TikTok – czym jest i jak go wykorzystać do promowania marki

TikTok – czym jest i jak go wykorzystać do promowania marki

Jeszcze przed rokiem 2020 i pandemią Covid-19 chyba większość millenialsów uważała, że TikTok to aplikacja dla 13-latków, którzy wygłupiają się i tańczą do piosenek Justina Biebera. Ale przyszła pandemia, z nią seria lockdownów, a wiele firm postanowiło przenieść swoje działania do sieci, przez co coraz więcej osób 30+ zaczęło odwiedzać TikToka. W ten sposób aplikacja, która z założenia miała służyć młodzieży do dzielenia się swoimi tanecznymi popisami, dziś może pełnić funkcję doskonałego narzędzia do promowania marki.

Czym w zasadzie jest TikTok?

Jest to mobilna aplikacja internetowa, której główna funkcjonalność polega na możliwości wysyłania bardzo krótkich materiałów wideo, treścią zbliżonych do teledysków muzycznych. Stworzona została przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016 roku.

Istnieją trzy główne typy kont, które możesz utworzyć na TikToku:

  • konto osobiste – skupia się na Tobie jako indywidualnym twórcy. Możesz publikować amatorskie nagrania układów tanecznych, humorystyczne filmy, udzielać profesjonalnych rad, dzielić się przemyśleniami itp.Przykłady takich kont:

@khaby.lame,

@garyvee

@krzysztof.tatar;

  • konto biznesowe – skupia się na Twojej firmie. Zazwyczaj zamieszcza się filmy związane z produktami czy usługami.Przykłady:

@primevideosport,

@netflix,

@leenlaw;

  • konto tematyczne – skupia się na określonym temacie. Gromadzisz i publikujesz filmy na konkretny, wybrany temat.Przykłady kont:

@whosefault,

@pubity,

@barstoolsports.

Konto na TikTok.

Jakiego rodzaju treści na TikToku cieszą się największą popularnością?

Na TikToku możemy wyróżnić pięć głównych kategorii treści ze względu na ich charakter:

  • filmy dostarczające wartość edukacyjną w wybranej tematyce,
  • treści humorystyczne, mające po prostu bawić odbiorców,
  • występy taneczne – w końcu TikTok powstał jako aplikacja dedykowana amatorskim nagraniom prezentującym oryginalne układy choreograficzne (a właściciel aplikacji w 2017 roku przejął konkurencyjny serwis Musical.ly, który wówczas popularny był w Europie i USA),
  • wyzwania, zwane również challengami,
  • duetyreakcje.

Trzymaj rękę na pulsie!

Jeżeli zastanawiasz się, jakie treści powinieneś tworzyć, sprawdź inne profile z Twojej branży lub wyszukaj odpowiednie hashtagi. Dzięki temu dowiesz się, co aktualnie cieszy się popularnością wśród użytkowników aplikacji. Pamiętaj, że nie musisz ograniczać się tylko jednego rodzaju contentu – dobrą strategią jest mieszanie ich, a tym samym docieranie do jeszcze szerszej publiczności.

We właściwym miejscu, o właściwej porze

Wraz ze stale rosnącą liczbą użytkowników platformy z biegiem czasu nastąpi przesyt treści. Podobny proces można było zaobserwować na Facebooku, Instagramie czy Snapchacie, o którym już mało kto nawet pamięta. Dlatego właśnie teraz jest najlepszy moment na to, by dołączyć do TikToka i zacząć wykorzystywać jego potencjał. Aktualnie trwają testy funkcjonalności e-commerce w chińskiej wersji platformy o nazwie Douyin, zatem można przypuszczać, że wkrótce rynek mediów społecznościowych znów czekają zmiany.

W przyszłości aplikacja ma umożliwiać:

  • rezerwowanie pokoju w hotelu lub Airbnb bezpośrednio z filmów,
  • dokonywanie bezpośredniego zakupu produktów pokazywanych w filmach,
  • wirtualne spacery po sklepach i restauracjach,
  • wystawianie opinii ze znacznikami geograficznymi – możliwość pozostawienia opinii dla lokalizacji, w której znajduje się użytkownik.

Nagrywanie tiktoka.

Jak promować markę na TikToku?

Istnieją trzy sprawdzone sposoby na promocję biznesu w aplikacji:

  • uruchomienie reklam,
  • organiczny rozwój konta, czyli regularne publikowanie treści,
  • współpraca z mikroincfluencerami do promowania produktów.

Autentyczność, która sprzedaje

Bez względu na to, który sposób promocji wybierzesz, pamiętaj, że na TikToku najważniejsza jest autentyczność. Post nie może wyglądać jak klasyczny film promocyjny, bo w ten sposób nie zdobędzie uznania publiczności. Użytkownicy platformy – zwykle urodzeni już w XXI wieku – chętniej konsumują treści niosące jakąś wartość, nawet jeśli są opatrzone hashtagiem #sponsorowane. Dzieje się tak, ponieważ ludzki mózg podświadomie potrafi wyłapywać reklamy, nawet gdy nasza uwaga skupiona jest na czymś innym. Wtedy odruchowo scrollujemy dalej, by nie widzieć tego, co uznajemy za reklamę, a przekaz ostatecznie nie trafia do odbiorcy.

Chcesz skutecznie docierać do swojej grupy docelowej niezależnie od tego, w jakim wieku są odbiorcy? Bądź na bieżąco z naszym blogiemkorzystaj ze wsparcia specjalistów, by najlepiej dopasowanymi kanałami promować swoje produkty lub usługi, a tym samym zwiększać sprzedaż.

Udostępnij na: