馃摪 Internet News #4

<br> 馃摪 Internet News #4

Nowo艣ci w aplikacji Google Ads

Na pocz膮tku marca Google wprowadzi艂 w aplikacji mobilnej Google Ads nowo艣ci, kt贸re maj膮 pom贸c reklamodawcom w monitorowaniu oraz optymalizacji kampanii. Google chce, aby aplikacja by艂a podr臋cznym narz臋dziem, kt贸re umo偶liwia sprawne wprowadzanie zmian niezale偶nie od dost臋pu do komputera. W zwi膮zku z tym, w nowej wersji aplikacji u艂atwione zosta艂o stosowanie oraz priorytetyzowanie rekomendacji, a tak偶e wysy艂anie powiadomie艅 o zmianie wyniku optymalizacji kampanii 鈥 ma to pozwoli膰 na szybkie reagowanie, korygowanie jako艣ci oraz wzrost efektywno艣ci dzia艂a艅. Wielu u偶ytkownik贸w doceni r贸wnie偶 fakt, i偶 Google pod膮偶a za trendem i wprowadza tzw. tryb ciemny 鈥 bez w膮tpienia zwi臋ksza to komfort korzystania z aplikacji bez wzgl臋du na jako艣膰 o艣wietlenia czy zm臋czenie wzroku.

Ograniczenia zwi膮zane z koronawirusem

W ostatnich dniach mogli艣my zaobserwowa膰 gwa艂towny wzrost liczby reklam zwi膮zanych z maseczkami, kt贸re maj膮 nas chroni膰 przed koronawirusem. Ze wzgl臋du na brak mo偶liwo艣ci weryfikacji dzia艂ania masek oraz wyczerpywanie si臋 ich zasob贸w, Google globalnie zablokowa艂 mo偶liwo艣膰 ich reklamowania w ramach swoich system贸w. Firma t艂umaczy swoj膮 decyzj臋 brakiem zgody na wykorzystywanie systemu w celu zarabiania na kryzysie zdrowotnym.

Wojciech Kasperczak 鈥 Team Leader Dzia艂u Google Ads

COVID-19 vs. 艣wiat

Czy w walce z panuj膮c膮 pandemi膮 鈥 opr贸cz przestrzegania jasnych zasad 鈥 mo偶na w jeszcze jaki艣 spos贸b pom贸c? Jak si臋 okazuje, mo偶na. W mediach spo艂eczno艣ciowych zwi臋ksza si臋 liczba komunikat贸w o przedsi臋biorstwach, kt贸re przekazuj膮 pieni膮dze w艂a艣nie na ten cel.


Mark Zuckerberg 鈥 g艂贸wny tw贸rca Facebooka 鈥 wraz z fundacj膮 ONZWHO postanowili wesprze膰 inicjatyw臋. Utworzyli facebookow膮 zbi贸rk臋, kt贸r膮 mo偶e wspom贸c ka偶dy u偶ytkownik serwisu. Wszystkie wp艂aty wraz z zadeklarowanym datkiem Zuckerberga, zostan膮 przeznaczone na rzecz zwalczania i zapobiegania rozprzestrzeniania si臋 koronawirusa.

Patrycja Nalepa 鈥 M艂odszy Specjalista ds. Social Media

Raport social media

Hootsuite kolejny raz przedstawi艂 obszerny raport dotycz膮cy medi贸w spo艂eczno艣ciowych na 艣wiecie. Najnowsze dane m贸wi膮, 偶e z portali spo艂eczno艣ciowych aktywnie korzysta 3,80 miliarda u偶ytkownik贸w, czyli 49% populacji! To o 321 milion贸w wi臋cej ni偶 w styczniu 2019 roku. Do najcz臋艣ciej u偶ywanej platformy nadal nale偶y Facebook. Na drugim miejscu uplasowa艂 si臋 YouTube, a na trzecim komunikator WhatsApp.

Raport dotycz膮cy najch臋tniej u偶ywanych platform na 艣wiecie.
Raport dotycz膮cy najch臋tniej u偶ywanych platform social media na 艣wiecie. 殴r贸d艂o.

A jak sytuacja wygl膮da w Polsce? W naszym kraju z medi贸w spo艂eczno艣ciowych aktywnie korzysta 19 milion贸w os贸b i co istotne, a偶 97% z nas robi to z poziomu urz膮dzenia mobilnego! Co dla niekt贸rych mo偶e by膰 sporym zaskoczeniem, w Polsce numerem jeden wcale nie jest Facebook, a YouTube! W 艣cis艂ej czo艂贸wce znalaz艂 si臋 tak偶e komunikator Messenger.

Raport dotycz膮cy social media w Polsce.
Raport dotycz膮cy social media w Polsce. 殴r贸d艂o.
Raport dotycz膮cy najch臋tniej u偶ywanych platform social media w Polsce.
Raport dotycz膮cy najch臋tniej u偶ywanych platform social media w Polsce. 殴r贸d艂o.

Szczeg贸艂owy raport dotycz膮cy social media w Polsce i na 艣wiecie znajdziecie tutaj.

Hanna Grochocka 鈥 Zast臋pca Team Leadera Dzia艂u Social Media聽

Netflix聽

Z powodu pandemii koronawirusa wi臋kszo艣膰 z nas musia艂a zrezygnowa膰 z tradycyjnych form sp臋dzania wolnego czasu. Kto na tym zyska艂? Serwisy streamingowe!

Platforma streamingowa.

Znaczny wzrost ogl膮dalno艣ci, bo wi臋kszy a偶 o 20% (w niekt贸rych pa艅stwach nawet o 40%) osi膮gn臋艂y nie tylko popularne platformy, takie jak Netflix, ale tak偶e streamerzy transmituj膮cy rozgrywki gier wideo. Jest te偶 z艂a wiadomo艣膰 鈥 w zwi膮zku z walk膮 z wirusem b臋dziemy musieli d艂u偶ej poczeka膰 na premiery gotowych ju偶 film贸w oraz wznowienie prac na planach filmowych ulubionych seriali.

"Jadalne opakowania"

Kolejny dobry krok w stron臋 ochrony naszej planety. Niemieckie sieci handlowe Edeka oraz Rewe testuj膮 alternatywny spos贸b pakowania i ochrony produkt贸w w formie jadalnych opakowa艅 - bez smaku czy zapachu. Nadaj膮ce si臋 do spo偶ycia pow艂oki wytwarzane s膮 z naturalnych materia艂贸w ro艣linnych.

Jadalne opakowania 偶ywno艣ci.

艢wie偶膮 偶ywno艣膰 w opakowaniach wykonanych m.in. z mi膮偶szu, pestek lub sk贸rek owoc贸w i warzyw mo偶na ju偶 spotka膰 na sklepowych p贸艂kach w ponad 860 sklepach w Niemczech.

Ekobillboard reklamowy, kt贸ry przez trzy miesi膮ce filtrowa艂 powietrze

Na nietypowy pomys艂 oczyszczania powietrza z samochodowych spalin wpadli marketerzy z portugalskiego oddzia艂u Volvo. Przy okazji promocji nowego, niskoemisyjnego modelu auta, marka stworzy艂a ekologiczny no艣nik reklamowy, kt贸ry ma w艂a艣ciwo艣ci neutralizuj膮ce szkodliwe zwi膮zki chemiczne.

Ekobillboard
Ekobillboard w Porto. 殴r贸d艂o.

Po trzech miesi膮cach billboard zosta艂 przerobiony na materia艂y wykorzystywane do produkcji toreb i innych akcesori贸w modowych. Kolejny no艣nik o jeszcze wi臋kszych rozmiarach ma pojawi膰 si臋 w kwietniu w Lizbonie.

Ewelina Najda 鈥 Copywriter

Udost臋pnij na: