📰 Internet News #26

📰 Internet News #26

Warszawska Syrenka wzięła wolne w ramach kampanii “Dzień na U”

Październik jest miesiącem walki z rakiem piersi, w związku z czym na szeroką skalę promowane są badania profilaktyczne mające na celu wczesne wykrycie tej najczęstszej choroby nowotworowej wśród kobiet. Ruszyła również trzecia odsłona kampanii “Dzień na U” zachęcająca do wykonywania badań USG. W tym roku do akcji dołączyła także warszawska Syrenka, która zniknęła z Bulwarów Wiślanych i udała się na badanie piersi. Kampania “Dzień na U” pokazuje, że każda kobieta zasługuje na jeden dzień wolny na zrobienie USG piersi, aby brak czasu nie był dłużej wymówką.


Kampanię promuje film, w którym udział wzięli m.in.: Aleksandra Hamkało, Borys Szyc czy Daria Zawiałow.

Katarzyna Hołowczak  – Copywriter

Koreański hotel organizuje konkurs inspirowany Squid Game, najpopularniejszym serialem Netfliksa

Netflix wyprodukował już wiele seriali, które zdobyły serca widzów na całym świecie, ale największym hitem w historii giganta streamingu nieoczekiwanie okazała się południowokoreańska produkcja Squid Game. Szacuje się, że tytuł obejrzało już ponad 100 milionów widzów – trudno dziwić się więc, że wiele firm czy marek chce wykorzystać ten gigantyczny sukces. Jedną z nich jest hotel St. John’s w koreańskiej prowincji Gangwon, który postanowił zorganizować własną wersję serialowej gry.

W przeciwieństwie jednak do wydarzeń z serialu w rzeczywistym Squid Game ma obyć się bez ofiar – goście hotelu będą mogli wziąć udział w wyzwaniach inspirowanych produkcją, walcząc o nagrodę w wysokości 5 milionów wonów (ponad 16,5 tysiąca złotych). Pomysł wzbudził kontrowersje dotyczące zarówno bezpieczeństwa, jak i praw autorskich, lecz nie zmniejszyło to ogromnej popularności konkursu.

Dawid Konieczka – Copywriter

Mata przejmuje Maka

Kampania reklamowa promująca Zestaw Maty powstała we współpracy sieci restauracji McDonald's ze znanym raperem Michałem Matczakiem (pseudonim Mata). Udział celebryty w reklamie był szeroko komentowany w mediach i wzbudził wiele kontrowersji. Jest to jedna z kilku na świecie kolaboracji McDonald’s, której efektem jest autorski zestaw.

Obie strony postarały się, aby cała kampania łączyła estetykę Maty oraz McDonald's, a ukazują to między innymi grafiki promocyjne, na których artysta ma fryzurę przypominającą logo McDonald's, czyli tzw. złote łuki. To nie wszystko – w ramach współpracy powstała także limitowana kolekcja ubrań, którą będzie można wygrać w ramach konkursu. Ma on wystartować jeszcze w tym miesiącu.

Paulina Rybarczyk – Młodszy specjalista ds. Social Media

Google wycofuje rozszerzone reklamy tekstowe

Gigant z Mountain View podaje, że od 30 czerwca 2022 r. jedynym typem reklamy, które będzie można utworzyć lub edytować w kampaniach w sieci wyszukiwania będą reklamy elastyczne. Dzięki automatycznym narzędziom Google pragnie uprościć reklamodawcom sposób tworzenia reklam, a także zwiększyć ich skuteczność.

Wprawdzie po 30 czerwca 2022 r. rozszerzone reklamy tekstowe nadal będą mogły być wyświetlane na koncie Google Ads, a dane o ich skuteczności wciąż będą pojawiać się w raportach, ale ich edytowanie oraz tworzenie kolejnych wersji będzie niemożliwe. Reklamodawcy będą mogli jedynie je wstrzymywać, wznawiać lub usuwać.

Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads

Canal+ i kampania polskiej wersji "The Office"

O uwagę klienta coraz trudniej, więc marki starają się wymyślać coraz to oryginalniejsze sposoby na to, aby zainteresować potencjalnego odbiorcę. Na ciekawy rodzaj komunikacji postawił Canal+, który w celu wypromowania polskiej wersji serialu „The Office" założył na LinkedInie profil prezesa fikcyjnej firmy Kropliczanka.

Profil prezesa fikcyjnej firmy Kropliczanka

Na profilu Chief Executive Officer firmy, Michała Holca, możemy przeczytać, iż jest to człowiek inspirator, filantrop, świetny tancerz, podcaster, motywator. Z wpisów, jakie zamieszcza na portalu, możemy dowiedzieć się, że jest osobą pozbawioną autorefleksji i zabiegającą o atencję każdym swoim słowem oraz gestem. Mamy wielką nadzieję, że serial okaże się równie ciekawy, jak akcja marketingowa, która go promuje.

Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media

Udostępnij na: