馃摪 Internet News #5

<br><br> 馃摪 Internet News #5

Og贸lnopolska zbi贸rka pieni臋dzy na sprz臋t medyczny

Walka z koronawirusem jest niezwykle trudna, a najlepiej wiedz膮 o tym pracownicy s艂u偶by zdrowia, kt贸rzy ka偶dego dnia nara偶aj膮 si臋, by w ko艅cu zahamowa膰 rozw贸j pandemii. Niezb臋dnego sprz臋tu medycznego jest jednak zbyt ma艂o, dlatego Fundacja Siepomaga uruchomi艂a specjaln膮 zbi贸rk臋 pieni臋dzy na zakup wyposa偶enia dla personelu szpitali.

W momencie pisania tego tekstu uzbierano ju偶 ponad 16 i p贸艂 miliona z艂otych, do kt贸rych ka偶dy z nas mo偶e dorzuci膰 co艣 od siebie. Link do akcji znajdziecie pod tym linkiem: https://www.siepomaga.pl/koronawirus.

Dawid Konieczka 鈥 M艂odszy Copywriter

Messenger i WhatsApp bij膮 rekordy!

Dostawcy platform streamingowych, wideo i serwis贸w spo艂eczno艣ciowych reaguj膮 na gwa艂towny wzrost ruchu sieciowego zwi膮zany z kryzysem wywo艂anym przez pandemi臋 koronawirusa. Liczba po艂膮cze艅 g艂osowych i wysy艂anych wiadomo艣ci za po艣rednictwem popularnych komunikator贸w takich jak WhatsAppMessenger wzros艂a dwukrotnie w ci膮gu miesi膮ca, a u偶ytkownicy Facebooka sp臋dzaj膮 na scrollowaniu feedu o 70% wi臋cej czasu ni偶 przed wybuchem pandemii.

Wykres - po艂膮czenia na Fecbooku.
Czas trwania po艂膮cze艅 we W艂oszech. 殴r贸d艂o.

Aby zapewni膰 odpowiedni膮 przepustowo艣膰 sieci, ni偶sz膮 jako艣膰 film贸w zobaczymy na platformach: Netflix, Disney+, Amazon, Facebook, Instagram czy YouTube. Zmniejszy艂a si臋 r贸wnie偶 szybko艣膰 pobierania gier w PlayStation Network.

Ewelina Najda 鈥 Copywriter

Kampanie Google Ads w obliczu koronawirusa

W zwi膮zku z trwaj膮c膮 pandemi膮 koronawirusa Google zach臋ca reklamodawc贸w do rozwa偶nego korzystania z systemu Google Ads. W ostatnich dniach firma stara si臋 namawia膰 u偶ytkownik贸w do stosowania okre艣lonych standard贸w oraz dopasowania swoich reklam do zaistnia艂ej sytuacji. Poza zakazami Google promuje r贸wnie偶 dobre praktyki takie jak:

  • stosowanie tekst贸w reklamowych, kt贸rych ton oraz kontekst jest jasny dla odbiorc贸w- chodzi tutaj o odpowiedzialne u偶ywanie s艂贸w takich jak 鈥渙chrona鈥 i 鈥渮apobieganie鈥 czy poprawne zastosowanie termin贸w medycznych,
  • rzetelne informowanie o us艂ugach dost臋pnych w trakcie trwania pandemii. Warto r贸wnie偶 pami臋ta膰, aby zaktualizowa膰 terminy oraz sposoby dostawy czy godziny pracy firmy,
  • przeanalizowanie zasob贸w reklamowych pod k膮tem np. grafik przedstawiaj膮cych du偶e skupiska ludzi. Warto zastanowi膰 si臋, czy nasze reklamy w czasie pandemii nie maj膮 z艂ego wyd藕wi臋ku b膮d藕 wp艂ywu na odbiorc贸w.

Ponadto Google zach臋ca reklamodawc贸w do zmiany strategii dzia艂ania oraz przygotowania si臋 na sytuacj臋 ekonomiczn膮 ju偶 po pokonaniu pandemii. W艂a艣ciciele firm mog膮 to zrobi膰 analizuj膮c lokalne zmiany na rynku poprzez Google Trends (trends.google.com) mo偶e to pom贸c zrozumie膰 zmiany jakie zasz艂y w potrzebach konsument贸w. Co wi臋cej, warto przemy艣le膰 dzia艂ania takie jak bardziej elastyczne podej艣cie do klienta czy zmian臋 oferty. Reklamodawcy powinni pami臋ta膰, aby w czasie oraz po pandemii kampania Google Ads by艂a dopasowana do potrzeb rynkowych i aktualnie obowi膮zuj膮cej oferty firmy.

Wojciech Kasperczak 鈥 Team Leader Dzia艂u Google Ads

Wielkie marki i ma艂e firmy jednocz膮 si臋 w kryzysie

#posi艂ekdlalekarza to akcja, kt贸ra obj臋艂a w kr贸tkim czasie ca艂膮 Polsk臋. Na czym dok艂adnie polega? Ka偶dy mo偶e wesprze膰 akcj臋, wp艂acaj膮c pewn膮 sum臋 na https://zrzutka.pl/posilekdlalekarza a wszystkie 艣rodki pieni臋偶ne, kt贸re wp艂ywaj膮 na konto, s膮 przeznaczone na dzia艂alno艣膰 w zakresie organizowania i dostarczania posi艂k贸w do s艂u偶b, kt贸re takie zapotrzebowanie zg艂osz膮.

Ca艂a Polska walczy z koronawirusem

Czego podczas pandemii brakuje s艂u偶bie zdrowia? Przede wszystkim 艣rodk贸w ochrony zdrowia takich jak maseczki, gogle czy specjalne fartuchy ochronne. I tu z pomoc膮 zn贸w przychodz膮 ludzie wielkich serc. W ca艂ej Polsce znalaz艂y si臋 艣rednie firmy i ma艂e butiki, kt贸re porzuci艂y szycie sukienek czy garnitur贸w na koszt szycia maseczek. Maseczki produkuj膮 znane marki takie jak Reserved, Answer czy projektantka Eva Minge. Maszyny do szycia zosta艂y uruchomione r贸wnie偶 w wi臋zieniach.

W ramach tej inicjatywy firma #4F rozpocz臋艂a szycie fartuch贸w medycznych dla najwi臋kszego szpitala zaka藕nego w Polsce, natomiast Politechnika 艢l膮ska, 艣rednie firmy i osoby prywatne, kt贸re posiadaj膮 drukarki 3D, drukuj膮 na nich elementy niezb臋dne do sk艂adania ochronnych przy艂bic dla lekarzy.

Ta ogromna r贸偶norodno艣膰 bran偶, kt贸re zjednoczy艂y si臋, w tak wa偶nej sprawie pokazuje, 偶e w kryzysowych sytuacjach mo偶emy na sobie wzajemnie polega膰, a nasz niewidzialny wr贸g ma silnego przeciwnika (a nawet ca艂e miliony przeciwnik贸w).

Aleksandra Wardach 鈥 Specjalista ds. Social Media

Nowe wyzwanie na Facebooku

Na czym polega nowa zabawa? Publikujecie zdj臋cie sprzed lat i dzielicie si臋 swoimi wspomnieniami. Ka偶de zdj臋cie jest okraszone podpisem "wyzwanie przyj臋te". Mo偶ecie r贸wnie偶 nominowa膰 kolejne osoby do wyzwania i oznaczy膰 je w swoim wpisie. Zabawa trwa zar贸wno na Facebooku, jak i na Instagramie. Podczas epidemii oraz odosobnienia taka zabawa bez w膮tpienia mo偶e poprawi膰 humor, a wsp贸lne ogl膮danie zdj臋膰 znajomych i rodziny mo偶e by膰 mi艂膮 rozrywk膮 w tym trudnym czasie.

Zdj臋cie opublikowane na Instagramie.
Post na Instagramie znanej dziennikarki sportowej. 殴r贸d艂o.

Co ciekawe, na zabaw臋 odpowiedzia艂y r贸wnie偶 r贸偶ne firmy, kt贸re wrzucaj膮 do sieci zdj臋cia swoich logotyp贸w z czas贸w "m艂odo艣ci".

Logotypy znanych firm.
Netflix. 殴r贸d艂o./ Lasy Pa艅stwowe 殴r贸d艂o.

Zanim jednak przyst膮picie do zabawy, warto si臋 zastanowi膰, co si臋 za ni膮 kryje. Nie trudno znale藕膰 w internecie opinie ekspert贸w, kt贸rzy ostrzegaj膮 przed tego typu akcjami na Facebooku i zwracaj膮 uwag臋 na to, 偶e publikowane materia艂y mog膮 by膰 wykorzystywane do szkolenia algorytm贸w sztucznej inteligencji do rozpoznawania twarzy. Ile jest w tym prawdy? Ci臋偶ko stwierdzi膰, warto jednak by膰 ostro偶nym przy dzieleniu si臋 danymi w sieci.

#niek艂ammedyka

Od kilku dni w mediach spo艂eczno艣ciowych pojawi艂a si臋 wa偶na akcja Nie K艂am Medyka. Chodzi o to, by nie ok艂amywa膰 pracownik贸w medycznych na temat swojego stanu zdrowia, a dok艂adniej nie ukrywa膰 informacji, kt贸re mog膮 wskazywa膰 na zaka偶enie koronawirusem. Lekarze, ratownicy medyczni, piel臋gniarki 鈥 to oni s膮 na pierwszej linii frontu, zawsze gotowi do pomocy. Wystarczy jedna zara偶ona ekipa medyczna, by wy艂膮czy膰 z funkcjonowania nawet kilkunastu pracownik贸w szpitala.

Izabela Konieczna 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: