📰 Internet News #39

📰 Internet News #39

Nastolatkowie bezpieczniejsi na Facebooku i Instagramie

Wszystkie osoby dołączające do Facebooka albo Instagrama, które mają poniżej 16 lat, domyślnie będą miały włączone bardziej restrykcyjne ustawienia prywatności. Meta także wprowadza narzędzia i materiały edukacyjne, które mają za zadanie ograniczyć rozprzestrzenianie się intymnych zdjęć w internecie.

Nie są to jedyne zmiany, które będą wpływać na bezpieczeństwo nastolatków. Wprowadzono również dodatkowe powiadomienia mające zachęcać młodzież do zgłaszania kont, które wcześniej zablokowały.

Michalina Garbal – Młodszy specjalista ds. Social Media

Biedronka i Żabka podejmują realne działania proekologiczne

Marnowanie energii elektrycznej oraz jedzenia to poważne wyzwanie, z jakim postanowiły zmierzyć się sieci handlowe – Biedronka i Żabka. W dyskontach spożywczych wprowadzono wytyczne, zgodnie z którymi oświetlenie sklepu działa wyłącznie w godzinach jego pracy, w czasie towarowania światło ograniczone jest do niezbędnego minimum, a oprócz tego marka sukcesywnie wprowadza energooszczędne rozwiązania w toku modernizacji swoich punktów – instaluje oświetlenie LED, zamykane chłodziarki, pompy ciepła, wentylacje z odzyskiem ciepła itp.

Plusjusz siedzący na wózku sklepowym w markecie

Z kolei Żabka wprowadza usługę, dzięki której ograniczy ilość wyrzucanej, niesprzedanej żywności. Dobra Paczka pozytywnie wypadła w testach i już teraz klienci sklepów mogą za jej pomocą zamawiać z 50-procentowym rabatem te produkty spożywcze, które mają krótki termin przydatności. Z niecierpliwością czekamy na raporty potwierdzające skuteczność działań obu marek!

Dobra Paczka, czyli nowa funkcjonalność aplikacji Żappka

Zofia Balcer – Zastępca Team Leadera działu Copywritingu

Google Zakupy – nowe funkcje

Aby pomóc użytkownikom zaoszczędzić czas oraz pieniądze, Google wprowadził nowe funkcje w wyszukiwarce produktów, które mogą okazać się przydatne, w szczególności w okresie przedświątecznym.

Wyodrębnienie oferty promocyjnej

Produkty z oferty promocyjnej automatycznie będą wyświetlane na pierwszym miejscu wyszukiwanych produktów, ponadto na produktach zostanie umieszczona plakietka informująca o szczegółach promocji.

Możliwość porównywania ofert

Aby skrócić czas wyszukiwania i porównywania produktów, Google wyświetlać będzie produkty zbliżone do wyszukiwanego tak, aby pomóc użytkownikowi podjąć finalną decyzję dotyczącą zakupu. W pierwszej kolejności funkcja zostanie wprowadzona w Stanach Zjednoczonych.

Uzyskanie informacji o cenie

Google umożliwia analizę cen produktów, aby pomóc użytkownikom zrozumieć ich wysokość, a także pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji zakupowych.

Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads

Znikające informacje na Facebooku, czyli kolejne zmiany od Mety

W ostatnim czasie portale społecznościowe wydają się funkcjonować pod znakiem nieustannych zmian. Tym razem nie chodzi o nowe funkcje, ale o usunięcie niektórych przestarzałych informacji z profili użytkowników Facebooka.

Zmiana wejdzie w życie 1 grudnia, a z informacji profilowych znikną pola preferencji religijnych, politycznych, seksualnych oraz adresy zamieszkania. Warto zauważyć, że publikacji tych danych nie oferują żadne inne duże sieci społecznościowe.

Dlaczego takie zmiany? Przedstawiciele Mety informują, że powodem zmian jest ułatwienie nawigacji i korzystania z sieci społecznościowej, a także usprawnienie platformy.

Wiktoria Podpora – Młodszy specjalista ds. Social Media

Udostępnij na: