馃摪 Internet News #36

馃摪 Internet News #36

Ministerstwo Zdrowia walczy ze stygmatyzacj膮 zaburze艅 psychicznych

W sierpniu na przystankach autobusowych i w innych przestrzeniach reklamy outdoorowej pojawi艂y si臋 pierwsze plakaty zwiastuj膮ce nadchodz膮c膮 kampani臋 edukacyjno-informacyjn膮 Ministerstwa Zdrowia. Akcja 鈥淶obacz cz艂owieka鈥 ma na celu zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci oraz wra偶liwo艣ci spo艂ecze艅stwa na szerokie spektrum zaburze艅 psychicznych, z jakimi zmaga si臋 niemal co czwarty Polak.

Ambasadorzy kampanii chc膮 stygmatyzacj臋 zast膮pi膰 otwarto艣ci膮 i wsparciem, operuj膮c w spotach specyficznym j臋zykiem. U偶yte zosta艂o s艂owo 鈥渟膮dzi艂em/s膮dzi艂am鈥, kt贸re ma podw贸jne znaczenie: 鈥渨ydawa艂o mi si臋鈥, ale te偶 鈥渙ceni艂em/oceni艂am鈥. Aby nada膰 akcji autentyczno艣ci, zaanga偶owano gwiazdy otwarcie m贸wi膮ce o swoich w艂asnych problemach dotycz膮cych zdrowia psychicznego, a zwie艅czeniem projektu b臋d膮 publikowane na stronie materia艂y edukacyjne z udzia艂em ambasador贸w.

Zofia Balcer 鈥 Zast臋pca Team Leadera Dzia艂u Copywritingu

Nowa funkcja w Google Ads 鈥 zamiana tekstu na mow臋

Po przeanalizowaniu element贸w tysi膮ca reklam w YouTube odkryto, 偶e bardzo wa偶n膮 rol臋 w skuteczno艣ci reklamy odgrywaj膮 sk艂adniki 艣cie偶ki audio: efekty d藕wi臋kowe, muzyka oraz g艂os lektora. Na tej podstawie Google postanowi艂 u艂atwi膰 reklamodawcom proces tworzenia atrakcyjnych reklam, daj膮c mo偶liwo艣膰 wzbogacenia ich o dobrze brzmi膮c膮 艣cie偶k臋 lektorsk膮. Dzi臋ki sztucznej inteligencji reklamodawcy s膮 w stanie przekszta艂ci膰 dane tekstowe w naturalnie brzmi膮ce wypowiedzi, kt贸re nast臋pnie mo偶na na艂o偶y膰 na 艣cie偶k臋 d藕wi臋kow膮 filmu w YouTube.

Nowa funkcja od Google w j臋zyku angielskim (dost臋pna w USA) daje mo偶liwo艣膰 wyboru 7 r贸偶nych g艂os贸w (3 kobiece oraz 4 m臋skie), kt贸re r贸偶ni膮 si臋 od siebie barw膮, ustawieniami g艂osu oraz stylem wypowiedzi, aby ka偶dy reklamodawca m贸g艂 dobra膰 w艂a艣ciwy g艂os do swojej reklamy.

Nowa reklama firmy Sony

Jak si臋 okazuje, reklama wideo stworzona przez firm臋 Sony wzbogacona o 艣cie偶k臋 lektorsk膮 przynios艂a o 25% wi臋ksz膮 rozpoznawalno艣膰 reklamy oraz o 50% ni偶szy koszt zainteresowanego u偶ytkownika w por贸wnaniu do reklamy z pierwotn膮 艣cie偶k膮 d藕wi臋kow膮, kt贸ra sk艂ada艂a si臋 z samej muzyki w tle. Na podstawie wynik贸w firmy dowiedziono, jak wa偶n膮 rol臋 odgrywaj膮 elementy d藕wi臋kowe w odbiorze reklamy 鈥 bogate, intensywne doznania, kt贸re u艂atwiaj膮 u偶ytkownikom skupienie uwagi, a tak偶e d藕wi臋kowe uzupe艂nienie i podkre艣lanie tego, co dzieje si臋 na ekranie, pozwalaj膮 zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 reklam.

Nowa funkcja na razie nie jest jeszcze dost臋pna w j臋zyku polskim, ale Google planuje dodawa膰 w przysz艂o艣ci kolejne g艂osy oraz j臋zyki. Nie mo偶emy si臋 doczeka膰!

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Nowe reklamy produktowe na TikToku

Trendy w e-commerce przek艂adaj膮 si臋 r贸wnie偶 na social media, kt贸rych u偶ytkownicy coraz cz臋艣ciej poszukuj膮 produkt贸w i dokonuj膮 zakup贸w. Spe艂niaj膮c oczekiwania marek, ale tak偶e klient贸w, TikTok wprowadzi艂 trzy nowe formy reklamy tj. video produkt贸w, reklamy z list膮 katalog贸w oraz wy艣wietlane podczas transmisji na 偶ywo.

Tego typu rozwi膮zania s膮 ju偶 doskonale znane i popularne na rynku chi艅skim 鈥 ciekawe czy sprawdz膮 si臋 r贸wnie偶 w odbiorze przez zachodnich u偶ytkownik贸w, kt贸rzy s膮 zainteresowani nie tylko ogl膮daniem filmik贸w na TikToku.

TikTok

Jak zapewnia TikTok, nowe formaty reklamowe s膮 proste w obs艂udze i maj膮 szans臋 dotrze膰 oraz przekona膰 do zakupu produkt贸w u偶ytkownik贸w, co prze艂o偶y si臋 r贸wnie偶 na zaprezentowanie marek w nowej ods艂onie i wzrost sprzeda偶y.

Hanna Grochocka 鈥 Zast臋pca Team Leadera Dzia艂u Social Media

Meta rusza z kampani膮 My Kind of Place

Meta uruchomi艂a og贸lnoeuropejsk膮 kampani臋 o nazwie My Kind of Place, kt贸ra skierowana jest do u偶ytkownik贸w w wieku nastoletnim. Ma ona przypomina膰 o dost臋pnych na Facebooku i Instagramie narz臋dziach przeznaczonych do zadbania o bezpiecze艅stwo m艂odych odbiorc贸w.
Meta - kampania

W ramach kampanii pojawi艂a si臋 seria filmik贸w, kt贸re przedstawiaj膮 poszczeg贸lne funkcje, w tym m.in. filtr niechcianych s艂贸w, przypomnienie o zrobieniu sobie przerwy od aplikacji czy zarz膮dzanie publikowanymi tre艣ciami, a tak偶e tym, kto je widzi. Nagrania zosta艂y stworzone przez Loulou Jo茫o 鈥 afro-belgijsk膮 ilustratork臋 i animatork臋 3D. Partnerem polskiej ods艂ony jest Fundacja Dajemy Dzieciom Si艂臋.

Anna Mantej 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: