe – mają umożliwiać reklamodawcom pozyskiwanie danych kontaktowych użytkowników, których zainteresowała reklama wideo. Co ważne, dane będzie można uzupełniać i przesłać bez przerywania oglądania filmu.

Pomaganie firmom w nawiązywaniu kontaktów z klientami

W ostatnich miesiącach drastycznie wzrosła liczba konsumentów zainteresowanych bezkontaktowym i szybkim zakupem produktów. Aby wspomóc reklamodawców walczących z ekonomicznym konsekwencjami pandemii koronawirusa, Google wprowadził kolejne usprawnienia funkcjonalności reklam – dodaje do reklam PLA informacje o fizycznej lokalizacji sklepu oraz opcjach realizacji zamówienia takich jak dostawa czy odbiór osobisty.

W Stanach Zjednoczonych pojawiła się nowa opcja towarzysząca reklamom tekstowym w wyszukiwarce. Umożliwia rezerwację usług takich jak np. wizyta hydraulika czy czyszczenie dywanów bezpośrednio z poziomu karty wyszukiwania. Możliwe, że jeżeli funkcja będzie się cieszyć dużą popularnością, pojawi się ona także na innych rynkach.

Ze względu na pandemię koronawirusa, Google postanowił zwiększyć środki dostępne w ramach Google Grants. Tegoroczny budżet będzie większy aż o 200 milionów dolarów i wyniesie łącznie miliard dolarów.

Modyfikacje mające na celu usprawnienie działania kampanii inteligentnych, czyli tzw. smart campaigns.

Jednym z udogodnień jest możliwość tworzenia smart campaigns z poziomu aplikacji mobilnej Google Ads. Opcja ta powinna pojawić się w polskiej wersji aplikacji w najbliższym czasie.

Marketerzy korzystający z inteligentnych kampanii, którzy połączyli swoje konta Google Ads z profilem Google Moja Firma, mogą zaobserwować nową kwadratową pinezkę promującą ich firmę w mapach Google. Do września 2020 kliknięcia oraz połączenia wygenerowane za pomocą pinezki są bezpłatne.

Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads

#GaszynChallenge

Kiedy na początku czerwca jeszcze dobrze nie ostygła akcja #hot16challenge2 w internecie pojawiło się nowe wyzwanie #GaszynChallenge. Gaszyn to wioska leżąca tuż za granicą Opolszczyzny. To właśnie strażacy ochotnicy z tej wioski wymyślili akcję z pompkami, żeby pomóc ciężko choremu Wojtkowi Howisowi, który cierpi na SMA (rdzeniowy zaniki mięśni typu I).

Na czym polega wyzwanie i jak można pomóc? Zasady są proste – nominowana osoba musi wykonać minimum 10 pompek i wpłacić minimum 5 zł, jeżeli nie – wpłaca minimum 10 zł na konto siepomaga.pl. Osoby nominowane mają 48 godzin na wykonanie zadania i powinny nominować minimum 3 osoby. W filmikach z realizacją wyzwania wpisuje się #GaszynChallenge.

#GaszynChallenge w wykonaniu specjalisty Internet Plus.
W Internet Plus również znalazły się osoby, które chętnie podjęły wyzwanie i wsparły tę szczytną akcję. Brawo Marek!

Oczywiście na pomocy dla Wojtka się nie kończy. Challenge trwa, a fundusze zbierane są również na pomoc innym chorym dzieciom. A pompują wszyscy! Nie tylko strażacy, policjanci, czy służba więzienna, ale również muzycy, piłkarze, urzędnicy, a także załogi prywatnych firm oraz prywatne pojedyncze osoby.  Wy również możecie przyłączyć się do wyzwania.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Stop hate for profit

To wielka akcja mająca na celu powstrzymanie hejtu w mediach społecznościowych. Inicjatorami są amerykańskie organizacje pozarządowe, jednak w szybkim czasie zaczęły dołączać do nich światowe firmy i koncerny. Do bojkotu wkroczyła także Coca-Cola, która podziela zdanie, że m.in. Facebook niedostatecznie walczy z mową nienawiści. W związku z tym firma wstrzymuje płatne reklamy na platformach społecznościowych na okres co najmniej 30 dni. Czy straty ze sprzedaży reklam wpłyną na skuteczność akcji? Im większą skalę osiągnie, tym większe prawdopodobieństwo, że tak się stanie.

Patrycja Nalepa – Młodszy Specjalista ds. Social Media

Udostępnij na: