📰 Internet News #5

📰 Internet News #5

Ogólnopolska zbiórka pieniędzy na sprzęt medyczny

Walka z koronawirusem jest niezwykle trudna, a najlepiej wiedzą o tym pracownicy służby zdrowia, którzy każdego dnia narażają się, by w końcu zahamować rozwój pandemii. Niezbędnego sprzętu medycznego jest jednak zbyt mało, dlatego Fundacja Siepomaga uruchomiła specjalną zbiórkę pieniędzy na zakup wyposażenia dla personelu szpitali.

W momencie pisania tego tekstu uzbierano już ponad 16 i pół miliona złotych, do których każdy z nas może dorzucić coś od siebie. Link do akcji znajdziecie pod tym linkiem: https://www.siepomaga.pl/koronawirus.

Dawid Konieczka – Młodszy Copywriter

Messenger i WhatsApp biją rekordy!

Dostawcy platform streamingowych, wideo i serwisów społecznościowych reagują na gwałtowny wzrost ruchu sieciowego związany z kryzysem wywołanym przez pandemię koronawirusa. Liczba połączeń głosowych i wysyłanych wiadomości za pośrednictwem popularnych komunikatorów takich jak WhatsAppMessenger wzrosła dwukrotnie w ciągu miesiąca, a użytkownicy Facebooka spędzają na scrollowaniu feedu o 70% więcej czasu niż przed wybuchem pandemii.

Wykres - połączenia na Fecbooku.
Czas trwania połączeń we Włoszech. Źródło.

Aby zapewnić odpowiednią przepustowość sieci, niższą jakość filmów zobaczymy na platformach: Netflix, Disney+, Amazon, Facebook, Instagram czy YouTube. Zmniejszyła się również szybkość pobierania gier w PlayStation Network.

Ewelina Najda – Copywriter

Kampanie Google Ads w obliczu koronawirusa

W związku z trwającą pandemią koronawirusa Google zachęca reklamodawców do rozważnego korzystania z systemu Google Ads. W ostatnich dniach firma stara się namawiać użytkowników do stosowania określonych standardów oraz dopasowania swoich reklam do zaistniałej sytuacji. Poza zakazami Google promuje również dobre praktyki takie jak:

  • stosowanie tekstów reklamowych, których ton oraz kontekst jest jasny dla odbiorców- chodzi tutaj o odpowiedzialne używanie słów takich jak “ochrona” i “zapobieganie” czy poprawne zastosowanie terminów medycznych,
  • rzetelne informowanie o usługach dostępnych w trakcie trwania pandemii. Warto również pamiętać, aby zaktualizować terminy oraz sposoby dostawy czy godziny pracy firmy,
  • przeanalizowanie zasobów reklamowych pod kątem np. grafik przedstawiających duże skupiska ludzi. Warto zastanowić się, czy nasze reklamy w czasie pandemii nie mają złego wydźwięku bądź wpływu na odbiorców.

Ponadto Google zachęca reklamodawców do zmiany strategii działania oraz przygotowania się na sytuację ekonomiczną już po pokonaniu pandemii. Właściciele firm mogą to zrobić analizując lokalne zmiany na rynku poprzez Google Trends (trends.google.com) może to pomóc zrozumieć zmiany jakie zaszły w potrzebach konsumentów. Co więcej, warto przemyśleć działania takie jak bardziej elastyczne podejście do klienta czy zmianę oferty. Reklamodawcy powinni pamiętać, aby w czasie oraz po pandemii kampania Google Ads była dopasowana do potrzeb rynkowych i aktualnie obowiązującej oferty firmy.

Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads

Wielkie marki i małe firmy jednoczą się w kryzysie

#posiłekdlalekarza to akcja, która objęła w krótkim czasie całą Polskę. Na czym dokładnie polega? Każdy może wesprzeć akcję, wpłacając pewną sumę na https://zrzutka.pl/posilekdlalekarza a wszystkie środki pieniężne, które wpływają na konto, są przeznaczone na działalność w zakresie organizowania i dostarczania posiłków do służb, które takie zapotrzebowanie zgłoszą.

Cała Polska walczy z koronawirusem

Czego podczas pandemii brakuje służbie zdrowia? Przede wszystkim środków ochrony zdrowia takich jak maseczki, gogle czy specjalne fartuchy ochronne. I tu z pomocą znów przychodzą ludzie wielkich serc. W całej Polsce znalazły się średnie firmy i małe butiki, które porzuciły szycie sukienek czy garniturów na koszt szycia maseczek. Maseczki produkują znane marki takie jak Reserved, Answer czy projektantka Eva Minge. Maszyny do szycia zostały uruchomione również w więzieniach.

W ramach tej inicjatywy firma #4F rozpoczęła szycie fartuchów medycznych dla największego szpitala zakaźnego w Polsce, natomiast Politechnika Śląska, średnie firmy i osoby prywatne, które posiadają drukarki 3D, drukują na nich elementy niezbędne do składania ochronnych przyłbic dla lekarzy.

Ta ogromna różnorodność branż, które zjednoczyły się, w tak ważnej sprawie pokazuje, że w kryzysowych sytuacjach możemy na sobie wzajemnie polegać, a nasz niewidzialny wróg ma silnego przeciwnika (a nawet całe miliony przeciwników).

Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media

Nowe wyzwanie na Facebooku

Na czym polega nowa zabawa? Publikujecie zdjęcie sprzed lat i dzielicie się swoimi wspomnieniami. Każde zdjęcie jest okraszone podpisem "wyzwanie przyjęte". Możecie również nominować kolejne osoby do wyzwania i oznaczyć je w swoim wpisie. Zabawa trwa zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Podczas epidemii oraz odosobnienia taka zabawa bez wątpienia może poprawić humor, a wspólne oglądanie zdjęć znajomych i rodziny może być miłą rozrywką w tym trudnym czasie.

Zdjęcie opublikowane na Instagramie.
Post na Instagramie znanej dziennikarki sportowej. Źródło.

Co ciekawe, na zabawę odpowiedziały również różne firmy, które wrzucają do sieci zdjęcia swoich logotypów z czasów "młodości".

Logotypy znanych firm.
Netflix. Źródło./ Lasy Państwowe Źródło.

Zanim jednak przystąpicie do zabawy, warto się zastanowić, co się za nią kryje. Nie trudno znaleźć w internecie opinie ekspertów, którzy ostrzegają przed tego typu akcjami na Facebooku i zwracają uwagę na to, że publikowane materiały mogą być wykorzystywane do szkolenia algorytmów sztucznej inteligencji do rozpoznawania twarzy. Ile jest w tym prawdy? Ciężko stwierdzić, warto jednak być ostrożnym przy dzieleniu się danymi w sieci.

#niekłammedyka

Od kilku dni w mediach społecznościowych pojawiła się ważna akcja Nie Kłam Medyka. Chodzi o to, by nie okłamywać pracowników medycznych na temat swojego stanu zdrowia, a dokładniej nie ukrywać informacji, które mogą wskazywać na zakażenie koronawirusem. Lekarze, ratownicy medyczni, pielęgniarki — to oni są na pierwszej linii frontu, zawsze gotowi do pomocy. Wystarczy jedna zarażona ekipa medyczna, by wyłączyć z funkcjonowania nawet kilkunastu pracowników szpitala.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Udostępnij na: