10 pytań do Działu Sprzedaży – wywiad

10 pytań do Działu Sprzedaży – wywiad

Przedstawiamy Stellę Binkowską, Zastępczynię Kierownika Działu Sprzedaży w agencji Internet Plus. To wyjątkowa osoba, która – poza zadaniami związanymi ze sprzedażą – dba również o sprawne funkcjonowanie biura. Zapraszamy do lektury.

Czym na co dzień zajmuje się Zastępczyni Kierownika Działu Sprzedaży w Internet Plus?

Moje obowiązki na stanowisku Zastępczyni Kierownika Działu Sprzedaży obejmują przede wszystkim bieżące monitorowanie działań sprzedażowych. Oprócz tego należy do mnie również kompleksowa administracyjna obsługa umów oraz weryfikowanie firm, z którymi nawiązujemy współpracę w ramach świadczonych przez nas usług.

Oprócz zadań związanych z działem sprzedaży zajmujesz się mnóstwem innych rzeczy z zakresu funkcjonowania biura. Bez zbędnej skromności – hipotetycznie jak szybko biuro rozpadłoby się, gdyby Ciebie zabrakło?

Jest w tym trochę prawdy, bo do moich zadań należy dbanie o odpowiedni przepływ informacji, który pozwala na sprawne funkcjonowanie całego biura. W pewnym sensie jestem łącznikiem i pośrednikiem pomiędzy zarządem firmy a pozostałymi współpracownikami ze wszystkich działów. Oprócz tego czuwam również nad prawidłowym obiegiem dokumentów w firmie oraz ich archiwizacją. Gdyby mnie zabrakło, być może biuro nie rozpadłoby się, ale na pewno zapanowałby tutaj chaos.

W Internet Plus jesteś już ponad 11 lat. To bardzo imponujący staż – czy wcześniej miałaś okazję spróbować innych zajęć?

Tak, pomimo tego, że jestem tutaj ponad dekadę, miałam okazję spróbować czegoś innego. Do zespołu Internet Plus dołączyłam jeszcze na pierwszym roku studiów w Poznaniu. Wówczas traktowałam to jako zajęcie na początek, na chwilę – żeby móc nabrać doświadczenia i rozwinąć skrzydła, a później być może spróbować innych zajęć. Życie jednak bywa przewrotne – napisało swój własny scenariusz.:) Karierę w naszej agencji rozpoczęłam na stanowisku specjalisty do spraw sprzedaży usług internetowych. Z biegiem kolejnych lat w pracy, z coraz bogatszym doświadczeniem oraz dzięki wytrwałemu dążeniu do celu dotarłam do miejsca, w którym aktualnie jestem.

Jesteś częścią zespołu Internet Plus od wielu lat. Dużo zmieniło się od Twojego pierwszego roku w firmie?

Zmieniło się wszystko! W Internet Plus jestem praktycznie od początku istnienia agencji – kiedy zaczynałam pracę, stanowiliśmy zaledwie 5-osobowy zespół zajmujący malutkie biuro na Jeżycach. W ciągu kilku lat staliśmy się dużą, dobrze prosperującą firmą, obsługującą przedsiębiorców z całej Polski. Mogłabym długo wymieniać rzeczy, które zmieniły się od tamtego czasu, jednak uważam, że najważniejszą z nich jest stopniowe powiększanie zespołu specjalistów i doradców. Dziś fundamentem firmy jest ponad 80 wartościowych osób, które każdego dnia podnoszą swoje kwalifikacje, wzbogacają doświadczenie, doskonalą warsztat, zapewniając tym samym coraz wyższy poziom usług. Myślę, że ważnym momentem na osi czasu było także uruchomienie oddziału w Toruniu, gdzie funkcjonuje ważna część działu handlowego.

Jakie są największe wyzwania, przed jakimi stajesz jako Zastępczyni Kierownika Działu Sprzedaży? Co jest najtrudniejsze w Twojej pracy?

Największym wyzwaniem – które zarazem najbardziej mnie motywuje – jest konieczność dostosowywania się do ciągłych zmian na rynku. Wiąże się to z potrzebą dokształcania, szkolenia oraz nieustającego wzbogacania i aktualizowania wiedzy. Technologie, na których opieramy nasze działania, zmieniają się bardzo dynamicznie. Sama widzę ogromną różnicę pomiędzy tym, jak wyglądała nasza oferta i w jaki sposób pracowaliśmy nad widocznością stron WWW jeszcze kilka lat temu, a tym, jak realizujemy te same usługi obecnie. Oferując przedsiębiorcom pozycjonowanie w 2009 roku, niejednokrotnie spotykaliśmy się z pytaniami, co to właściwie jest. Po ponad 10 latach mogę stwierdzić, że rzeczywiście świadomość obszarów marketingu internetowego jest coraz większa, a my – jako eksperci w swojej dziedzinie – zawsze musimy być przynajmniej o kilka kroków przed innymi i trzymać rękę na pulsie.

Za co najbardziej lubisz swoją pracę i co sprawiło, że po upływie 11 lat wciąż jesteś w Internet Plus?

Dobra praca pozwala połączyć wszystkie sfery życia i jednocześnie umożliwia zbudowanie idealnego balansu między nimi, dzięki czemu czujemy, że wszystko jest na swoim miejscu. Bardzo ważne są możliwości ciągłego rozwoju – z perspektywy przepracowanych 11 lat w jednej firmie uważam to za jeden z najistotniejszych czynników, które sprawiły, że donikąd się nie wybieram. Cenię sobie również poczucie stabilności, zwłaszcza w niestabilnych czasach.

Ze względu na pandemię sporo się zmieniło w tym, jak funkcjonuje Internet Plus. Przejście na tryb pracy zdalnej większości zespołu ułatwia Ci wykonywanie zadań czy wręcz przeciwnie?

Pracuję według modelu hybrydowego – częściowo zdalnie, częściowo w biurze – zresztą podobnie jak jeszcze kilku innych pracowników. Mamy do dyspozycji świetnie zbudowany system, dzięki któremu wszystkie zadania możemy realizować zarówno w biurze w Poznaniu, jak i w domu czy na drugim końcu świata – bez żadnych ograniczeń. W marcu zarząd podjął mądrą decyzję o przejściu na pracę zdalną, stawiając tym samym na zdrowie i bezpieczeństwo pracowników.

Jesteś zwolenniczką dokładnego planowania i perfekcyjnego zorganizowania czy połączenia niezawodnej intuicji ze szczyptą improwizacji?

Zdecydowanie planowanie i perfekcyjne zorganizowanie. W tej ilości obowiązków, które na mnie spoczywają, nie ma miejsca na improwizację. Na tym stanowisku trzeba zaprzyjaźnić się z kalendarzem i zawsze być gotowym znaleźć czas na niestandardowe zadania na wczoraj.

Jakie cechy osobowości powinna mieć osoba zajmująca podobne stanowisko?

Obowiązki na każdym stanowisku kierowniczym wymagają odpowiedzialności, samodyscypliny, asertywności, pewności siebie, ale również empatii i zdolności do łagodzenia konfliktów. Osoba wspierająca zarządzanie zespołem musi mieć doskonałe kompetencje komunikacyjne. Ogromnie ważne jest również to, by każdego traktować sprawiedliwie oraz umiejętnie organizować swój czas pracy.

Jak dbasz o swój work-life balance i na czym skupiasz się po godzinach?

Wolny czas jest dla mnie bardzo cenny, dlatego staram się nigdy go nie marnować. Kocham podróżować po świecie, czytać książki, oglądać wartościowe filmy. Moim najmilszym obowiązkiem po godzinach jest chodzenie na długie spacery z psem. Najważniejsza jest dla mnie rodzina – to z bliskimi spędzam cały wolny czas. Chętnie angażuję się również w różnego rodzaju inicjatywy charytatywne.

Udostępnij na: