Internet News #65

Internet News #65

Nowe narzędzia i funkcje kontroli rodzicielskiej na TikToku

TikTok wprowadza nowe funkcje kontroli rodzicielskiej, między innymi rozszerzenie opcji umożliwiających rodzicom monitorowanie czasu spędzanego przez nastolatków w aplikacji. Nowe narzędzia mają promować zdrowe nawyki cyfrowe i zapewniać większe bezpieczeństwo w sieci.

Wśród nowości znajduje się funkcja „Czas nieobecności”, która pozwala rodzicom zablokować dostęp do aplikacji w określonych godzinach – na przykład podczas posiłków, nauki czy snu. TikTok umożliwia również śledzenie kont obserwowanych przez dzieci, a także przeglądanie zablokowanych profili. Dodatkowo rodzice mogą ustawić dzienne limity czasu korzystania z aplikacji, obowiązkowe dla użytkowników poniżej 18. roku życia. Wprowadzono też funkcję „Godziny snu”, która ogranicza korzystanie z aplikacji przez nastolatków po godzinie 22:00. Ponadto rodzice mają możliwość wprowadzania zmian w ustawieniach prywatności konta swojego dziecka, zmieniając je z publicznego na prywatne.

tiktok bardziej przyjaznym miejscem dla dzieci dzięki ulepszonym rozwiązaniom kontroli rodzicielskiej

Platforma inwestuje w edukację cyfrową, angażując się w kampanie promujące higienę cyfrową i bezpieczeństwo w sieci. Eksperci podkreślają jednak, że skuteczność regulacji zależy także od zaangażowania samych rodziców w cyfrowe życie ich dzieci oraz kształtowania przez nich świadomego podejścia do mediów społecznościowych.

Wiktoria Podpora – Specjalista ds. Social Media

Plus Na Kartę prowadzi kampanię, której nie odzobaczysz!

Nie od dziś wiemy, że w marketingu jest miejsce na kreatywne wykorzystanie nowoczesnych technologii. Tegorocznej wiosny udowadnia to marka Plus, która opracowała nietypowy sposób zobrazowania komunikacji promującej dodatkowe 9000 GB, jakie można otrzymać na przestrzeni roku – poprzez pokazanie dokładnie takiej liczby kapibar, jednorożców i kebabów. W tym celu wykorzystano kody QR, technologię AR oraz narzędzia AI.

tego nie odzobaczysz, czyli ciekawa kreacja reklamowa
Źródło: Plus

Warto też zwrócić uwagę na język używany w kampanii, a konkretnie na zwrot tego nie odzobaczysz. Został on zgłoszony w plebiscycie Młodzieżowe Słowo Roku 2017, ale od tamtego czasu zdążył rozprzestrzenić się także wśród starszych użytkowników polskiego. Używany jest jako synonim czegoś, co trudno zapomnieć. W kampanii Plusa zdecydowanie został użyty z rozmysłem – w końcu 9000 uroczych kapibar, słodkich dmuchanych jednorożców czy prezentujących się apetycznie kebabów to widok, który zostaje w pamięci na długo!

Julia Łupińska – Copywriter

Zmiany w wyświetlaniu reklam na stronie wyników wyszukiwania

Google rozszerzył testy dotyczące wyświetlania reklam od tego samego reklamodawcy na jednej stronie wyników wyszukiwania. Obecnie testowane jest potrójne wyświetlanie w różnych sekcjach:

  • górnej części (nad wynikami organicznymi),
  • sekcji lokalnej (np. w Google Maps – jeśli reklama dotyczy biznesów prowadzonych stacjonarnie),
  • dolnej części strony (poniżej wyników organicznych).

Zmiany w wyświetlaniu reklam na stronie wyników wyszukiwania mają na celu zwiększenie widoczności kreacji reklamowych poszczególnych reklamodawców, a także dostosowanie sposobu ich prezentacji do zachowań użytkowników. Algorytm Google ma analizować, czy dany użytkownik wykazuje silną intencję zakupu, a następnie dostosowywać liczbę oraz rozmieszczenie reklam do jego zamiarów.

Testy prowadzone są zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach stacjonarnych. W pierwszym przypadku Google wykorzystuje nowy karuzelowy format w sekcji sponsorowanych wyników, gdzie użytkownicy mogą przewijać reklamy poziomo.

Jeśli wyniki testów okażą się na tyle satysfakcjonujące, by skłonić Google do wdrożenia ich na wszystkich kontach, wpłynie to znacząco na strategię reklamową firm korzystających z Google Ads. Taki sposób prezentacji reklam nie tylko zwiększy liczbę kliknięć, ale też doprowadzi do zwiększenia kosztów pozyskania klienta (CPA).

Justyna Ziembińska-Użar – Koordynator ds. Google Ads

Meta wprowadza notatki społeczności na Facebooku i Instagramie

Meta wprowadza nową funkcję notatek społeczności, inspirowaną systemem z platformy X. System ten pozwoli użytkownikom dodawać kontekst do publikowanych treści. W ten sposób platforma ogranicza działanie tradycyjnego modelu weryfikacji treści przez zewnętrznych weryfikatorów (fact-checkerów).

notatki społeczności w postach na facebooku jako narzędzie walki z fake newsami
Źródło: Facebook

Początkowo nowa funkcja zostanie przetestowana wyłącznie przez osoby z USA. Użytkownicy, którzy wezmą udział w programie, będą mogli oceniać i dodawać notatki, a ich praca zostanie poddana wzajemnej ocenie, co ma zapewnić większą obiektywność. Meta planuje stopniowe rozszerzanie dostępu do tej funkcjonalności na kolejne rynki, tym samym dając sobie czas na dopracowanie mechanizmu oraz analizę jego skuteczności. To nowe rozwiązanie ma przyczynić się do zwiększenia wiarygodności informacji publikowanych w serwisach społecznościowych.

Michalina Garbal – Specjalista ds. Social Media