Ograniczenia w Google Moja Firma z powodu COVID-19
W ostatnich dniach wprowadzono wiele zmian w funkcjonowaniu usługi Google Moja Firma, które mają na celu poprawę jakości i wiarygodności informacji dostępnych w wyszukiwarce oraz w Mapach. Najważniejsze z nich to:
- nowy typ wpisu dotyczący COVID-19, który można wykorzystać do ogłoszenia zmian w działalności firmy,
- oznaczenie firmy jako tymczasowo zamkniętej nie ma obecnie negatywnego wpływu na pozycję w lokalnym SEO,
- wyłączono moduł dodawania nowych recenzji i odpowiadania na nie, jak również sekcję z pytaniami,
- nowo utworzone wizytówki nie są publikowane,
- zaproponowane przez użytkowników zmiany w Mapach nie są obecnie weryfikowane.
Ze wszystkimi okresowymi zmianami i zaleceniami można zapoznać się na stronie: https://support.google.com/business/answer/9792336.
Bartosz Robakowski – Specjalista ds. Social Media
Jaki wpływ ma epidemia koronawirusa na e-handel?
Dane z raportu „e-Commerce w czasie kryzysu 2020” pokazały, że konsumenci zmienili nie tylko swoje codzienne nawyki, ale również swoje zachowania zakupowe. 38% internautów w okresie kwarantanny wybrało bezpieczne zakupy w sieci. Oprócz chemii domowej i produktów spożywczych najczęściej kupowanymi artykułami w internecie okazały się produkty z kategorii – odzież, obuwie oraz zdrowie.
Z całym raportem możecie zapoznać się tutaj: https://eizba.pl/raport-e-izby-e-commerce-w-czasie-kryzysu-2020/
Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media
One World: Together At Home
Światowa Organizacja Zdrowia, Global Citizen i Lady Gaga organizują wielki, ogólnoświatowy koncert charytatywny, którego hasłem przewodnim jest One World: Together At Home. Podczas wydarzenia, które odbędzie się 18 kwietnia, zagrają znani artyści m.in. Stevie Wonder, Billie Eilish, Paul McCartney czy Kacey Musgraves. Dochód z tej wyjątkowej inicjatywy ma zostać przeznaczony na walkę z koronawirusem – środki ochrony dla służby zdrowia i testy.
Specjalny koncert stanowiący podziękowanie za ciężką pracę pracowników służby zdrowia w walce z pandemią COVID-19, będzie transmitowany na wielu platformach: YouTube, Twitter, Tidal czy Instagram.
Grupa Żywiec w walce z pandemią – Wspieramy tych, którzy ratują Ż
Epidemia Covid-19 uderza prawie we wszystkie sektory gospodarki – problem dotyczy również lokali gastronomicznych. Grupa Żywiec, aby pomóc właścicielom i pracownikom barów oraz pubów serwujących piwo firmy, oferuję możliwość odebrania nieotwartych kegów wraz ze zwrotem poniesionych kosztów.
![Środek do dezynfekcji.](https://www.internet-plus.pl/blog/wp-content/uploads/2020/04/Butelka-z-płynem-do-dezynfekcji.jpg)
To nie wszystko. Grupa Żywiec poza finansowaniem wielu sprzętów medycznych postanowiła również przeznaczyć alkohol powstający przy produkcji bezalkoholowego piwa na produkcję środków do dezynfekcji rąk. Powstałe w ten sposób płyny trafią do mieszkańców Żywca oraz służb medycznych.
Ewelina Najda – Copywriter
#niebawemwMNW – zabawa sztuką w domu
W związku z zawieszeniem działalności instytucji kultury oraz rekomendacją pozostania w domu na czas epidemii koronawirusa Muzeum Narodowe w Warszawie stworzyło akcję odtwarzania znanych dzieł sztuki w domowym zaciszu. Zadaniem osób biorących udział w tym wyzwaniu jest wybranie ze strony www.cyfrowe.mnw.pl dzieła sztuki, a następnie jego odtworzenie przy pomocy materiałów dostępnych w domu, zrobienie sobie zdjęcia oraz publikacja fotografii na Facebooku lub Instagramie, oznaczając profil Muzeum Narodowego w Warszawie i umieszczając hasztag #niebawemwMNW.
![#niebawemwMNW](https://www.internet-plus.pl/blog/wp-content/uploads/2020/04/niebawemwMNW-–-zabawa-sztuką-w-domu.jpg)
Najciekawsze realizacje publikowane są na profilu Muzeum Narodowego. Akcja jest wynikiem inspiracji Getty Museum w Los Angeles.
Katarzyna Hołowczak – Młodszy Copywriter
Quiet Mode – już niedługo w aplikacji Facebook
W obliczu pandemii koronawirusa bardzo dużo mówi się o ograniczaniu czasu spędzanego w sieci, który może obecnie zwiększać lęk i prowadzić do powielania fake newsów. Facebook przychodzi z metodą na skuteczne stawianie granic pomiędzy światem online i offline w postaci Trybu Cichego (Quiet Mode). Pozwoli on na ustawianie górnego limitu czasu spędzanego w aplikacji, a zatem będzie dawać znać, kiedy powinniśmy wylogować się z życia wirtualnego.
![](https://www.internet-plus.pl/blog/wp-content/uploads/2020/04/Aplikacja-Facebook-na-telefonie.jpg)
Choć Quiet Mode równie dobrze moglibyśmy wprowadzić sami dzięki silnej woli, być może inicjatywa Facebooka skłoni nas do bardziej uważnego korzystania z aplikacji.
Paulina Wicińska – Młodszy Copywriter