馃摪Internet News #39

馃摪Internet News #39

Nastolatkowie bezpieczniejsi na Facebooku i Instagramie

Wszystkie osoby do艂膮czaj膮ce do Facebooka albo Instagrama, kt贸re maj膮 poni偶ej 16 lat, domy艣lnie b臋d膮 mia艂y w艂膮czone bardziej restrykcyjne ustawienia prywatno艣ci. Meta tak偶e wprowadza narz臋dzia i materia艂y edukacyjne, kt贸re maj膮 za zadanie ograniczy膰 rozprzestrzenianie si臋 intymnych zdj臋膰 w internecie.

Nie s膮 to jedyne zmiany, kt贸re b臋d膮 wp艂ywa膰 na bezpiecze艅stwo nastolatk贸w. Wprowadzono r贸wnie偶 dodatkowe powiadomienia maj膮ce zach臋ca膰 m艂odzie偶 do zg艂aszania kont, kt贸re wcze艣niej zablokowa艂y.

Michalina Garbal 鈥 M艂odszy specjalista ds. Social Media

Biedronka i 呕abka podejmuj膮 realne dzia艂ania proekologiczne

Marnowanie energii elektrycznej oraz jedzenia to powa偶ne wyzwanie, z jakim postanowi艂y zmierzy膰 si臋 sieci handlowe 鈥 Biedronka i 呕abka. W dyskontach spo偶ywczych wprowadzono wytyczne, zgodnie z kt贸rymi o艣wietlenie sklepu dzia艂a wy艂膮cznie w godzinach jego pracy, w czasie towarowania 艣wiat艂o ograniczone jest do niezb臋dnego minimum, a opr贸cz tego marka sukcesywnie wprowadza energooszcz臋dne rozwi膮zania w toku modernizacji swoich punkt贸w 鈥 instaluje o艣wietlenie LED, zamykane ch艂odziarki, pompy ciep艂a, wentylacje z odzyskiem ciep艂a itp.

Plusjusz siedz膮cy na w贸zku sklepowym w markecie

Z kolei 呕abka wprowadza us艂ug臋, dzi臋ki kt贸rej ograniczy ilo艣膰 wyrzucanej, niesprzedanej 偶ywno艣ci. Dobra Paczka pozytywnie wypad艂a w testach i ju偶 teraz klienci sklep贸w mog膮 za jej pomoc膮 zamawia膰 z 50-procentowym rabatem te produkty spo偶ywcze, kt贸re maj膮 kr贸tki termin przydatno艣ci. Z niecierpliwo艣ci膮 czekamy na raporty potwierdzaj膮ce skuteczno艣膰 dzia艂a艅 obu marek!

Dobra Paczka, czyli nowa funkcjonalno艣膰 aplikacji 呕appka

Zofia Balcer 鈥 Zast臋pca Team Leadera dzia艂u Copywritingu

Google Zakupy 鈥 nowe funkcje

Aby pom贸c u偶ytkownikom zaoszcz臋dzi膰 czas oraz pieni膮dze, Google wprowadzi艂 nowe funkcje w wyszukiwarce produkt贸w, kt贸re mog膮 okaza膰 si臋 przydatne, w szczeg贸lno艣ci w okresie przed艣wi膮tecznym.

Wyodr臋bnienie oferty promocyjnej

Produkty z oferty promocyjnej automatycznie b臋d膮 wy艣wietlane na pierwszym miejscu wyszukiwanych produkt贸w, ponadto na produktach zostanie umieszczona plakietka informuj膮ca o szczeg贸艂ach promocji.

Mo偶liwo艣膰 por贸wnywania ofert

Aby skr贸ci膰 czas wyszukiwania i por贸wnywania produkt贸w, Google wy艣wietla膰 b臋dzie produkty zbli偶one do wyszukiwanego tak, aby pom贸c u偶ytkownikowi podj膮膰 finaln膮 decyzj臋 dotycz膮c膮 zakupu. W pierwszej kolejno艣ci funkcja zostanie wprowadzona w Stanach Zjednoczonych.

Uzyskanie informacji o cenie

Google umo偶liwia analiz臋 cen produkt贸w, aby pom贸c u偶ytkownikom zrozumie膰 ich wysoko艣膰, a tak偶e pom贸c w podejmowaniu lepszych decyzji zakupowych.

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Znikaj膮ce informacje na Facebooku, czyli kolejne zmiany od Mety

W ostatnim czasie portale spo艂eczno艣ciowe wydaj膮 si臋 funkcjonowa膰 pod znakiem nieustannych zmian. Tym razem nie chodzi o nowe funkcje, ale o usuni臋cie niekt贸rych przestarza艂ych informacji z profili u偶ytkownik贸w Facebooka.

Zmiana wejdzie w 偶ycie 1 grudnia, a z informacji profilowych znikn膮 pola preferencji religijnych, politycznych, seksualnych oraz adresy zamieszkania. Warto zauwa偶y膰, 偶e publikacji tych danych nie oferuj膮 偶adne inne du偶e sieci spo艂eczno艣ciowe.

Dlaczego takie zmiany? Przedstawiciele Mety informuj膮, 偶e powodem zmian jest u艂atwienie nawigacji i korzystania z sieci spo艂eczno艣ciowej, a tak偶e usprawnienie platformy.

Wiktoria Podpora 鈥 M艂odszy specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: