馃摪 Internet News #37

馃摪 Internet News #37

Polski TikTok dla uczni贸w 鈥 Minister Edukacji zapowiedzia艂 aplikacj臋 MeduM

TikTok sta艂 si臋 w ostatnich latach jednym z najpopularniejszych medi贸w spo艂eczno艣ciowych, z kt贸rego w wolnym czasie ch臋tnie korzysta w szczeg贸lno艣ci m艂odzie偶. Zainteresowanie m艂odych Polak贸w t膮 platform膮 nie umkn臋艂o uwadze Ministerstwa Edukacji i Nauki 鈥 minister Przemys艂aw Czarnek zapowiedzia艂 wi臋c stworzenie aplikacji wzorowanej na chi艅skim serwisie, a tak偶e na ameryka艅skim Netflixie.

Wyceniony na ok. 30 mln z艂otych projekt nosi nazw臋 MeduM (Multimedialna Edukacja M艂odzie偶y), b臋dzie kierowany do uczni贸w w wieku 12-18 lat i ma przyj膮膰 form臋 platformy VoD, na kt贸rej m艂odzie偶 znajdzie setki kilkuminutowych film贸w o charakterze edukacyjnym, historycznym oraz kulturowym. MeduM ma w za艂o偶eniu pom贸c uczniom lepiej przyswaja膰 wiedz臋 zdobywan膮 w szkole dzi臋ki atrakcyjnej, znanej z social medi贸w formie.

Jeszcze wi臋cej reklam przed filmami na YouTube

Wi臋kszo艣膰 z nas nie lubi niemo偶liwych do pomini臋cia reklam przed filmami na YouTube. U偶ytkownicy korzystaj膮cy z darmowych kont musz膮 najcz臋艣ciej ogl膮da膰 2 spoty tego rodzaju, ale wkr贸tce mog膮 one sta膰 si臋 jeszcze bardziej uci膮偶liwe. Serwis zako艅czy艂 bowiem testy blok贸w reklamowych sk艂adaj膮cych si臋 z a偶 5 reklam, kt贸re w niedalekiej przysz艂o艣ci maj膮 by膰 wy艣wietlane przed materia艂ami wideo.

YouTube t艂umaczy, 偶e spoty te b臋d膮 trwa膰 maksymalnie 6 sekund, co 艂膮cznie daje zaledwie p贸艂 minuty czekania; ponadto bloki pojawi膮 si臋 wy艂膮cznie przed d艂u偶szymi filmami, a do tego maj膮 ograniczy膰 liczb臋 przerywnik贸w pojawiaj膮cych si臋 w czasie ich trwania. Internauci wskazuj膮 jednak, 偶e nowa strategia serwisu ma przede wszystkim nak艂oni膰 darmowych u偶ytkownik贸w do wykupienia p艂atnej subskrypcji YouTube 鈥 wolnej od reklam.

Dawid Konieczka 鈥 Copywriter

Pomara艅czowy znakiem towarowym? Allegro chce zastrzec kolor loga

Przedstawiciele platformy zg艂osili do Urz臋du Patentowego wniosek o uznanie koloru pomara艅czowego za znak towarowy. Tak zastrze偶ony odcie艅 ma zniech臋ci膰 konkurencj臋 do wykorzystywania tej samej barwy w celu przyci膮gni臋cia klient贸w. Allegro od ponad 20 lat korzysta z koloru pomara艅czowego w komunikacji marketingowej. Teraz musi udowodni膰, 偶e wybrany przez nich odcie艅 kojarzy si臋 konsumentom jednoznacznie z ich mark膮.

Allegro to niejedyna firma, kt贸ra zastrzega kolor jako znak towarowy. Wcze艣niej zrobi艂 to Play, Orange czy Milka. Warto wspomnie膰, 偶e nie zawsze si臋 to udaje 鈥 Red Bull swego czasu nie otrzyma艂 zgody na zastrze偶enie po艂膮czenia koloru niebieskiego i srebrnego. Czy najwi臋kszej platformie zakupowej w Polsce uda si臋 zabezpieczy膰 kolor loga przed konkurencj膮? Najprawdopodobniej dowiemy si臋 tego dopiero za kilka miesi臋cy.

Przej臋cie serwis贸w Psy.pl i Koty.pl przez HiPets

Psy.pl i Koty.pl to adresy domen znane wszystkim mi艂o艣nikom zwierzak贸w w Polsce. Wieloletnie, regularne prowadzenie obydwu portali sprawi艂o, 偶e sta艂y si臋 g艂贸wnym medium i ch臋tnie cytowanym 藕r贸d艂em informacji na temat dobrostanu kot贸w oraz ps贸w. Dodatkowo zaanga偶owane s膮 w adopcj臋 bezdomnych zwierz膮t. Du偶a spo艂eczno艣膰 zebrana wok贸艂 obydwu adres贸w to doskona艂y target dla firmy HiPets, kt贸ra postanowi艂a je przej膮膰.

HiPets oferuje szybk膮 rezerwacj臋 wizyt u weterynarzy i groomer贸w za pomoc膮 kilku klikni臋膰. Przej臋cie medi贸w dedykowanych mi艂o艣nikom zwierz膮t ma pom贸c w dotarciu do ponad miliona u偶ytkownik贸w. Firma wykupi艂a tak偶e prawa do organizacji plebiscytu 鈥淪erce dla Zwierz膮t鈥.

Gabriela Tarczy艅ska 聽鈥 Copywriter

Nowe narz臋dzia nadzoru rodzicielskiego na Instagramie

We wrze艣niu Meta rozpocz臋艂a w Polsce wprowadzanie nowych narz臋dzi nadzoru rodzicielskiego na Instagramie. Od teraz rodzice maj膮 mo偶liwo艣膰 mi臋dzy innymi:

  • sprawdzenia, ile czasu dziecko sp臋dza na Instagramie,
  • ustawienia konkretnego przedzia艂u czasowego, w kt贸rym dziecko mo偶e korzysta膰 z aplikacji,
  • sprawdzania, kim s膮 obserwuj膮cy i obserwowani na koncie dziecka;
  • dost臋pu do szczeg贸艂owych informacji w sytuacji, gdy dziecko zdecyduje si臋 zg艂osi膰 dany profil/post.

Nowe funkcje opr贸cz bezpiecze艅stwa maj膮 na celu pom贸c najm艂odszym u偶ytkownikom lepiej zarz膮dza膰 czasem w kultowej aplikacji.

Patrycja Nalepa 鈥 Specjalista ds. Social Media

"TikTok jest jak Google dla nastolatk贸w"

Wed艂ug nowego badania przeprowadzonego przez NewsGuard liczba fake news贸w publikowanych na platformie jest szczeg贸lnie wysoka 鈥 a偶 co pi膮ty film w serwisie zawiera fa艂szywe informacje. Najbardziej niepokoj膮ce jest jednak to, 偶e w艂a艣nie z tego serwisu m艂odzie偶 najcz臋艣ciej pozyskuje wiadomo艣ci ze 艣wiata.

Rzecznik TikToka stwierdzi艂, 偶e regulamin aplikacji jasno okre艣la, 偶e nie ma w niej miejsca na szerzenie szkodliwych dezinformacji, a wszystkie filmy przes艂ane na platform臋 s膮 sprawdzane przez sztuczn膮 inteligencj臋. Je艣li wykryje ona niezgodno艣ci, wideo jest usuwane lub wysy艂ane do moderatora w celu dalszej weryfikacji.

Nie zmienia to jednak faktu, 偶e serwisy takie jak TikTok czy Facebook pe艂ne s膮 fa艂szywych informacji i w艂a艣nie dlatego tak wa偶ne jest potwierdzanie w kilku 藕r贸d艂ach wiadomo艣ci obejrzanych czy przeczytanych w sieci.

Izabela Konieczna 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: