馃摪Internet News #51

馃摪Internet News #51

W艂膮czenie subskrypcji Meta bez reklam powoduje utrat臋 mo偶liwo艣ci ich publikacji

Od niedawna Meta udost臋pnia swoim u偶ytkownikom now膮 opcj臋 鈥 subskrypcj臋.

Zgodnie z nowymi przepisami obowi膮zuj膮cymi w Unii Europejskiej u偶ytkownicy platform nale偶膮cych do Mety maj膮 prawo zdecydowa膰 o tym, jak ich dane b臋d膮 przetwarzane w kontek艣cie reklam.

Na ten moment u偶ytkownikom udost臋pniono dwie mo偶liwo艣ci 鈥 p艂atn膮 subskrypcj臋, czyli wersj臋 bez reklam oraz bezp艂atn膮 wersj臋 z reklamami. Zakup subskrypcji pozwala u偶ytkownikom na ca艂kowite pozbycie si臋 reklam. Warto jednak zaznaczy膰, 偶e dotyczy to nie tylko tych wy艣wietlanych, ale tak偶e wp艂ywa bezpo艣rednio na mo偶liwo艣膰 publikacji ads贸w.

Zobacz, co pisz膮 o tym przedstawiciele Meta w Centrum pomocy dla firm 鈥 klik.

Wiktoria Podpora 鈥 Specjalista ds. Social Media

艢wi膮teczny spot firmy Microsoft 鈥 AI zmienia wspomnienia na obrazy

Lider w bran偶y technologicznej postanowi艂 wykorzysta膰 sztuczn膮 inteligencj臋 do stworzenia unikalnej reklamy 艣wi膮tecznej. W spocie widzimy, jak artystka Ellie Pritts na jednej z ulic Nowego Jorku s艂ucha bo偶onarodzeniowych historii przechodni贸w z r贸偶nych 艣rodowisk, po czym przekazuje je do programu Microsoft Designer. Aplikacja z kolei tworzy pe艂ne symbolicznych element贸w grafiki, kt贸re wywo艂uj膮 u rozm贸wc贸w zachwyt oraz o偶ywiaj膮 w nich najpi臋kniejsze wspomnienia.

AI firmy microsoft zamienia wspomnienia na obrazy

Spot o tytule 鈥淢ake your holiday masterpiece鈥 jest cz臋艣ci膮 kampanii maj膮cej na celu odrodzenie wi臋zi mi臋dzyludzkich i przypomnienie o warto艣ciowych, tradycyjnych kwestiach, kt贸re cenimy w okresie 艣wi膮t. Odczyta膰 w niej mo偶emy r贸wnie偶 przes艂anie m贸wi膮ce o tym, 偶e AI doskonale potrafi wizualizowa膰 historie, urzeczywistnia膰 wspomnienia, a tak偶e wywo艂ywa膰 silne emocje u odbiorc贸w.

Dzie艂a powsta艂e podczas akcji obejrze膰 mo偶na na stronie Microsoft.

Ewa R臋kas 鈥 Copywriter

Nowe opcje na Facebooku i Instagramie: kana艂y nadawcze oraz posty i rolki tylko dla znajomych

Meta, firma stoj膮ca za Facebookiem i Instagramem, wprowadza nowe opcje, kt贸re maj膮 zwi臋kszy膰 interakcje mi臋dzy tw贸rcami a ich obserwatorami. Na Facebooku i Messengerze pojawiaj膮 si臋 鈥瀔ana艂y nadawcze鈥 umo偶liwiaj膮ce przesy艂anie r贸偶norodnych tre艣ci, takich jak teksty, filmy czy ankiety, do szerokiej publiczno艣ci. Ta funkcja, znana ju偶 z Instagrama czy WhatsAppa, umo偶liwia tw贸rcom nawi膮zanie bezpo艣redniej wi臋zi ze swoimi widzami.

Dodatkowo na Instagramie mo偶na teraz ukry膰 tre艣ci przed wszystkimi, opr贸cz najbli偶szych znajomych. Funkcja 鈥瀊liskich znajomych鈥 pozwala oznaczy膰 wybrane konta. Dzi臋ki temu nasze zdj臋cia i filmy widoczne s膮 tylko dla najbardziej zaufanych os贸b. To doskona艂e rozwi膮zanie dla tych, kt贸rzy chc膮 dzieli膰 si臋 pewnymi tre艣ciami jedynie z wybranym gronem przyjaci贸艂 czy rodzin膮. Nowe funkcje sprawiaj膮, 偶e korzystanie z platform spo艂eczno艣ciowych staje si臋 bardziej osobiste i dostosowane do indywidualnych potrzeb u偶ytkownik贸w.

Michalina Garbal 鈥 Specjalista ds. Social Media

The Holiday 100

Google udost臋pni艂 ciekaw膮 list臋 pomys艂贸w na prezenty, kt贸ra powsta艂a na bazie wyszukiwanych przez u偶ytkownik贸w hase艂 w przeci膮gu ostatniego roku. Na li艣cie znajduje si臋 100 propozycji z r贸偶nych kategorii takich jak: elektronika, zabawki i gry, uroda, odzie偶 i akcesoria czy dom i ogr贸d.

propozycje prezentow swiatecznych od google

Nowe funkcje w Performance Max oparte na sztucznej inteligencji

Generatywna sztuczna inteligencja b臋dzie pozwala艂a na tworzenie i ulepszanie zasob贸w kreatywnych w ramach kampanii. Dzi臋ki nowej funkcji reklamodawcy b臋d膮 mogli kreowa膰 obrazy, nag艂贸wki oraz opisy do reklamy.

pomoc sztucznej inteligencji w kreowaniu reklamy

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Udost臋pnij na: