馃摪 Internet News #47

馃摪 Internet News #47

Sztuczna inteligencja w 艣wiadomo艣ci Polek i Polak贸w 鈥 czy rozumiemy, czym jest AI?

Instytut Ipsos przeprowadzi艂 ostatnio badanie Global Views On A.I. 2023, w kt贸rym sprawdza艂, czy Polki i Polacy rozumiej膮 sztuczn膮 inteligencj臋. Okazuje si臋, 偶e cho膰 AI przesta艂a by膰 dla nas czym艣 kojarz膮cym si臋 z science fiction, to nadal nie do ko艅ca potrafimy wskaza膰 konkretne sytuacje, w kt贸rych ma ona zastosowanie.

I tak:

  • 69% obywateli Polski deklaruje, 偶e dobrze rozumie, czym jest AI,
  • jedynie 46% wskazuje konkretne typy produkt贸w i us艂ug wykorzystuj膮cych sztuczn膮 inteligencj臋,
  • tylko 47% uwa偶a, 偶e AI ma wi臋cej zalet ni偶 wad,
  • rozw贸j AI budzi u 50% respondent贸w ekscytacj臋, a u niemal 40% stres,
  • 55% pytanych os贸b wierzy, 偶e firmy korzystaj膮ce ze sztucznej inteligencji zadbaj膮 o ich dane osobowe,
  • a co 3. badany obawia si臋, 偶e AI zast膮pi jego obecn膮 prac臋.

Wi臋cej o samym badaniu i jego wynikach przeczytasz na stronie Instytutu.

鈥濷fiary wakacji鈥 鈥 kampania portalu Psy.pl i HiPets

鈥瀂wierz臋ta nie s膮 jednorazowe. Nie wyrzucaj ich鈥 鈥 pod takim has艂em portal Psy.pl i HiPets promuj膮 wakacyjn膮 kampani臋 u艣wiadamiaj膮c膮, 偶e lato nie jest dobrym czasem dla zwierz膮t. S艂odkie szczeniaki, kt贸re trafi艂y do nowych w艂a艣cicieli zazwyczaj zim膮 staj膮 si臋 w czasie urlopu balastem, kt贸rego nieodpowiedzialni ludzie pragn膮 pozby膰. Porzucane na poboczach dr贸g, w lasach, na polach staj膮 si臋 鈥瀘fiarami wakacji鈥 doznaj膮c nie tylko obra偶e艅 fizycznych np. w wyniku potr膮ce艅, ale przede wszystkim 鈥 ogromnej psychicznej traumy.

Wspomniane organizacje wychodz膮 do spo艂ecze艅stwa z kampani膮 informacyjn膮 promuj膮c膮 dost臋pne w czasie wakacji sposoby w艂a艣ciwego zaopiekowania si臋 pupilem, a tak偶e ostrzegaj膮, 偶e porzucenie zwierz臋cia to w 艣wietle prawa przest臋pstwo.

Joanna Koz艂owska 鈥 Copywriter

Otwarcie parku im. Wis艂awy Szymborskiej 鈥 makieta z Lego z gali wr臋czenia Nagrody Nobla

2 lipca, czyli w setn膮 rocznic臋 urodzin Wis艂awy Szymborskiej, w Krakowie otwarto park imienia noblistki. Marka Lego w tym roku upami臋tni艂a ju偶 tw贸rczo艣膰 poetki, mi臋dzy innymi poprzez zaprezentowanie jej portretu zbudowanego z okr膮g艂ych p艂ytek, a tak偶e udost臋pnienie w mediach spo艂eczno艣ciowych fotografii przedstawiaj膮cej Szymborsk膮 na tle biblioteczki. Tym razem ekipa Lego skupi艂a si臋 na uhonorowaniu noblistki w spos贸b wyj膮tkowy.

Makiet臋 przedstawiaj膮c膮 gal臋 wr臋czenia Nagrody Nobla wykonano z ponad 21 tysi臋cy klock贸w Lego. Zawiera ona oko艂o 380 figurek, mierzy 113 cm, a wa偶y a偶 30 kg! Projekt by艂 realizowany w tajemnicy przez Mateusza Kustra 鈥 Certyfikowanego Budowniczego Lego 鈥 oraz jego zesp贸艂. Stworzenie makiety wymaga艂o ogromnej dok艂adno艣ci i kreatywno艣ci, dlatego zaj臋艂o oko艂o sze艣ciu miesi臋cy.

Makieta zawiera takie szczeg贸艂y, jak:

  • kot z wiersza poetki Kot w pustym mieszkaniu,
  • pies z wiersza Mo偶liwo艣ci,
  • cebul臋 z wiersza Cebula,
  • map臋 z utworu Mapa,
  • minifigurki znanych pisarzy, naukowc贸w, rodziny szwedzkiej czy orkiestry na balkonie.

Spot o szkodliwo艣ci pobierania ksi膮偶ek elektronicznych z nielegalnych 藕r贸de艂

Ruszy艂a kampania przygotowana przez Stowarzyszenie Czytam i S艂ucham Legalnie na temat szkodliwo艣ci piractwa ksi膮偶ek elektronicznych. Agora, ksi臋garnia internetowa Publio, a tak偶e znani pisarze i arty艣ci (m.in. Mariusz Szczygie艂, Vincent Severski, Paulina Jurga, El偶bieta Cherezi艅ska, Magdalena Witkiewicz, Krzysztof Goszty艂a, Tomasz Michniewicz) do艂膮czyli do ca艂ej akcji, pr贸buj膮c u艣wiadomi膰 czytelnik贸w, jak szkodliwe jest 艣ci膮ganie ksi膮偶ek z nielegalnych 藕r贸de艂.

Tw贸rcy kampanii, czyli Agencja Nie Do Ogarni臋cia, zwraca uwag臋 na to, 偶e wed艂ug bada艅 (przygotowanych przez Lubimyczytac.pl oraz Polsk膮 Izb臋 Ksi膮偶ki) a偶 25% czytelnik贸w przyznaje si臋 do 艣ci膮gania e-book贸w z pirackich 藕r贸de艂.

Spot reklamowy kampanii przedstawia histori臋 Paw艂a, kt贸ry nie jest 艣wiadomy tego, w jaki spos贸b mo偶e si臋 zaopatrzy膰 w swoje ulubione tytu艂y, nie 艂ami膮c przy tym prawa.


Wejd藕 na Czytamisluchamlegalnie.pl i dowiedz si臋 wi臋cej.

Katarzyna Zdunek 鈥 Copywriter

Problemy z feedem produktowym 鈥 jak skutecznie zabezpieczy膰 produkty w Google Merchant Center?

Je偶eli w ramach swoich dzia艂a艅 reklamowych korzystasz z kampanii produktowych, dobrze wiesz, jak wa偶ne jest, aby plik produktowy dzia艂a艂 poprawnie. Sytuacja, w kt贸rej produkty z powodu b艂臋d贸w po stronie sklepu znikaj膮 z feedu, mo偶e przyczyni膰 si臋 do sporego spadku ruchu w kampanii. Aby unikn膮膰 takiego scenariusza, wystarczy zastosowa膰 poni偶sze rekomendacje, dzi臋ki kt贸rym w obliczu nieprawid艂owo艣ci Google Merchant Center automatycznie wy艣le do nas alert ostrzegawczy.

Aby skonfigurowa膰 powiadomienia, nale偶y przej艣膰 kolejno do USTAWIE艃 (ikona ko艂a z臋batego), nast臋pnie USTAWIE艃 KONTA.

Panel ustawie艅 Google Merchant Center

W sekcji ZABEZPIECZENIE PRODUKT脫W konieczne jest aktywowanie funkcji oraz wybranie (za pomoc膮 suwaka) dla jakiego procenta produkt贸w, kt贸re b臋d膮 zagro偶one usuni臋ciem, system ma przes艂a膰 alert.

Google Merchant Center - sekcja zabezpieczenie produkt贸w

W ostatnim kroku nale偶y zadba膰 o to, aby w ustawieniach POWIADOMIENIA E-MAIL, w艂膮czone by艂y 鈥濧lerty dotycz膮ce danych produkt贸w鈥.

Google Merchant Center - sekcja powiadomienia e-mail

Je偶eli obawiasz si臋 problem贸w z plikiem produktowym, wdro偶enie wy偶ej opisanych krok贸w pozwoli Ci na zachowanie wi臋kszej kontroli oraz uchroni przed usuni臋ciem produkt贸w z feedu.

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Awatary Meta dost臋pne tak偶e w po艂膮czeniach wideo na Messengerze oraz Instagramie

Do tej pory jedynym rozwi膮zaniem na brak warunk贸w do po艂膮czenia wideo by艂a wy艂膮czona kamera. Teraz, dzi臋ki nowym innowacyjnym funkcjom awatar贸w Meta, pojawia si臋 mo偶liwo艣膰 u偶ywania ich jako animowanej wersji siebie w trakcie rozmowy.

W zwi膮zku z tym, je偶eli u偶ytkownik preferuje zachowa膰 prywatno艣膰 lub po prostu nie czuje si臋 zbyt pewnie przed kamer膮, mo偶e wykorzysta膰 sw贸j awatar, kt贸ry wygl膮dem przypomina rozm贸wc臋!

Jak? Jest to mo偶liwe dzi臋ki opcji renderowania postaci na podstawie zdj臋膰. Do wyboru s膮 te偶 r贸偶ne gotowe postacie i zwierz臋ta, m.in. pies, kot czy lama.

Dodatkowo ka偶dy awatar b臋dzie reagowa膰 na mimik臋 twarzy w czasie rzeczywistym 鈥 porusza膰 ustami, mruga膰 i u艣miecha膰 si臋 w dok艂adnie tym samym momencie co u偶ytkownik. Oznacza to, 偶e rozmowy nie b臋d膮 ju偶 przypomina膰 konwersacji ze zwyk艂ym, p艂askim obrazem.

Wiktoria Podpora - Specjalista ds. Social Media

Liczba u偶ytkownik贸w aplikacji Threads spad艂a o 20% w ostatnich dniach

Liczba codziennych aktywnych u偶ytkownik贸w aplikacji Threads (Meta) spad艂a o 20% we wtorek i 艣rod臋 w por贸wnaniu z sobot膮, podczas gdy 艣redni czas sp臋dzony na platformie zmniejszy艂 si臋 o po艂ow臋 鈥 z 20 do 10 minut.

Anthony Bartolacci, dyrektor zarz膮dzaj膮cy Sensor Tower, zaznaczy艂, 偶e mimo pocz膮tkowego szumu, Threads wci膮偶 ma d艂ug膮 drog臋 do zdobycia zaufania wi臋kszo艣ci u偶ytkownik贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Integracja z Instagramem i wsparcie Meta mog膮 pom贸c w popularno艣ci aplikacji, ale konieczna jest bardziej przekonuj膮ca warto艣膰 dodana, by skutecznie konkurowa膰 z innymi serwisami 鈥 nie wystarczy tylko reklamowa膰 jej jako 鈥濼witter, ale bez Elona Muska鈥.

Przypominamy, 偶e w ci膮gu dw贸ch pierwszych dni istnienia na Threads zarejestrowa艂o si臋 ponad 70 milion贸w u偶ytkownik贸w!

Michalina Garbal - Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: