馃摪 Internet News #6

<br> 馃摪 Internet News #6

Ograniczenia w Google Moja Firma z powodu COVID-19

W ostatnich dniach wprowadzono wiele zmian w funkcjonowaniu us艂ugi Google Moja Firma, kt贸re maj膮 na celu popraw臋 jako艣ciwiarygodno艣ci informacji dost臋pnych w wyszukiwarce oraz w Mapach. Najwa偶niejsze z nich to:

  • nowy typ wpisu dotycz膮cy COVID-19, kt贸ry mo偶na wykorzysta膰 do og艂oszenia zmian w dzia艂alno艣ci firmy,
  • oznaczenie firmy jako tymczasowo zamkni臋tej nie ma obecnie negatywnego wp艂ywu na pozycj臋 w lokalnym SEO,
  • wy艂膮czono modu艂 dodawania nowych recenzji i odpowiadania na nie, jak r贸wnie偶 sekcj臋 z pytaniami,
  • nowo utworzone wizyt贸wki nie s膮 publikowane,
  • zaproponowane przez u偶ytkownik贸w zmiany w Mapach nie s膮 obecnie weryfikowane.

Google Maps.

Ze wszystkimi okresowymi zmianami i zaleceniami mo偶na zapozna膰 si臋 na stronie: https://support.google.com/business/answer/9792336.

Bartosz Robakowski 鈥 Specjalista ds. Social Media

Jaki wp艂yw ma epidemia koronawirusa na e-handel?

Dane z raportu 鈥瀍-Commerce w czasie kryzysu 2020鈥 pokaza艂y, 偶e konsumenci zmienili nie tylko swoje codzienne nawyki, ale r贸wnie偶 swoje zachowania zakupowe. 38% internaut贸w w okresie kwarantanny wybra艂o bezpieczne zakupy w sieci. Opr贸cz chemii domowej i produkt贸w spo偶ywczych najcz臋艣ciej kupowanymi artyku艂ami w internecie okaza艂y si臋 produkty z kategorii 鈥 odzie偶, obuwie oraz zdrowie.

Zakupy przez internet.

Z ca艂ym raportem mo偶ecie zapozna膰 si臋 tutaj: https://eizba.pl/raport-e-izby-e-commerce-w-czasie-kryzysu-2020/

Hanna Grochocka 鈥 Zast臋pca Team Leadera Dzia艂u Social Media聽

One World: Together At Home

艢wiatowa Organizacja Zdrowia, Global Citizen i Lady Gaga organizuj膮 wielki, og贸lno艣wiatowy koncert charytatywny, kt贸rego has艂em przewodnim jest One World: Together At Home. Podczas wydarzenia, kt贸re odb臋dzie si臋 18 kwietnia, zagraj膮 znani arty艣ci m.in. Stevie Wonder, Billie Eilish, Paul McCartney czy Kacey Musgraves. Doch贸d z tej wyj膮tkowej inicjatywy ma zosta膰 przeznaczony na walk臋 z koronawirusem 鈥 艣rodki ochrony dla s艂u偶by zdrowia i testy.

Specjalny koncert stanowi膮cy podzi臋kowanie za ci臋偶k膮 prac臋 pracownik贸w s艂u偶by zdrowia w walce z pandemi膮 COVID-19, b臋dzie transmitowany na wielu platformach: YouTube, Twitter, Tidal czy Instagram.

Grupa 呕ywiec w walce z pandemi膮 鈥 Wspieramy tych, kt贸rzy ratuj膮 呕

Epidemia Covid-19 uderza prawie we wszystkie sektory gospodarki 鈥 problem dotyczy r贸wnie偶 lokali gastronomicznych. Grupa 呕ywiec, aby pom贸c w艂a艣cicielom i pracownikom bar贸w oraz pub贸w serwuj膮cych piwo firmy, oferuj臋 mo偶liwo艣膰 odebrania nieotwartych keg贸w wraz ze zwrotem poniesionych koszt贸w.

艢rodek do dezynfekcji.
P艂yn do dezynfekcji wyprodukowany dzi臋ki Grupie 呕ywiec. 殴r贸d艂o.

To nie wszystko. Grupa 呕ywiec poza finansowaniem wielu sprz臋t贸w medycznych postanowi艂a r贸wnie偶 przeznaczy膰 alkohol powstaj膮cy przy produkcji bezalkoholowego piwa na produkcj臋 艣rodk贸w do dezynfekcji r膮k. Powsta艂e w ten spos贸b p艂yny trafi膮 do mieszka艅c贸w 呕ywca oraz s艂u偶b medycznych.

Ewelina Najda 鈥 Copywriter

#niebawemwMNW 鈥 zabawa sztuk膮 w domu

W zwi膮zku z zawieszeniem dzia艂alno艣ci instytucji kultury oraz rekomendacj膮 pozostania w domu na czas epidemii koronawirusa Muzeum Narodowe w Warszawie stworzy艂o akcj臋 odtwarzania znanych dzie艂 sztuki w domowym zaciszu. Zadaniem os贸b bior膮cych udzia艂 w tym wyzwaniu jest wybranie ze strony www.cyfrowe.mnw.pl dzie艂a sztuki, a nast臋pnie jego odtworzenie przy pomocy materia艂贸w dost臋pnych w domu, zrobienie sobie zdj臋cia oraz publikacja fotografii na Facebooku lub Instagramie, oznaczaj膮c profil Muzeum Narodowego w Warszawie i umieszczaj膮c hasztag #niebawemwMNW.

#niebawemwMNW
#niebawemwMNW. 殴r贸d艂o.

Najciekawsze realizacje publikowane s膮 na profilu Muzeum Narodowego. Akcja jest wynikiem inspiracji Getty Museum w Los Angeles.

Katarzyna Ho艂owczak 鈥 M艂odszy Copywriter

Quiet Mode 鈥 ju偶 nied艂ugo w aplikacji Facebook

W obliczu pandemii koronawirusa bardzo du偶o m贸wi si臋 o ograniczaniu czasu sp臋dzanego w sieci, kt贸ry mo偶e obecnie zwi臋ksza膰 l臋k i prowadzi膰 do powielania fake news贸w. Facebook przychodzi z metod膮 na skuteczne stawianie granic pomi臋dzy 艣wiatem online i offline w postaci Trybu Cichego (Quiet Mode). Pozwoli on na ustawianie g贸rnego limitu czasu sp臋dzanego w aplikacji, a zatem b臋dzie dawa膰 zna膰, kiedy powinni艣my wylogowa膰 si臋 z 偶ycia wirtualnego.

Quiet Mode. 殴r贸d艂o.

Cho膰 Quiet Mode r贸wnie dobrze mogliby艣my wprowadzi膰 sami dzi臋ki silnej woli, by膰 mo偶e inicjatywa Facebooka sk艂oni nas do bardziej uwa偶nego korzystania z aplikacji.

Paulina Wici艅ska 鈥 M艂odszy Copywriter

Udost臋pnij na: