Meta uruchamia reklamy w Threads dla wszystkich reklamodawców
19 maja Meta wprowadziła opcję tworzenia kampanii reklamowych w aplikacji Threads z wykorzystaniem swojego Marketing API. Reklamy można teraz obsługiwać również przez zewnętrzne platformy – np. te do zarządzania mediami społecznościowymi. Będą pojawiać się one w głównym feedzie aplikacji – między zwykłymi postami. Dostępne cele kampanii to: zasięg, ruch na stronie i konwersje. Żeby je uruchomić, firma musi mieć konto Threads powiązane z Instagramem.
Nowa opcja stanowi element większej grupy (Feeds), więc nie da się uruchomić kampanii tylko w Threads – trzeba także wybrać np. Instagram. Na początku reklamy będą pokazywane w ograniczonej ilości, a zewnętrzne podmioty nie będą miały możliwości moderowania zamieszczanych pod nimi komentarzy. Threads posiada ponad 350 mln użytkowników, a 75% profili aktywnych w tym medium obserwuje przynajmniej jedną firmę. Możliwość kreowania reklam w tej aplikacji pozwoli markom na dotarcie do nowych odbiorców.
Michalina Garbal – Specjalista ds. Social Media
TikTok z nową opcją animowania zdjęć za pomocą AI
TikTok wprowadza nową funkcję AI Alive, która umożliwia przekształcanie statycznych zdjęć w krótkie, animowane klipy wideo za pomocą sztucznej inteligencji. Nowa opcja, dostępna w ramach relacji (stories) ma wspierać użytkowników w tworzeniu bardziej dynamicznych, angażujących treści wizualnych. Chociaż obecnie tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych mają dostęp do tej funkcji, już zwraca ona uwagę zarówno twórców, jak i firm.
Dzięki inteligentnym algorytmom edycji, AI Alive dodaje do zdjęć ruch oraz efekty wizualne, tworząc z nich krótkie wideo. Aby móc korzystać z funkcji, wystarczy nacisnąć przycisk „+” w kamerze relacji, a następnie wybrać zdjęcie z galerii lub skorzystać z sugestii systemowej. Jednocześnie TikTok zaznacza, że rezultaty mogą się różnić. Niektóre animacje będą wyglądać naturalnie, inne – powodować zniekształcenia, prowadząc do nieoczekiwanych efektów wizualnych. Pomimo tego właściciele platformy wierzą, że większość użytkowników uzna nową funkcję za atrakcyjną.
Wiktoria Podpora – Specjalista ds. Social Media
Google Ads – aktualizacja zasad dotyczących przejrzystości reklam
1 maja Google ogłosiło wprowadzenie zmian w zasadach dotyczących przejrzystości reklam Google Ads, które mają na celu poprawę dostępności informacji o podmiotach finansujących te reklamy. Aktualizacja wpisuje się w szersze działania poprawiające transparentność w reklamach cyfrowych i będzie wdrażana etapami.
Etap 1 (maj 2025): automatyczne ukazywanie nazwy płatnika
W maju br. Google zaczęło wyświetlać nazwę profilu płatności jako nazwę płatnika w przypadku zweryfikowanych reklamodawców. W przypadku zweryfikowanych kont agencji jako nazwa płatnika używana jest nazwa profilu płatności klienta, jeśli różni się ona od nazwy reklamodawcy.
Etap 2 (czerwiec 2025): opcja edytowania nazwy płatnika
Od czerwca 2025 roku reklamodawcy zyskają możliwość samodzielnej modyfikacji nazwy płatnika za pomocą strony do weryfikacji. Po wprowadzeniu zmian zmodyfikowana nazwa pojawi się w miejsce domyślnej nazwy profilu płatności. Nowe konta Google Ads domyślnie wyświetlą nazwę profilu płatności jako nazwę płatnika, chyba że zostanie to zmienione podczas procesu weryfikacji.
Czy zmiany mają znaczenie dla użytkownika?
Zmiany w zasadach przejrzystości reklam Google Ads dotyczą głównie wyświetlania nazw płatników w interfejsach odbiorców, mogą więc mieć istotne konsekwencje operacyjne oraz wizerunkowe – zarówno dla reklamodawców, jak i użytkowników.
- Większa jawność – użytkownik widzi nie tylko, kto publikuje reklamę, ale też, kto ją opłaca. W ten sposób zwiększa się zaufanie do treści, a także eliminuje anonimowość działań reklamowych.
- Kontekst i intencje – jeśli np. reklama edukacyjna pochodzi od organizacji non-profit, a opłacona została przez korporację, użytkownik widzi tę zależność. To może wpływać na odbiór wiarygodności przekazu.
- Bezpieczeństwo oraz odpowiedzialność – użytkownik wie, kto stoi za reklamą, co ogranicza skuteczność działań oszustów (np. tzw. dark patterns).
- Łatwiejsze zgłaszanie nadużyć – widoczność płatnika może pomóc użytkownikom zidentyfikować reklamy wprowadzające w błąd lub treści manipulacyjne.
Justyna Ziembińska-Uzar – Koordynator ds. Google Ads