Jak używać Instagrama w swoim biznesie?

Jak używać Instagrama w swoim biznesie?
Na Instagramie widać coraz większą obecność firm. Zapewne wiesz już, że dobrze prowadzone konto biznesowe niesie ze sobą szereg korzyści w komunikacji z klientem, a co za tym idzie – potencjalnie zwiększa sprzedaż. Tylko jak dobrze prowadzić taki profil? Kluczem do sukcesu jest ustalenie strategii, następnie sukcesywne wdrażanie jej na profilu. Dlatego zacznijmy od samego początku.

Po pierwsze – wybierz odpowiednią nazwę

To bardzo ważne, aby od samego początku prowadzenia konta na Instagramie funkcjonować pod właściwą nazwą, z którą użytkownicy będą kojarzyć Twoją markę. Z reguły powinna ona odpowiadać nazwie firmy lub przedmiotowi jej działalności. W końcu chodzi o to, aby odbiorcy mogli z łatwością wyszukać Twój profil. Decydując się jednak na nazwę, która odbiega od branży i nijak ma się do marki, możesz zostać pominiętym, a tym samym stracić potencjalnych klientów.

Po drugie – uzupełnij swój profil

Biogram to drugi element, na który zwracają uwagę użytkownicy Instagrama. Warto zadbać o reprezentatywne zdjęcie (najczęściej jest to logo), a także uzupełnienie podstawowych informacji, takich jak:

  • nazwa firmy,
  • słowa kluczowe,
  • link do strony internetowej,
  • kontakt,
  • adres.

W celu poprawy przejrzystości i nadania estetyki dobrze jest dodać również pasujące do kontekstu emotikony.

Po trzecie – udostępniaj treści związane z Twoją działalnością

Treści publikowane na profilu są właściwie najważniejsze (choć nie można zapominać o pozostałych kwestiach). Ładne zdjęcia to jednak nie wszystko. Skoncentruj się na tym, aby były one związane z Twoją działalnością. Zbyt częste i chaotyczne wrzucanie czegoś tylko po to, aby na profilu coś się działo, w dłuższej perspektywie jest bez sensu. W końcu followersi powinni wiedzieć, co dana marka ma im do zaoferowania i jakie wartości reprezentuje.

Smartfon wyświetla Instagram

Po czwarte – stwórz własny hashtag

Nie bój się podążać własną ścieżką i wyznaczać nowych trendów. Od początku buduj swój własny kapitał, w którym pomoże Ci unikalny hashtag. Będzie on utożsamiany wyłącznie z Twoją firmą. Używaj go regularnie i zachęcaj innych użytkowników do korzystania z niego, na przykład drogą konkursu dla obserwatorów. Z czasem zauważysz jego potęgę. W końcu hashtag ułatwi również śledzenie Twoich wpisów oraz zachęci użytkowników do tworzenia i tagowania nim swoich treści.

Po piąte – bądź aktywnym użytkownikiem

Pamiętaj, by budować społeczność skupioną wokół swojej marki, dlatego polubiaj, komentuj, obserwuj. Wystarczy poświęcić zaledwie kilka minut dziennie, aby pozostawić po sobie ślad. Dzięki pozornie niewielkim działaniom nie tylko pokażesz się w internecie, ale jednocześnie pozytywnie wpłyniesz na wizerunek swojej marki. Podobnie jak w życiu – aby coś otrzymać, warto dać trochę czegoś od siebie.

Po szóste – miej stały kontakt z obserwatorami

Nic nie ułatwia komunikacji z obserwatorami tak, jak IG Stories. Właśnie w tym miejscu możesz zadawać pytania, tworzyć ankiety, quizy, a nawet prowadzić transmisje na żywo (w tym także wspólnie z innymi profilami na Instagramie). Jest to doskonały sposób, by poznać potrzeby, oczekiwania i opinie klientów – wszystko, co będziesz mógł wykorzystać w swoich działaniach. Wypróbuj wszystkie narzędzia dostępne w Stories i przekonaj się, jak ogromny mają potencjał!

Laptop z Instagramem

Po siódme – nie zapomnij o statystykach

Monitoruj, czy udostępniane przez Ciebie treści przynoszą założone rezultaty. Aby ułatwić to przedsiębiorcom prowadzącym profile biznesowe, Instagram wprowadził zakładkę “Statystyki”. W niej możesz przekonać się o skuteczności swoich działań i dowiedzieć się, czy jakieś elementy wymagają poprawy. Wszystko wyczytasz z wykresów, które wbrew pozorom nie są skomplikowane.

Pozwól, że podsumujemy

Biznesowy Instagram to nie jest łatwa sprawa. Na pewno nie taka, którą “odpalisz” raz i zajrzysz kilka razy w roku. Każde medium społecznościowe wymaga przemyślenia polityki obecności. Jeżeli dokładnie wiesz, w jakim celu zakładasz IG, to konsekwentnie realizuj swój plan i buduj markę firmy bądź markę osobistą. Trudno o lepsze miejsce i lepsze audytorium. Szczególnie gdy nie lubisz dużo pisać – ponieważ tutaj zdjęcia najczęściej bronią się same. Chcesz docierać do nowych odbiorców, którzy jeszcze nie poznali Twojej oferty, ale obawiasz się, że niewłaściwy ruch w internecie nadszarpnie Twój wizerunek? A może wciąż zastanawiasz się, jaką strategię przyjąć? Skorzystaj ze wsparcia specjalistów do spraw mediów społecznościowych w Internet Plus i daj sobie szansę na rozwinięcie skrzydeł!

Udostępnij na: