馃摪Internet News #53

馃摪Internet News #53

Nowy spos贸b wy艣wietlania reklam

Google testuje nowe sposoby wy艣wietlania reklam w wynikach wyszukiwania. Jednym z nich jest pokazywanie kart z grafikami.

Screen nowego sposobu wy艣wietlania reklam przez Google w formie kart z grafikami

Kolejn膮 metod膮 jest pojawianie si臋 dw贸ch reklam poziomo na urz膮dzeniach mobilnych. Nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na fakt, 偶e w reklamach, w kt贸rych pojawia si臋 zdj臋cie, tekst opisu mo偶e nie by膰 wy艣wietlany.

Screen nowego sposobu wy艣wietlania reklam przez Google na urz膮dzeniach mobilnych - dwie reklamy poziomo

Nowy wygl膮d starych funkcji

Zmianie uleg艂 tak偶e wygl膮d niekt贸rych funkcji w panelu Google Ads. W momencie wyboru podtypu kampanii przy ka偶dej z dost臋pnych opcji znajdowa膰 si臋 b臋d膮 ma艂e ikony, wskazuj膮ce reklamodawcy, w jakich miejscach b臋d膮 wy艣wietlane reklamy Google.

Nowy wygl膮d panelu Google Ads

Kolejnym miejscem, kt贸rego wygl膮d zosta艂 od艣wie偶ony, jest panel edycji kolumn. Od tej pory widok panelu edycji sk艂ada膰 si臋 b臋dzie z trzech sekcji (zalecane kolumny, kolumny niestandardowe, wszystkie kolumny).

W zalecanych kolumnach znajdziemy elementy, kt贸re Google sugeruje doda膰 do tabeli na podstawie ustawie艅 konta i kampanii. W kolumnach niestandardowych kolumny utworzone na koncie za pomoc膮 w艂asnych formu艂 oraz danych. Z kolei w ostatniej wszystkie kolumny wed艂ug typu, poza kolumnami niestandardowymi.

Od艣wie偶ony panel edycji kolumn Google Ads

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

鈥濲est tyle wspomnie艅 do zobaczenia鈥 鈥 30-lecie marki Vision Express w Polsce

Vision Express to jedna z najpopularniejszych marek promuj膮cych regularne badania wzroku oraz projektuj膮cych okulary, goszcz膮ca na polskim rynku ju偶 od 30. lat. Z tej okazji agencja Walk Creative we wsp贸艂pracy z Walk PR, Cheese Film, MediaHub Poland i Studio Lunapark, stworzy艂a 艣wietn膮 kampani臋 reklamow膮 pod has艂em 鈥濲est tyle wspomnie艅 do zobaczenia鈥.

Kampania prezentuje kr贸tk膮 histori臋 matki i c贸rki, kt贸re wraz z up艂ywem czasu zmieniaj膮 si臋, podobnie jak ca艂a marka Vision Express. Na zdj臋ciach kobiet zauwa偶amy nie tylko charakterystyczne zmiany w wygl膮dzie, ale r贸wnie偶 to, jak rozwija艂a si臋 marka z biegiem lat.

Celem ca艂ej kampanii jest pokazanie klientom warto艣ci, jakie przy艣wiecaj膮 producentowi, czyli promowanie lepszego komfortu widzenia i uwa偶ne do艣wiadczanie moment贸w wartych zobaczenia i zapami臋tania.

Reklama odtwarzana jest w telewizji, radiu, kana艂ach digital, a tak偶e pozosta艂ych 艣rodkach masowego przekazu.

鈥濵isja zmiana鈥, czyli kampania reklamowa Rocketjobs.pl z udzia艂em Krzysztofa Stanowskiego zach臋caj膮ca do zmiany pracy

Tw贸rca Kana艂u Zero, Krzysztof Stanowski, wyst膮pi艂 w kampanii reklamowej swoich partner贸w: Rocketjobs.pl oraz Justjoinit.pl, kt贸ra promuje prac臋 na w艂asnych warunkach. Kampania w formie spotu skupia si臋 na motywowaniu do zmiany stanowiska na bardziej satysfakcjonuj膮ce i nios膮ce za sob膮 zawodowe spe艂nienie, jak r贸wnie偶 samorozw贸j.

鈥濵isja zmiana鈥 wi膮偶e si臋 z akcj膮 鈥濸raca marze艅 na Teneryfie鈥 og艂oszonej na pocz膮tku lutego, do kt贸rej zg艂osi艂o si臋 ponad 10 tysi臋cy os贸b. Jest to dow贸d na to, jak wa偶na w 偶yciu jest praca umo偶liwiaj膮ca funkcjonowanie bez stresu, konflikt贸w i rozwijanie w艂asnych umiej臋tno艣ci.

Poza spotem reklamowym wy艣wietlanym w digitalu (g艂贸wnie w SM) zaplanowano dodatkowe dzia艂ania edukacyjne:

  • webinary psychologiczne prowadzone we wsp贸艂pracy z Mindwell,
  • 鈥濭odzinka z Chatem GPT鈥,
  • e-book Jak pisa膰 spoko CV?,
  • materia艂y skierowane do bran偶y IT: 鈥濵isja zmiana w IT鈥.

Kampania trwa od 15. lutego do ko艅ca marca.

Katarzyna Zdunek 鈥 Copywriter

Realistyczne kr贸tkie formy video na podstawie instrukcji tekstowych? Mo偶liwo艣ci Sora od Open AI

Sora to model sztucznej inteligencji, kt贸ry potrafi tworzy膰 i艣cie realistyczne sceny wy艂膮cznie na podstawie instrukcji tekstowych. Post臋py w doskonaleniu tego narz臋dzia nabieraj膮 tempa, co doskonale wida膰 por贸wnuj膮c ze sob膮 filmy generowane zaledwie rok temu z tymi najnowszymi.

Obecnie tre艣ci wideo nie przekraczaj膮 60 sekund, jednak to z pewno艣ci膮 tylko kwestia czasu, gdy Open AI umo偶liwi nam generowanie d艂u偶szych scen.

Na tym etapie warto zada膰 sobie pytanie, czemu ma tak naprawd臋 s艂u偶y膰 post臋p w tej dziedzinie? O ile mo偶e on przyczyni膰 si臋 do optymalizacji dzia艂a艅 marketingowych, warto mie膰 na uwadze id膮ce za nim zagro偶enia. Wszak sztuczna inteligencja oraz coraz bardziej zaawansowane algorytmy do generowania grafik i wideo stanowi膮 powa偶ne zagro偶enie w zakresie bezpiecze艅stwa, czego doskona艂ym przyk艂adem s膮, chocia偶by popularne deepfake.

Paulina Wici艅ska 鈥 Copywriter

Filtr 鈥濷soby, kt贸re obserwujesz鈥 w wiadomo艣ciach na Instagramie

Instagram udost臋pni艂 nowy filtr wiadomo艣ci prywatnych dla tw贸rc贸w, kt贸ry umo偶liwia filtrowanie skrzynki odbiorczej tak, aby wy艣wietla艂y si臋 wy艂膮cznie wiadomo艣ci od obserwowanych profili.

Dla tw贸rc贸w, kt贸rzy cz臋sto korzystaj膮 z czatu na Instagramie 鈥 wiadomo艣ci potrafi by膰 naprawd臋 bardzo du偶o 鈥 ta funkcja mo偶e by膰 naprawd臋 przydatna. Dlaczego? Poniewa偶 pozwala mie膰 pewno艣膰, 偶e nie przegapi si臋 偶adnych powiadomie艅 od najbli偶szych os贸b.

W skr贸cie, filtr ma u艂atwi膰 nadanie kontaktom priorytetu i pozwoli膰 na oddzielenie wiadomo艣ci z nieznanych profili od wiadomo艣ci z profili obserwowanych.

Wiktoria Podpora 鈥 Specjalista ds. Social Media

Facebook, Instagram i Threads zaczn膮 oznacza膰 tre艣ci wygenerowane przez AI

Wsp贸艂pracuj膮c z partnerami bran偶owymi, Meta ma zamiar ustali膰 standardy techniczne, kt贸re pozwol膮 na identyfikacj臋 tre艣ci tworzonych przez sztuczn膮 inteligencj臋. Obecnie zarz膮dca Facebooka intensywnie pracuje nad tym rozwi膮zaniem, aby wkr贸tce wprowadzi膰 je we wszystkich wspieranych j臋zykach.

Planowane oznaczenia obejm膮 zar贸wno widoczne znaczniki na obrazach, jak i niewidoczne znaki wodne oraz metadane osadzone w plikach graficznych. Meta podkre艣la znaczenie odpowiedzialnego podej艣cia do funkcji generatywnych AI i wsp贸艂pracuje z innymi firmami, aby ustali膰 standardy identyfikacji takich tre艣ci.

Dodatkowo planuje si臋 wprowadzenie bardziej widocznych etykiet w przypadku tre艣ci, kt贸re mog膮 wprowadza膰 w b艂膮d opini臋 publiczn膮.

Michalina Garbal 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: